Gå til innhold

Guide: Hjemmserver i praksis, del 4 (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

stor fan av jumpdesktop til ios. Det installeres en liten klient på maskinen du vil fjernstyre så slipper man å huske på iper(spesiellt kjekt over internett når man ikke har fast ip). Den bruker også windows sin remote protokoll som gjør at man får alle de fordeler den tar med seg :)

 

Siste versjon støtter også multitouch slik at man kan få brukt snarveiene til dette i windows 8 :D

Lenke til kommentar

Ganske elendig å gå ut i fra at alle Hardwares lesere brukere Windows til hjemmeserver.

 

Kanskje lese litt bedre? Det nevnes som alternativer.

 

"Ettersom vi har fokus på Windows 8 i vår hjemmeserverserie, er det naturligvis også dette vi skal ta for oss her ? altså hvordan vi skal kunne styre en Windows-server via en annen datamaskin."

 

Blir litt frustrert over brukere som ikke orker å lese saken skikkelig før de flenger ut med kritikk som ikke treffer riktig skive en gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ganske elendig å gå ut i fra at alle Hardwares lesere brukere Windows til hjemmeserver.

 

Vil nå si at W8 er det beste serveralternativet for folk flest. Den er billig, knapt 1000 kr, og fungerer sømløst med andre Windows pc-er rett ut av boksen med alle funksjonene folk flest trenger.

 

Derfor er det vel ganske naturlig at Hardware baserer artiklene sine på Win. Så kan heller terminalguruene bruke sin tid på Linuxserveren og lese Hardware sine Linux-artikler :).

Lenke til kommentar

Er dette et sted for "vanlige" brukere? Har man ikke Dinsides dingsebomsetestesjefamatør Loftås (eller hva han heter for noe) til det? Dessuten er det vel få ting Windows 8 gjør så mye enklere enn en eksempelvis Ubuntu-desktop for deling av servicer.

 

Windows 8 dele mapper: OK... da høyreklikker man på Explorer for å få admin-rettigheter...eh..hø?

http://social.technet.microsoft.com/Forums/windows/en-US/a6e4cff3-0581-4029-b32c-594ff2f511e9/how-can-you-do-a-run-as-administrator-with-file-explorer?forum=w8itprogeneral

 

So let's get on with it, Joe Avarage.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kanskje du trenger å komme deg ut av hw-Ekstra-fanboiboblen?

 

Jeg har lest alt takk. Mulig du er litt treg, men det avsnittet antyder langt på vei det jeg skrev.

 

Hvor nevnes alternativer (hvis det var det du mente med ditt noe pubertale språk)?

 

Er på prøveperiode på HW Ekstra, men synes lite om at artikler skal sperres for brukerne. Mener de heller bør ha valget mellom reklamefritt for betalende, og reklame for ikke-betalende. Ser dog at jeg kunnet vente med å aktivere prøveperiode, da de valgte å åpne for alle nå i juleperioden, og jeg ville da fått lest alle artiklene likevel.

 

Dette var et forsøk på å svare seriøst for hvorfor det står ekstra på min bruker, tross dine personangrep (fanboiboble og "noe pubertale"). Men du kaster stein i glasshus, da du har ekstralogoen selv.

 

Tilbake til opprinnelig sak. De har i denne serien tatt utgangspunktet i Windows, da det dekker basale behov for de fleste. De har dog tatt for seg Linux-hjemmeserver tidligere, og nevner det her og, men virket som du ikke så det før du kom med oppgulpet ditt, som jeg oppfatter som total skivebom i klagesaker å ta opp. Om du likevel så det, så blir det enda mer spesielt at du måtte rope ut klagen din.

 

Hadde de ikke nevnt at det finnes alternativer (les første sak i serien), men at de i denne serien forholder seg til Windows, så hadde jeg ikke orket å si noe, og kanskje tildels vært ganske enig med deg. Dette er altså ikke tilfelle.her.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Debian <3

(Ubuntu også forsåvidt)

 

Bedre å laste ned noe som er gratis enn å kjøpe Windows Server for tusenvis av kroner, når Linux har minst like gode programmer. Bruker min Debian server til overvåkingskamera og NAS. Så har jeg en server til som jeg bruker til IRC logging og IRC bouncer, samt torrentserver for nedlasting av serier (Har Netflix, men det funker dårlig når man er på vei til hytta og nettet forsvinner..).

Lenke til kommentar

 

Ganske elendig å gå ut i fra at alle Hardwares lesere brukere Windows til hjemmeserver.

 

Vil nå si at W8 er det beste serveralternativet for folk flest. Den er billig, knapt 1000 kr, og fungerer sømløst med andre Windows pc-er rett ut av boksen med alle funksjonene folk flest trenger.

 

Derfor er det vel ganske naturlig at Hardware baserer artiklene sine på Win. Så kan heller terminalguruene bruke sin tid på Linuxserveren og lese Hardware sine Linux-artikler :).

1000 kroner spart er 1000 kroner i en ny switch/annen HW :)

Vil si at å lære seg Linux er bedre enn å bruke penger på Win Server.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...