Gå til innhold

Ber folk som dør av sult på "feil" måte?


Anbefalte innlegg

Moderatormelding: Denne tråden er splittet ut fra en annen diskusjon: «Hadde du bedt til Gud i en livstruende situasjon?» — TSP

 

 

 


 

Hadde du bedt til Gud i en livstruende situasjon?

Selvsagt :)

 

Og du tror det hadde hjulpet? :p

 

Hvorfor skulle det ikke ha hjulpet, når det har hjulpet flere hundre ganger før :hmm:

 

Det hjelper svært lite når det er millioner som dør av sult hvert år. De dør vell pga de ber på en feil måte de da?

Endret av TSP
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hjelper svært lite når det er millioner som dør av sult hvert år. De dør vell pga de ber på en feil måte de da?

 

 

Ja, det var riktig bønn som førte til at det hjalp flere hundre ganger, feil bønn ga ingen ting.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

Det hjelper svært lite når det er millioner som dør av sult hvert år. De dør vell pga de ber på en feil måte de da?

 

 

Ja, det var riktig bønn som førte til at det hjalp flere hundre ganger, feil bønn ga ingen ting.

 

 

Hva er "feil" og hva er "riktig" bønn?

Lenke til kommentar

 

Hva er "feil" og hva er "riktig" bønn?

 

Som du vet hører Gud, Jesu Kristi bønn. Du må være Jesus Kristus når du ber dvs. være i Jesus Kristus når du ber. Jesus Kristus er det nye tempelet du må være inni, når du ber til Gud, alle kulturer vet at du må gå i tempelet når du ber :)

 

Jesus Kristus sa "Hvis dere blir i meg og mine ord blir i dere, be da om hva dere vil, og dere skal få det" (Joh 15:7)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

Det hjelper svært lite når det er millioner som dør av sult hvert år. De dør vell pga de ber på en feil måte de da?

 

 

Ja, det var riktig bønn som førte til at det hjalp flere hundre ganger, feil bønn ga ingen ting.

 

Hva med de som ikke har tilgang til å lære seg å be korrekt? De lar "han" bare dø?

 

 

 

Hva er "feil" og hva er "riktig" bønn?

 

Som du vet hører Gud, Jesu Kristi bønn. Du må være Jesus Kristus når du ber dvs. være i Jesus Kristus når du ber. Jesus Kristus er det nye tempelet du må være inni, når du ber til Gud, alle kulturer vet at du må gå i tempelet når du ber :)

 

Jesus Kristus sa "Hvis dere blir i meg og mine ord blir i dere, be da om hva dere vil, og dere skal få det" (Joh 15:7)

 

Igjen, hva med de barna som sulter i hjel som naturlignok ikke har tilgang til skolegang, og dermed ikke har muligheten til å lære seg din måte å be på "korrekt" måte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hva er "feil" og hva er "riktig" bønn?

 

Som du vet hører Gud, Jesu Kristi bønn. Du må være Jesus Kristus når du ber dvs. være i Jesus Kristus når du ber. Jesus Kristus er det nye tempelet du må være inni, når du ber til Gud, alle kulturer vet at du må gå i tempelet når du ber :)

 

Jesus Kristus sa "Hvis dere blir i meg og mine ord blir i dere, be da om hva dere vil, og dere skal få det" (Joh 15:7)

 

Igjen, hva med de barna som sulter i hjel som naturlignok ikke har tilgang til skolegang, og dermed ikke har muligheten til å lære seg din måte å be på "korrekt" måte?

 

Kirken har akkurat nå ca. 20 millioner barn i grunnskolen i Afrika, men det har ingen ting med saken å gjøre, du trenger ikke skolegang for å be riktig, holder med å gå i kirken, der kan du lære å be :)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Hva er "feil" og hva er "riktig" bønn?

 

Som du vet hører Gud, Jesu Kristi bønn. Du må være Jesus Kristus når du ber dvs. være i Jesus Kristus når du ber. Jesus Kristus er det nye tempelet du må være inni, når du ber til Gud, alle kulturer vet at du må gå i tempelet når du ber :)

 

Jesus Kristus sa "Hvis dere blir i meg og mine ord blir i dere, be da om hva dere vil, og dere skal få det" (Joh 15:7)

 

Igjen, hva med de barna som sulter i hjel som naturlignok ikke har tilgang til skolegang, og dermed ikke har muligheten til å lære seg din måte å be på "korrekt" måte?

 

Kirken har akkurat nå ca. 20 millioner barn i grunnskolen i Afrika, men det har ingen ting med saken å gjøre, du trenger ikke skolegang for å be riktig, holder med å gå i kirken, der kan du lære å be :)

 

Er du seriøs?

Så du mener at alle barn som sulter i hjel i bunn og grunn kan takke seg selv ettersom de ikke gikk i kirken?

Eller hva er det du sier her egentlig?

 

Hvis man er i ferd med å sulte i hjel, så trur jeg neppe man har til rådighet det å bruke tid på å henge i kirken for å be. Man blir nemlig ikke mett av å folde hendene.

 

Leser du egentlig det du skriver før du publiserer det her inne? Du gjør nemlig ikke troen du er tilhenger av noen tjeneste ved å spytte ut det pisspreiket du kommer med her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Meget tydelig og høyreist stråmann, det der

 

Godt jobba :p

Hva er stråmannen her?

 

1. Folk sulter i hjel.

2. Det er da ganske stor sannsynlighet for at mange av de som sulter ihjel faktisk prøver å be om hjelp, også fra en viss gud som en siste utvei, eller noe man gjør over lengre tid når man faktisk forstår at man sliter med å få i seg nok mat over tid.

3. De dør alikavell.

 

Så her dør folk av sult fordi Jesus ikke hørte på dem fordi de ikke ba til ham på korrekt måte? Hvilken annen slutning ville du tatt med det han sier?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det noen som tror det leveres himmelske burgere på bestilling?

 

Hvis det er sånn, så må det være min feil ..

Det er ganske åpenbart at jeg ikke trur på bønn, gud og jesus kristus, men når det står svart på hvitt at han hører på de som gir han en bønn, så syns jeg det er merkelig at han lar så mange dø en så grusom død, mens folk hele tiden takker han for lotto tallene og det som er.

 

Når da tullingen selv sier at de ikke klarer å be til ham på korrekt måte, og at det er derfor de dør, så mister jeg bare enda mere respekt for det tullet av et livssyn han har hvis han på noen som helst måte faktisk støtter opp under de synene og tankegangene han ytrer her inne.

 

Din respekt faller likeså når du faktisk ikke ser det pisspreiket han kommer med og istedet prøver å bagatellisere poengene folk kommer med mot argumentene hans og eventuelt dine.

Endret av oophus3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Som du vet hører Gud, Jesu Kristi bønn. Du må være Jesus Kristus når du ber dvs. være i Jesus Kristus når du ber. Jesus Kristus er det nye tempelet du må være inni, når du ber til Gud, alle kulturer vet at du må gå i tempelet når du ber :)

 

Jesus Kristus sa "Hvis dere blir i meg og mine ord blir i dere, be da om hva dere vil, og dere skal få det" (Joh 15:7)

Er det bare meg som syns dette ble noe homoerotisk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...