Gå til innhold

I går fant spillhistoriens dyreste romkamp sted


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å sette dette i perspektiv kan en spiller tjene rundt 60 til 100 millioner ISK i timen ved å gjøre ulike oppdrag i spillet.

 

Nå vet ikke jeg hva oppdrag det er snakk om her. Men jeg og mine level 3 oppdrag drar ikke inn en brøkdel av denne summen i timen.

 

Level 3 gir ikke så mye, men når jeg gjorde lvl 4 før jeg slutta tjente jeg nok 30 mill i timen ca, det varierer voldsomt. Men i nullsec kan du jo gange det opp et par tre ganger.

Lenke til kommentar

Hehe, et sitat her om hvorfor/hvordan det hele begynte:

 

"This battle (largest in EVE history) started because of a funny mistake)). Pandemic Legion group just "forgot" (!) to pay their rent for the B-R5RB system, and then russian aliance (CFC/RUS) jumped in at the opportunity. N3PL, which is at war with CFC/RUS for who knows how long, joined in and then it was an all out madness of two major groups fighting each other. CFC/RUS lost 14 titans, and N3PL lost 58 titans. In the end N3PL were left with no way to destroy russian titans and had to retreat. Thus it was the victory for russian aliance. The battle lasted for 15 hours! The total losses were estimated to be 8 trillion ISK, which is about 200 000$ of real life money!!!

The previous largest battle (also started by mistake, when one titan accidentally entered enemy territory) costed only 25 000$...?"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Artikkelen har fått det meste riktig. Litt mer utfyllende informasjon på en devblog CCP har skrevet: http://community.eveonline.com/news/dev-blogs/the-bloodbath-of-b-r5rb/

 

Jeg skulle gjerne vært med selv, men vi er nøytrale, og ble samtidig bedt om å holde oss unna systemet for ikke å belaste serveren mer. Det var imidlertid flere nordmenn med på begge sider av kampen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For å sette dette i perspektiv kan en spiller tjene rundt 60 til 100 millioner ISK i timen ved å gjøre ulike oppdrag i spillet.

 

Nå vet ikke jeg hva oppdrag det er snakk om her. Men jeg og mine level 3 oppdrag drar ikke inn en brøkdel av denne summen i timen.

Man kan tjene nevnte sum på L4 missions i high security ved å velge rett npc corporation og å ved å avslå lite lønnsomme missions.

 

Er ikke dette spillet hvor man tjener på å IKKE spille?

Man trener ferdigheter kontinuerlig, uavhengig av om man er logget inn eller ikke.

Lenke til kommentar

Hmm, er det bare meg eller er det noe som ikke stemmer i de kalkulasjonene.

 

Hvis 1,8 millioner kroner tilsvarer 10 billiarder ISK, så vil da 220 milliarder ISK tilsvare 34kr, ikke 34 000kr.

 

Mulig dere mente 10 billioner ISK for 1,8 millioner?

 

Jepp, fra CCP devblog linket lenger opp:

 

 

11 TRILLION ISK equate to approximately $300,000-$330,000 USD.

 

Altså 11 billioner ISK.

Lenke til kommentar

 

 

Hmm, er det bare meg eller er det noe som ikke stemmer i de kalkulasjonene.

 

Hvis 1,8 millioner kroner tilsvarer 10 billiarder ISK, så vil da 220 milliarder ISK tilsvare 34kr, ikke 34 000kr.

 

Mulig dere mente 10 billioner ISK for 1,8 millioner?

Jepp, fra CCP devblog linket lenger opp:

 

11 TRILLION ISK equate to approximately $300,000-$330,000 USD.

 

Altså 11 billioner ISK.

Aj aj aj, alle disse enorme tallene! Kjempefint at du sier ifra! Fikset artikkelen nå :)

Lenke til kommentar

Kampen har ført til noen endringer i priser, men den største endringen er nok i maktbalansen, samt at de som tapte mest måtte inngå en avtale for å få ut alt som var lagret i systemet.

 

Her er forresten en annen video som viser det øyeblikket begge sider går "all-in". Røde runde blink er skip som hopper inn, kraftige ståler er doomsday fra titaner, og den første titanen som ble ødelagt i kampen ser man ble knust på slutten av videoen:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...