Gå til innhold

Tidligere Nokia-ansatte lanserte mobil med nytt OS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har faktisk litt tro på dette. Det at det kan bruke apps for android gjør ting interessant.

har bittelit troen ja, men det spørs hvor dypt Android app integrasjonen går.

Ser for meg at app developers må gjøre om kode for at det skal fungerer optimalt med Sailfish. Tenker da på api-ting som notifications, bakgrunnsapps etc.

Lenke til kommentar

 

 

Men her kommer det vel med "støtte ut av boksen", slik som BB10 har.

Ja det er mye mulig, får håpe det.

 

Men sikkert da med en egen app store, og ikke Google Play, samt jeg ser for med en del kompabilitets problemer med en del apps.

I følge GSMArena er det russiske "Yandex Store" som erstatter Google Play(Yandex er vel Russlands største søkemotor)

Lenke til kommentar

Det diskuteres ivrig om den på TMO,og trådene vokser så fort at det er vanskelig å få med seg alt.

Men jeg snappet opp dette: "The Firefox icon you are seeing is the Android Firefox app. It works flawlessly.
3D-Games like Protoxide, Temple Run 1 & 2 work perfectly, too. Not to mention the various Angry Birds version which also work flawlessly.

Alien Dalvik is actually quite good in Android compatibility. The Amazon app store can also be installed (just download it from amazon.com and open the apk file from the transfer UI).
Google Play Store does not work (yet) out of the box, but I saw people who got it running after some tweaking."

 

Early days enda,men kansje android apps virker bedre enn man kunne frykte...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De som er interesert i Jolla og kansje har forhåndsbest. følger sansynligvis så pass med på hva som skjer,at de vet hva de kjøper.

Vil likevel poste link til siden deres http://jolla.com/

Er verdt å merke seg at de sier at Sailfish OS er i beta enda. Det vil komme hyppige oppdateringer,og det vil vist si at de sikter seg inn på en gang pr måned.

 

User guide her: http://jolla.com/guide/#Home

Interesant lesning for oss som venter på "dingsen". Og kansje for andre også..?

Lenke til kommentar

Det sa de om N9 også, om det noen gang ble noe av der så tok det lenger tid enn jeg hadde tålmodighet til hvertfall.

 

Alien Dalvik ble testet og demonstrert på N9, det er dette du har hørt om. Men Nokia kjøpte aldri rettighetene til Alien Dalvik. Det må leveres av telefonprodusenten, de selger ikke til enkeltpersoner. Derfor kom det aldri på N9.

 

Derimot så kommer Jolla med Alien Dalvik installert. Det er samme motoren som du hørte om til N9, og Jolla er det nærmeste du kommer en etterfølger til N9.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...