Gå til innhold

Anmeldelse: Path of Exile


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spillet ser relativt imponerende ut grafisk sett på bildet, men du må nesten prøve det selv for å se hvor bra det er grafisk. Sterk motsetning til Diablo 3 som føltes ut som at du hadde grus i øynene når du spilte.

 

Spillet er forøvrig glimrende på andre områder også, men at gameplay elementer sitter og spillet oser av kjærlighet for sjangeren er relativt vanlig for indie spill. Det er sjeldent at det sitter såpass godt grafisk og samtidig er såpass godt optimalisert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan synes du det er sammenlignet med Grim Dawn? Grim Dawn er nå på Steam for de som vil ta en titt :)

 

Har lastet ned Grim Dawn (takk for tipset!), og har spilt Path of Exile til godt ute i Act 3. Må se og få den ferdig så jeg får startet den nye klassen, men nuvel. Grim Dawn er så langt (lvl 7) så godt som Titan Quest 2, på godt og vondt. Man vet hva man får, med andre ord. Ikke at det er negativt, så kart. Path of Exile føles derimot som noe nytt. Det er fortsatt trykk der, drep dem, plukk opp det der, men skillsystemet, monstrene og så videre gjør at det føles mer unikt enn Grim Dawn. Men Path of Exile er gratis, og Grim Dawn koster ca 200 spenn. Det er ikke all verden. Men det gjør at begge to helt klart er verdt å prøve. Man har fint lite å tape. :)

 

Når det er sagt er Path of Exile "ferdig" (minus mer innhold etterhvert), mens Grim Dawn bare er i alpha-versjon. Det vil nok ta lang tid før det blir gitt ut offisiellt, så om man må ha et "ferdig" spill er Path of Exile det beste valget. Grim Dawn har bugs, mangler mye innhold og så videre, og koster om sagt penger på toppen av det hele. Personlig holder jeg en knapp på Grim Dawn, men begge er knallspill. Men vi har jo også Marvel Heroes, Torchlight 2 og The Incredible Adventures of Van Helsing, for å nevne noe. Man har litt å velge i, med andre ord. :)

Lenke til kommentar

Endelig, et F2P spill som faktisk er et skikkelig spill! Føler alt for ofte at spillet i F2P-modellen bare er en ettertanke, og at selve poenget med utgivelsen er å suge ut penger fra forbrukere, ved å la dem tro at de spiller et spill.

 

Path of Exile er ikke slik. Her har man hele spillet tilgjengelig, og alle mikrotransaksjoner (foruten guild-relaterte saker) er kosmetiske. Kjøpte meg en pet til $20 for å støtte utviklerne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Svært bra spill.

 

En genial vri som ikke er nevnt i anmeldelsen er måten de har løst hardcore mode på. I motsetning til de fleste andre spill som har slik modus, mister du ikke karakteren når du dør, men den kopieres over til "vanlig" modus slik at du kan spille videre med den der.

 

For meg har denne løsningen gjort at jeg spiller alle mine characters som hardcore, mer spenning blir det også :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...