Gå til innhold

Hva er flaskehalsen ved PC-en min?


Gjest Slettet-uVTr2vDm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

280x støtter mantle, det gjør ikke 770. Idioti å kjøpe 770 til bf4.

Å hva har liksom Mantle gjort? Som man ser er ikke ytelses forskjellene store når det kommer til BF4.

 

Mantle er ikke lansert enda smartingen.

 

Så smarten, vil du stå som garantist for at mantle vil revolusjonere BF4? Eller ytelsen? Av det jeg har hørt om rykter så er det rundt 10% ish som er forventet. 45% er nok bare for de stakkars APUene

 

Vell, når 770 og 280X yter ca likt idag i BF4. Dog litt i favør 280X.

 

Så vil uansett forbedring ifbm. Mantle gjøre det tilsvarende idioti å kjøpe 770 framfor 280X.

 

Tull. Dette er hittil bare tomprat og store løfter. Mantle er et luftslott og det vil forbause hvis det slår skikkelig an.

"Den andre" produsenten har uansett nok å svare med hvis de blir utfordret. Selv håper jeg mantle blir bra da jeg har ati kort nå, jeg forventer dog ikke spesielt mye av det.

 

Oga da er det herved ett faktum, at du dreit deg skikkelig ut.

Lenke til kommentar

 

Oga da er det herved ett faktum, at du dreit deg skikkelig ut.

 

Hva om jeg tør spørre?

Mantle er først og fremst for folk som er CPU begrenset. Er du ikke det har det lite for seg, selv kjører jeg uten da frameraten er mer stabil da. Opplevde ofte drops ned til 30 på Mantle, på DX er det dønn stabilt 120.

Man kan vel trygt fastslå at dette ikke har "slått an" enda, faktisk har det skapt endeløse problemer for oss som spiller BF4, mange nye problemer har kommet som aldri har vært der før, og det er selv om man bruker DX enda.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Hei! Det er nye tider og min PC ser helt lik ut. Det har gått over et år siden jeg opprettet tråden - jeg fikk aldri kjøpt meg et skjermkort.

 

Men nå SKAL jeg ha et nytt.

Nå kan jeg tenke meg at det finnes flere muligheter og at de tidligere gode kortene har blitt billigere.

 

Jeg ønsker å kunne spille GTA V og Battlefield: Hardline.

 

Kan noen være så vennlige å hjelpe meg i den uendelige skjermkortjungelen?

Jeg tenker bruke ca. kr 2000,-.

Lenke til kommentar

Finner du et brukt Nvidia 970 til 2000 kroner kan du jo investere i det , men for 2000Kr må du trolig kjøpe et kort som gir deg maks ytelse i BF : Hardline og GTA V (som enda ikke er lansert ) , trolig så tipper jeg at det vil være et R9 280X kort (som dog er gammel teknologi) , eller et R9 285 Kort som yter litt dårligere enn 280X kortet men har noen finesser ekstra som 280X kortet ikke har.

 

Akkurat i denne prisklassen har egentlig ikke Nvidia så mye stille opp med ifølge Tomshardware , det eneste som nærmer seg er et 960 kortet som er som regel noe dyrere og yter langt dårligere i de fleste spillene sett opp mot Amd sin 280X og 285 løsning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Gtx 960/brukt 290x?

Vil det førstnevnte der kunne gi god nok ytelse i GVA V og BF:Hardline?

 

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=55746180&searchclickthrough=true&listPos=15&searchQuery=290x

Er dette en god deal?

 

Andre forslag?

Det er viktig at jeg klarer få god ytelse i spillene. Om det ikke går for kr 2000,-, så får jeg eventuelt legge på litt :/

Lenke til kommentar

 

Oga da er det herved ett faktum, at du dreit deg skikkelig ut.

 

Her sitter vi, ett år etterpå.

Hva er status med Mantle nå egentlig? Hvem hadde den beste spådommen?

 

http://www.pcworld.com/article/2891672/amds-mantle-10-is-dead-long-live-directx.html?null

 

 

For å gi deg et lite svar :

Jeg nyter per dags dato godt av Mantle og noen få spill som jeg eier og som bruker det , dvs Hitman og Thief. Spiller ikke aktivt BF4 / Hardline og sånn sett har det fungert fint inntil MS fikk ut fingeren og leverer DX12.

 

^^

Hvor finner du 970 til 2k brukt?

 

Si det du , jeg mener å ha sett et til salgs for en stund siden , men kan være jeg har sett feil. Kan jo være et med mye coil whine da.

Lenke til kommentar

 

Mantle kommer seg, noen barnesykdommer er det nå med alt nytt :)

Bump:

 

Mantle døde gitt :wee:

 

 

Bump :

 

Mantle fikk fart i trege Microsoft som nå faktisk kommer med DX12...

Mange som sliter med dårlig hukommelse , men kan være greit å huske på hva som ble sagt av Microsoft i 2012/13 under Steve Balmer... Fokuset var på den tiden Xbox og man hadde da i flere år nedprioritert Desktop pc markedet ( Et godt eksempel er jo Microsoft Marketplace for pc... ) .

 

Om det var Mantle eller nytt blod i toppledelsen hos Microsoft som fikk selskapet til å hive seg rundt og oppdatere DX til noe som faktisk tar i bruk Hardwaren langt mer enn eldre utgaver, kan man spekulere i , men jeg er ganske så sikker på at det hadde tatt langt lengre tid om Mantle ikke dukket opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...