Gå til innhold

Den store tråden om HTC One M8 (2014)


Anbefalte innlegg

post-236718-0-82955200-1396027181_thumb.jpg

 

10 min gjennomgang

 

og 60 min unboxing og gjennomgang

 

Spesifikasjoner

Display Type Super LCD3 capacitive touchscreen, 16M colors

Size 1080 x 1920 pixels, 5.0 inches (~441 ppi pixel density)

Protection Corning Gorilla Glass 3

Features Android OS, v4.4.2 (KitKat)

Chipset Qualcomm MSM8974AB Snapdragon 801

CPU Quad-core 2.3 GHz (US/EMEA)/ 2.5 GHz (Asia, China) Krait 400

GPU Adreno 330

Loudspeaker with stereo speakers, built-in amplifiers

3.5mm jack Yes

Memory Card slot, microSD, up to 128 GB

Internal 16/32 GB, 2 GB RAM

Sensors Accelerometer, gyro, proximity, compass

Dimensions 146.4 x 70.6 x 9.4 mm

Weight 160 g

SIM Nano-SIM

General 2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900

3G Network HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100 - EMEA, Asia

4G Network LTE 800 / 900 / 1800 / 2600 - EMEA

 

Camera Primary, Dual 4 MP, 2688х1520 pixels, autofocus, dual-LED (dual tone) flash

Features 1/3'' sensor size, 2µm pixel size, automatic simultaneous video and image recording, geo-tagging, face and smile detection, HDR, panorama

Video 1080p@30fps, 720p@60fps, HDR, stereo sound rec., video stabilization

Secondary 5 MP, 1080p@30fps, HDR

Battery Non-removable Li-Po 2600 mAh battery

Stand-by Up to 271 h (2G) / Up to 496 h (3G)

Talk time Up to 14 h (2G) / Up to 20 h (3G)

Misc SAR EU 0.42 W/kg (head) 0.22 W/kg (body)

Radio Stereo FM radio with RDS

WLAN Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, Wi-Fi Direct, DLNA, Wi-Fi hotspot

Bluetooth v4.0 with A2DP, BLE BT, Smart Ready

NFC Yes (market/operator dependent)

Infrared port Yes

USB Yes, microUSB v2.0 (MHL), USB On-the-go, USB Host

Colors Gunmetal Gray, Glacial Silver, Amber Gold

Endret av smartphone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt for stor skjerm! Mer batteri kapasitet takk!

 

Nå oppgraderer de jo batteriet, nå er det ikke skjermstørrelsen som er problemet, men telefonstørrelsen skjermen medfører ;)

 

For min del er HTC akkurat innenfor akseptabel størrelse, og dersom de klarer å øke skjerm uten telefonstørrelse er det greit nok. Men litt mindre telefon hadde ikke skremt meg.

 

Hm, satser på det blir mer forandring enn bittelitt større skjerm og mulighet for minnekort.

 

Jeg skjønner veldig godt at de velger å videreføre designet som antakelig har fått mest skryt det siste året. Det viktigste er nok uansett at de oppgraderer hardwaren slik at den er på linje med konkurrentene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nytt "lekket" bilde av fronten, viser 5" skjerm med smal stripe på siden. Så antakelig ikke større byggemål kun større skjerm.

Dessuten er tilbake, hjem og siste-knappene på skjermen, så bedre utnyttelse der også.

Bildet er fra www.androidauthority.com

Her leste jeg ikke hele artikkelen og dette er visst en designstudie fra en student.

Dessverre er det altså ikke noe nytt.

 

Det er mange bilder som sirkulerer og viser to kamera, samtidig diskuteres det om dette er nye eller gamle bilder.

post-236718-0-24835700-1392119934_thumb.jpg

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Invitasjoner til media har kommet i dag. Pressen er invitert til London og New York 25. mars og det skal være etterfølgeren til M8 eller HTC One (2014) som annonseres

 

http://www.engadget.com/2014/02/18/htc-to-launch-next-smartphone-on-march-25th/

 

amobil.no har også en artikkel om diverse lekkete bilder, osv. Dette er vel ting som har sirkulert på nettet en stund

http://www.amobil.no/artikler/bilder-av-htcs-neste-toppmodell-har-lekket/157102

 

Vel, jeg gleder meg :)

HTC har også sagt at toppmodellene skal ha siste oppdaterte android-versjon i to år etter lansering. Så da er vel One 2013 oppdatert med siste versjon enda ett år og en unnskyldning til å oppdatere mindre.

 

I tillegg skal HTC Desire 8 lanseres som er en billigere modell av One.

Den skal visst være laget i plast og lanseres i midten av mars.

post-236718-0-12771600-1392731122_thumb.jpg

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Det er vel ikke noe nyere, bare en av svært mange artikler.

Det der er vel "fantasibilder", det kommer muligens flere lekkete bilder etterhvert.

 

Grunnet HTC One merker jeg at denne lanseringen er helt uinteressert.

Egentlig ganske greit å høre, jeg har ikke hatt One så lenge. Godt å høre andres erfaringer. Endret av smartphone
Lenke til kommentar

 

Det er vel ikke noe nyere, bare en av svært mange artikler.

Det der er vel "fantasibilder", det kommer muligens flere lekkete bilder etterhvert.

 

Ble litt revet med så bare posted linken før jeg faktisk så igjennom hele.. :)

Grunnet HTC One merker jeg at denne lanseringen er helt uinteressert.

Egentlig ganske greit å høre, jeg har ikke hatt One så lenge. Godt å høre andres erfaringer.

 

Jeg har hatt min One siden lanseringen som snart er 1 år. Jeg blir stadig overrasket over den gode lyden denne mobilen kan spytte ut (I forhold til alle andre mobile enheter eller tablets)

Skjermen, størrelsen og ikke minst designet på mobilen gjør den til den aller beste jeg har hatt noen gang.

 

Det skal sies at jeg har kun har kjøpt HTC telefoner siden Touch Pro 2 kom ut, men dette er faktisk litt tilfeldig. De har rett og slett alt det jeg ser etter i en telefon. Hvordan folk kan "slakte" HTC One forstår jeg ikke helt.

Det ligger nok noe med at den heter HTC, og folk klager på den minste ting. Hadde telefonen blitt laget av Samsung og vært helt identisk med dagens HTC One så hadde den automatisk blitt "Bedre" i de fleste øyene.

 

Jeg gleder meg veldig til Htc M8 , One two eller hva den nå heter :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det er vel ikke noe nyere, bare en av svært mange artikler.

Det der er vel "fantasibilder", det kommer muligens flere lekkete bilder etterhvert.

 

Ble litt revet med så bare posted linken før jeg faktisk så igjennom hele.. :)

Grunnet HTC One merker jeg at denne lanseringen er helt uinteressert.

Egentlig ganske greit å høre, jeg har ikke hatt One så lenge. Godt å høre andres erfaringer.

 

Jeg har hatt min One siden lanseringen som snart er 1 år. Jeg blir stadig overrasket over den gode lyden denne mobilen kan spytte ut (I forhold til alle andre mobile enheter eller tablets)

Skjermen, størrelsen og ikke minst designet på mobilen gjør den til den aller beste jeg har hatt noen gang.

 

Det skal sies at jeg har kun har kjøpt HTC telefoner siden Touch Pro 2 kom ut, men dette er faktisk litt tilfeldig. De har rett og slett alt det jeg ser etter i en telefon. Hvordan folk kan "slakte" HTC One forstår jeg ikke helt.

Det ligger nok noe med at den heter HTC, og folk klager på den minste ting. Hadde telefonen blitt laget av Samsung og vært helt identisk med dagens HTC One så hadde den automatisk blitt "Bedre" i de fleste øyene.

 

Jeg gleder meg veldig til Htc M8 , One two eller hva den nå heter :)

 

 

Flott du skriver litt som har hatt One lenge :)

Jeg har faktisk hatt 4 HTC før, og er vel enig med deg, HTC lager gode mobiler. Det gjør selvsagt også mange av konkurrentene..

Markedsføring er rare greier og Samsung er nok kongen av markedsføring for tiden. Dessverre var ikke HTC flink med markedsføring av One. Samsung har nok et helt annet markedsføringsbudsjett.

Mulig at batteri er et problem på en del HTC, One X. Slike ting sitter vel i lenge, og gir nok mye dårlig PR.

 

One er noe helt spesielt i design og kvalitet (så langt etter min erfaring), men er nok dyr å lage. Så håper HTC kan fortsette med denne, også etter M8.

Det blir spennende å se M8, selv om noe antakeligvis mye er røpet. :)

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

HTC One 2014 i mørkegrå, lysegrå, gull.

 

 

 

post-4862-0-30827000-1392903138_thumb.jpg

post-4862-0-75800800-1392903138_thumb.jpg

post-4862-0-23910000-1392903139_thumb.jpg

 

 

 

Kilde: Android Central

 

Ser ut til å ha kvittet seg med plastkanten rundt, ble raskt misfarget på sølv-utgaven. Det er nå metall rundt hele kanten, sømløst med bakdekselet.

 

Nye One blir ikke lansert/vist fram før slutten av mars. På MWC neste uke viser de nok fram midrange-modellene, som "Desire 8" postet tidl. i denne tråden. Ser lekkert ut.

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar

Hvis det er ekte bilder er jeg litt skuffet over at de ikke kunne fylt skjermen helt ned til høyttalergrillen nede. Menmen, håper ikke m8 er like glatt som dagens modell, må nesten ha deksel på den for å være sikker på å ikke miste den. Kunne godt holdt seg under 5 tommer syns jeg også.

 

Kunne utnyttet mer av overflate til skjerm. På den annen side, bra at den har fått tre knapper. Ikke at det er så vanskelig, men med kombinasjon nettbrett og telefon blir det noen bomtrykk.

Allerede mistet min en gang etter 4 uker og ser etter cover..

 

Har lest før at de skulle la "knappene" være en del av skjermen, og at skjermen dermed ville dekke mer av overflaten på telefonen. Men ser ikke sånn ut dessverre.

 

Litt dumt, men ikke så mye annen plass til logo. Bortsett fra høyttalergrill.

Lenke til kommentar

Ser at www.pocketl-int.com bekrefter 2 kamera på nye One. Det skrives også at kamera 2 skal kunne gjøre bakgrunn uskarp som er ønskelig på portrett.

De 2 kameraene skal ha sensor med henholdsvis 4 og 2 Mp.
Også er det tatt ut patent på M8,som også bekrefter en del detaljer.

 

 

The new technology benefits will be captured and controlled via an app HTC is currently working on. The system will be the first of its kind on a smartphone, but looks to work in a similar way to a dual-camera prototype Toshiba demonstrated before Christmas.

 

 

Pocket-lint is also able to confirm that HTC is increasing the front-facing camera from 2-megapixels to 5-megapixels to enhance video-calling and selfies.

http://www.pocket-lint.com/news/125620-htc-one-m8-release-date-rumours-and-everything-you-need-to-know-updated

http://www.pocket-lint.com/news/127415-htc-m8-approved-by-fcc-filing-shows-soft-curved-corners
http://www.pocket-lint.com/news/127416-htc-one-m8-confirmed-to-have-two-rear-cameras-it-s-bokeh-time

Endret av smartphone
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Video som viser den nye One, med dual-camera og software-knapper

 

Det virker som en gutt som har lånt pappas developer-versjon, mens han er ute.

Regner med han har fått litt problemer etterpå :)

Opprinnelig video er visst fjernet og denne er opplasted av noen andre.

 

 

Det virker som samme video som Nystad97 linker til i neste post, bortsett fra at den da har fjernet stemmen og lagt på musikk. Og det er lagt til noen kommentarer til å begynne med.

 

Jeg skulle slettet videoen herfra, men siden det er en engelsktalende på videoen regner jeg med at det er fra et annet land og at han ikke er i fare for å bli identifisert på videoen her i forumet.

Han nevner også dato 19. februar så stor sjanse for at han er identifisert før.

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...