Gå til innhold

Vårherres klinkekuler (religionskategorien)


Anbefalte innlegg

Jeg må tilstå at jeg ikke besøker religionskategorien lenger. Men her i helgen var det en emnetittel i listen på forsiden som vekket min interesse. Desverre viste det seg at tråden (og den var ganske ny) allerede hadde flere sider med off topic mellom et par/tre brukere som jeg antar er "the usual suspects" i kategorien, i hvertfall refererte de til diskusjoner de hadde hatt seg imellom i andre tråder også. En del av det gikk desverre på person. (Så kan man diskutere om det var flamebait før det var flaming, men uansett...)

 

Et besøk i en annen tråd ga samme resultat. Så det virker som kategorien igjen - som så ofte før - er blitt den "tapte klinkekulen" som ligger der under buskene og ikke blir besøkt av moderatorer.

 

Det kan hende jeg tar feil, jeg har som sagt bare enkelteksempler som bevis. Men hvis ikke, kan det kanskje være verd å i hvert fall håndheve to enkle ting: Slette personangrep og flytte off topic...

 

http://www.youtube.com/watch?v=eBHc_jlQzSQ

 

På forhånd takk.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

second that!

 

(takk for tiltaket, Geir) :)

 

Nydelig låt

 

der går vi som småbarn å samler på stein i en pøs,

men havet bringer enda føde på dekk og i dunk,

jeg tømmer mot månen en hjemmebrent klunk,

for jorda som varmet meg da jeg var liten og frøs ..

Lenke til kommentar

Takk for innlegget Geir :)

 

Jeg er enig i det du sier om tråden du lenket til, jeg har moderert tråden du trakk frem til to nye tråder. [1, 2]. Vi skal vurdere utover dagen hvilke andre ting vi bør gjøre i de aktuelle trådene.

 

Utover det er jeg dessverre ikke særlig kjent med religionsdelen. Derfor kan det godt være at vi bør søke flere frivillige til denne delen eller at de som allerede bidrar frivillig hos oss bør være mer proaktive der inne. Vi skal få tatt en diskusjon på dette internt, i tillegg til her inne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk til deg også.

 

Jeg mistenker (i hver fall var det slik i min tid) at religionskategorien er spesielt vanskelig å implementere brukermedvirkning i, fordi frontene (mellom ateister og kristne, i dette tilfellet) er så steile, og mistroen så stor. Man må nesten ha noen fra hver gruppe da, ellers blir det som om alle moderatorene i fotballkategorien skulle være Liverpool-tilhengere, eller alle i politikk skulle være freppere.

 

Men jeg tror aktiv brukermedvirkning er den eneste løsningen over tid, her som i andre kategorier. Moderatorer som ikke selv er aktive i en kategori kommer på etterskudd når de aktive brukerne ikke rapporterer. Det mistenker jeg at de ikke gjør. Og brukere som meg som gjerne rapporterer slikt, besøker ikke kategorien lenger.

 

Lykke til.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg har brukt å rapportere, og gjerne før det "smeller", men dessverre har det ikke nyttet

 

Da har man forsøkt å si noe direkte i trådene, men det er en heller dårlig løsning - så da har det blitt til at man aksepterer at det er sånn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...