Gå til innhold

DayZ trenger bedre ytelse før alpha-utgaven slippes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DayZ handler om overlevelse, zombiene i seg selv er en svært liten del av dette da de kun er der for å skape økt ufordring for deg som spiller. Den virkelige faren i DayZ er andre spillere. Zombiene er kun farlige hvis du er skadet eller blir oppdaget av dem slik at andre spillere ser hvor du er. Finnes mange zombiespill det er jeg enig i, men svært få som gjør det samme som DayZ.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nå vil ikke jeg påstå at The Last of Us var lite kreativt selv om det i bunn og grunn var et zombiespill.

 

Det hadde veldig gode rollefigurer som var spillets virkelige fokus :)

 

Det jeg mener er at det finnes 1000 zombiespill og jeg er drittlei av dem hehe.

Prøvd DayZ? Her går man ikke bare rundt å dreper zombier nådeløst med øks eller pistol. I DaZ handler det om overlevelse mot Zombier og andre spillere og ammunisjon, mat, medisin og vann er veldig viktig faktorer i DayZ som virkelig påvirker sjansen for overlevelse.

 

Zombie sjangeren er ikke en plass hvor kreativiteten går for å dø, joda du har noen av disse spillene hvor utviklerne bare er ute etter å hente inn raske penger. Men dette gjelder jo også andre sjangere. Uansett så har du spill som The Last of Us, Dying Light (Etter hva gameplay videoene sier!) og Resident Evil (1-4 og ikke de nyeste!) er eksempler på hvordan Zombie sjangeren kan bli brukt på en kreativ og genail måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Zombiespill, hvor kreativitet går for å dø

 

Litt rar ting å si om DayZ som revulsjonerte hele zombie sjangeren, og er alene hovedgrunnen til denne ekstreme oppblomstringen av zombie spill vi har sett de siste årene.

 

DayZ er et av de mest kreative spillene som har kommet på veldig lenge,

Endret av kule-ku
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg tror de som liker dayz har savnet noe i sjangeren ''skap din historie'', samtidig som det er åpent og har den mest brutale vanskelighetsgraden jeg har vært borti(jeg sliter når russerne jakter på meg i skogen).

 

Virker på meg som dette er et spill der en gruppe venner RL eller veldig godt koordinert online guild vil dominere totalt.

Ja det er helt realistisk

Lenke til kommentar

DayZ er det mest kreative spillet i historien. Måten du er interaktiv med andre spillere på er unikt. Alt er lagt opp for deg å bestemme selv. Du skal bare overleve og måten du gjør det på er 100% opptil deg selv.

 

Alt dem trenger å gjøre er å lage et DayZ som er polert og funksjonsrik så har dem gulloppskrift.

Lenke til kommentar

Synes spillet ser helt rått ut men har ikke PC til å kjøre det. Leste noe om en PS4-versjon. Vet noen om det er slik at (en eventuell) PS4-versjon kommer lenge etter PC-versjonen, eller om jeg også kan begynne å glede meg?

 

Tviler at PS4 versjon vil komme når PC versjon er ute,tror utviklere vil konsentrere seg i å lage en kvalitets produkt for PC først,og når det er gjort vil dem lage en PS4/XBone versjon.

Lenke til kommentar

 

Nå vil ikke jeg påstå at The Last of Us var lite kreativt selv om det i bunn og grunn var et zombiespill.

 

Det hadde veldig gode rollefigurer som var spillets virkelige fokus :)

 

Det jeg mener er at det finnes 1000 zombiespill og jeg er drittlei av dem hehe.

Enig med at zombiespill som regel er dritt (med visse unntak selvfølgelig). Men selvom det er zombier i DayZ, så vil jeg ikke klassifisere det som et zombiespill, kommer selvfølgelig helt an på hva man selv gjør i spillet. Men å putte dette i samma sjanger som f.eks deadrising og left for dead blir feil. Det blir som å sammenligne farm simulator og Wow, for begge har kuer og sauer.

Lenke til kommentar

Tjah... Slik DayZ har utviklet seg handler det hovedsaklig om å ikke bli snipet av andre spillere. Litt som Battlefield, altså.

 

DayZzzZzZzZzzz

 

Du mener altså at snipere er den største trusselen i DayZ, siden du sier at det hovedsaklig handler om å holde seg unna dem? Skulle gjerne likt å sett replay/stream av hvordan de eller du(?) spiller..

Lenke til kommentar

Du mener altså at snipere er den største trusselen i DayZ, siden du sier at det hovedsaklig handler om å holde seg unna dem? Skulle gjerne likt å sett replay/stream av hvordan de eller du(?) spiller..

Den største trusselen er selvsagt andre spillere. Og det er vanskeligere å holde seg unna spillere utstyrt med våpen som har lang rekkevidde enn de som er dårligere utstyrt. Så, kortere svart: ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...