Gå til innhold

HTC One-etterfølger kan få unikt kamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler på at de blir å spille 3D kortet igjen. Leste en teori om at en av sensorene har høyere oppløsning for bilder tatt i dagslys, mens den andre sensoren har lavere oppløsning, men er bedre i dårlig lys(altså 4MP som i One)

 

Men igjen, hvorfor ikke bare ha en sensor med høyere oppløsning(8MP "Ultrapixel")?

Lenke til kommentar

Mobiltelefonkamera har så kort brennvidde og hyperfokalavstand (selv ved f/2,0) at alt unntatt ekstreme nærbilder blir skarpe hele veien fra front til bakerst. Derfor skjønner jeg ikke poenget med å gi et slikt kamera muligheten til å refokusere etter at bildet er tatt. Det må jo være mye mer nyttig og morsomt å heller investere i stereokamera eller kamera med to ulike brennvidder.

Lenke til kommentar

Det er da ikke mulig å endre fokus etter bildet er tatt med bare to par sensor+linser. Man får to forskjellige fokus, ikke vilkårlig mange. Kan ta opp stereoskopiske bilder da

 

Dette er hva Toshiba skriver om sin dual camera-modul: "dual camera module able to simultaneously output recorded images and depth data for smartphones, tablets and mobile devices. The TCM9518MD's twin camera modules and a dedicated companion LSI chip simultaneously deliver deep focus images in which foreground and background, and all points in between, are in focus with depth data provided for each object in the picture."

 

(http://www.prnewswire.com/news-releases/toshiba-ships-industrys-first-dual-camera-module-able-to-simultaneously-output-recorded-images-and-depth-data-239024871.html)

Lenke til kommentar

Ting å fikse på HTC One:

 

Mapper som man kan ha apps i

Et kamera som faktisk er brukbart og gir gode bildet

En knapp i midten slik som alle andre mobilet har

Batteritid

 

Vel, mapper til apps er det.

Skjønner ikke hvordan du ikke har fått med deg det?

 

Kameraet er veldig bra særlig i dårlig lys. Hvis du vil ha flere Mp enn 4, går det selvsagt an å velge en annen mobil. Også mulig at det kommer ny modell med flere Mp. Men jeg må si at jeg er veldig godt fornøyd med kameraet i forhold til andre mobiler. Uten blits i dårlig lys blir bra.

Jeg synes det er bra at noen satser på bedre kamera i dårlig lys.

 

En knapp i midten kunne HTC godt hatt, men jeg ble fort vant til oppsettet slik det er nå.

Lenke til kommentar

 

Ting å fikse på HTC One:

 

Mapper som man kan ha apps i

Et kamera som faktisk er brukbart og gir gode bildet

En knapp i midten slik som alle andre mobilet har

Batteritid

 

Vel, mapper til apps er det.

Skjønner ikke hvordan du ikke har fått med deg det?

 

Kameraet er veldig bra særlig i dårlig lys. Hvis du vil ha flere Mp enn 4, går det selvsagt an å velge en annen mobil. Også mulig at det kommer ny modell med flere Mp. Men jeg må si at jeg er veldig godt fornøyd med kameraet i forhold til andre mobiler. Uten blits i dårlig lys blir bra.

Jeg synes det er bra at noen satser på bedre kamera i dårlig lys.

 

En knapp i midten kunne HTC godt hatt, men jeg ble fort vant til oppsettet slik det er nå.

Det burde hatt bedre ytelse i bra lys, dog. Liker ikke den post-prosesseringen den gjør heller.

Lenke til kommentar

Hvilke fordeler har egentlig to mindre kameraer i forhold til et større et? Kan de ha forskjellige brennvidder? Og kan det være slik at den ene sensoren er en slags "autofokus-assistent"?

 

Har uansett ikke helt skjønt greia med refocusing.

 

Slik jeg leser det:

Fordel med tynnere modul, tar altså mindre plass i tykkelse.

Mobiler er nå under en cm tykke og det er mye som skal inn i en mobil, også batteri - som alltid er for lite..

Fordel med mulighet til omtrent samme oppløsning som 13 Mp med to 5 Mp kamera.

 

Ulempe som jeg ser ikke like bra i dårlig lys, siden sensor er 1/4" istedenfor 1/3".

 

Dette med refokusing er ikke så interessant. Det ville være mer interessant om det gikk an å få person i fokus, men bakgrunn uskarp..

Enig at det som sto om dette var uklart, det kommer nok mer etterhvert.

Lenke til kommentar

 

 

Ting å fikse på HTC One:

 

Mapper som man kan ha apps i

Et kamera som faktisk er brukbart og gir gode bildet

En knapp i midten slik som alle andre mobilet har

Batteritid

 

Vel, mapper til apps er det.

Skjønner ikke hvordan du ikke har fått med deg det?

 

Kameraet er veldig bra særlig i dårlig lys. Hvis du vil ha flere Mp enn 4, går det selvsagt an å velge en annen mobil. Også mulig at det kommer ny modell med flere Mp. Men jeg må si at jeg er veldig godt fornøyd med kameraet i forhold til andre mobiler. Uten blits i dårlig lys blir bra.

Jeg synes det er bra at noen satser på bedre kamera i dårlig lys.

 

En knapp i midten kunne HTC godt hatt, men jeg ble fort vant til oppsettet slik det er nå.

Det burde hatt bedre ytelse i bra lys, dog. Liker ikke den post-prosesseringen den gjør heller.

Det er rom for forbedring. Bra lys går vel greit. Med bra lys er det fortsatt kun 4 Mp, så et kamera med 13 Mp vil få et mer detaljert bilde. Så spørs det hva kameraet brukes til.

 

Med HDR går det ikke alltid like bra.

Lenke til kommentar

Tviler på at de blir å spille 3D kortet igjen. Leste en teori om at en av sensorene har høyere oppløsning for bilder tatt i dagslys, mens den andre sensoren har lavere oppløsning, men er bedre i dårlig lys(altså 4MP som i One)

 

Men igjen, hvorfor ikke bare ha en sensor med høyere oppløsning(8MP "Ultrapixel")?

 

Fordi en sensor med mange store pixler blir en stor sensor, som betyr høyere pris, større optikk, og mindre dybdeskarphet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...