Gå til innhold

En liten desember-utfordring: julestria


Anbefalte innlegg

Jeg tenkte at vi kan prøve en liten desemberutfordring; slik at ventetiden på julepakkene og nyttårsrakettene ikke blir for lang ;)

Jeg synes det passer å bruke samme lest som februarutfordringen vi hadde i begynnelsen av året - færre regler og alle bildene postes i denne tråden.

Regler denne gangen.

  • Bildene må tas i perioden 1. desember til 31. desember 2013
  • Bildene postes i denne tråden
  • Du kan poste maks et bilde per dag
  • Du må være fotografen bak bildet
  • Det er ingen krav om at bilde må inneholde julemotiv (eller nyttårsmotiv ).
  • Bilder i liggende (landskap-) format skal ikke være større enn 1280 piksler i lengden. Bilder i stående (portrett-) format skal ikke være større enn 1024 piksler i høyden.

Diskusjon rundt bildene som postes er helt greit.

Det er ingen krav om at du må ta bilder hver dag; du velger selv hvor mye du fotograferer. Så hvis det passer bedre å ta en lengre fototur i helgen, så kan du poste et bilde om dagen utover i uken.

 

Og for de som lurer, dette er ikke istedet for uke 50mm; den kommer.

Det er rom for diskusjon rundt festen frem til 1 desember - jeg legger inn en link her til start av bildene når første bilde er postet.

 

edit: Bildene begynner her.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leverer nok nærmere julen, altså nærmere juletiden. Enklere sagt nærmere julaften og i romjulen samt at jeg driver en del med fyrverkeri. Det er bare til å sjekke ut You Tube kanalen min så ser dere det :p Jeg driver altså mye med fyrverkeri så jeg kan nok kanskje komme med noen bilder som kan heve seg frem her, selv om jeg ikke er verdens beste fotograf akkurat :p

 

Har ikke det beste utstyret heller for å si det slik! :p

Lenke til kommentar

Ja, jeg tenkte meg det ;) Jeg har kun tatt bilder av familie osv, slik som de fleste gjør regner jeg med :) Ellers så er jeg egentlig en "proff" filmer, som filmer til sendinger over Internett, men der har jeg moderne utstyr til en verdi av flere 1000. Privat så har jeg ett kamera som ikke er mye å skryte av, men jeg regner med å kjøpe ett nytt nå snart som skal filme i HD til You Tube ihvert fall :)

 

Det er bra at du gleder deg til fyrverkeri bilder! :)

Kommer nok endel tenker jeg.

 

Er det kun bilde av selve fyrverkeriet eller er det også bilde av fyrverkeriet. Altså da fyrverkeriet ikke er i aksjon, men ligger som en artikkel? Jeg vet jo ikke så mye se ;)

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Denne utfordringen har nesten gått meg hus forbi. Siden jeg nok sannsynligvis står over "uke 50" i år så får jeg prøve å få inn noen bidrag i denne tråden etterhvert. Siden dette er en utmerket utfordring til å teste (min nye) X-E2 så har jeg et krav til meg selv om at alle mine bidrag skal være fra komboen X-E2/18-55.

Endret av polljen
Lenke til kommentar

1 - Julestrie

..Julestria er hengt opp for i år, og første luke er allerede åpnet. Denne gang med barn så store at de lar den "voksne" kalenderen være i fred - var litt vrient å forklare det sist gang. :)

post-71211-0-67413800-1385926891_thumb.jpg

50mm, ISO 100, f/2.8*), 1/60s

 

 

 

 

*) Se - han skyter ikke bare på full åpning!

Endret av Trondster
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...