Gå til innhold

Kommentar: Hvorfor lar vi dette skje?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Det er jo ikke så rart at Google, Facebook og andre aktører ønsker å få mest mulig penger ut av mobilbrukerne, men det er som kjent brukerne som sitter på makten. Dersom reklamen oppleves plagsom på mobilskjermen, bør folk slutte å bruke tjenester med mobilreklame og heller bruke alternative tjenester uten ? eller legge mobilen fra seg."

 

Okei, hvis dere ikke vil ha meg her..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Hah! Og det kommer fra TEK-Nettverket som tvinger brukerne til å deaktivere "AdBlock" for å lese artikler. Snakk om bukken og havresekken.

 

At reklame er et nødvendig onde for å holde seg flytende betyr vel ikke at man ikke har lov til å synes at reklame er litt trasig.

Lenke til kommentar

Einar Eriksen lurer på hvorfor vi ikke gjør noe med det.

 

Jeg gjør noe med det. Adaway er det første som installeres på telefonen min når den er ny.

 

Samme her, hverken reklame i apps eller mobilbrowser. Akkurat som vi gjør på pc.

Men tek.no nettverket er jo ikke enig i dette, så de prøver å stenge oss ute.

Ikke at de klarer det, stenger vel ute flere som ønsker å være "lovlige" i stedet, uten at de ser ut til at de bryr seg om det heller.

Lenke til kommentar

Mulig Tek-nettverket er hevet over problemstillingen siden de tilbyr at du kan kjøpe deg ut av problemet.

Når det er sagt, smarteste jeg noen gang har gjort var å slå av Flash i Chrome. Drar jo nesten ikke noe ressurser, og det lille av reklame jeg ikke kan unslippe med AdBlock er ikke animert og jævli.

Lenke til kommentar

Dette er et svar til flere av kommentarene som går på det samme som kommentaren jeg siterer.

Hah! Og det kommer fra TEK-Nettverket som tvinger brukerne til å deaktivere "AdBlock" for å lese artikler. Snakk om bukken og havresekken.

 

Jeg skriver ikke at vi bør unngå annonser. Jeg reflekterer over hvorfor brukerne godtar en så enorm økning i annonser på mobilen. Videre nevner jeg at det går ut over brukeropplevelse, men det er jo en selvfølge at det nødvendigvis gjør. Nederst har jeg stilt noen spørsmål, og ikke påstander.

 

Dette kommer for øvrig ikke fra Tek-nettverket, men fra meg som helt uavhengig frilansjournalist.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...