Gå til innhold

Test: SteelSeries 5HV3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville dere sagt at dette headsettet er bedre eller dårligere enn Siberia V2? Da tenker jeg vel spesiellt på lydkvaliteten.

 

Tror en god forretningside for steelseries hadde vært å lagd et headsett som er dyrere, og puttet i dyrere høytalere og bedre mikrofon. Selve headsette bortsett fra det er jo utrolig bra ville jeg sagt.

Lenke til kommentar

Nokon som veit om gode alternativ til denne? Er i grunnen på utkikk etter akkurat noko slikt, men håpte på å finne det under juletreet så prisen kan ikkje vere alt for stiv.

Beyerdynamic 770DT som vart nenmt her oppe såg jo bra ut, men har ikkje mikrofon såvidt eg veit?

 

Edit: Dette skreiv eg så klart før eg fekk fungerande syn og såg dei andre testane, men tips er alltid kjekt uansett.

Endret av LMH
Lenke til kommentar

Protip - Beyerdynamic 770DT med standalone mic. Går for å være et av de "high"-end hodetelefonene som gir mest for penga.

 

Skal bare nevnes at 770DT er et studio headsett og er ment for å gi en ren lyd så nærme kilden som mulig.

 

For folk som vil kjøpe, 32 Ohm er for folk som ikke skal gjøre det igjennom en forsterker.

 

Forøvrig er Steelseries sine headsett som 5H og 7H dårlig kvalitet. Ledningene inni ryker og alt er av plast.

Lenke til kommentar

Nokon som veit om gode alternativ til denne? Er i grunnen på utkikk etter akkurat noko slikt, men håpte på å finne det under juletreet så prisen kan ikkje vere alt for stiv.

 

Beyerdynamic 770DT som vart nenmt her oppe såg jo bra ut, men har ikkje mikrofon såvidt eg veit?

 

Edit: Dette skreiv eg så klart før eg fekk fungerande syn og såg dei andre testane, men tips er alltid kjekt uansett.

 

Nei den har ikke mic. Jeg har ett veldig godt alternativ som nevnt ovenfor, Sennheiser PC360. En venn av meg har Beyer 770D, og til gaming hørte jeg ikke noe særlig forskjell.

 

Ville dere sagt at dette headsettet er bedre eller dårligere enn Siberia V2? Da tenker jeg vel spesiellt på lydkvaliteten.

 

Tror en god forretningside for steelseries hadde vært å lagd et headsett som er dyrere, og puttet i dyrere høytalere og bedre mikrofon. Selve headsette bortsett fra det er jo utrolig bra ville jeg sagt.

 

Jeg har hatt SS 5Hv2, og det var det værste lydkjøpet jeg har gjort. Tipper denne er ikke så veldig bedre.

Endret av 12g
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Protip - Beyerdynamic 770DT med standalone mic. Går for å være et av de "high"-end hodetelefonene som gir mest for penga.

Helt klart, men det blir fort litt mer styr med separat mic, spesielt om du ønsker å feste den på klokkene. To ledninger og annet mas. Det er det jeg bruker nå når jeg en sjelden gang trenger mic, men vurderer å kjøpe en liten anonym mic til skrivebordet i stedet.

 

Har faktisk akuratt dette setupet. Fantastisk lyd til en rimelig penge..

Tips: Når et headset skriver at de er rettet mot "gaming", se en annen vei..

Hvordan mikrofon har du og hvis det er en du har festet på klokkene, hvordan har du løst dette?

Og ja, gaming headset =~ shit. Unntaket er rebrands á Qpad 1339 (basert på DT770 32 ohm).

Lenke til kommentar

Protip - Beyerdynamic 770DT med standalone mic. Går for å være et av de "high"-end hodetelefonene som gir mest for penga.

 

Eller QPAD 1339, som jo også er det samme.

 

Problemet med standalone mic er at det ikke er så veldig praktisk. Selv skulle jeg ønske jeg kunne kjøpe en egen liten mikrofon, som jeg enkelt kunne ha teipa på min Beyerdynamic DT 770, og dermed fått en QPAD 1339. Men er visst vanskelig å finne slike typer mikrofoner i Norge...

 

Men ja, DT 770, eller mikrofonversjonen 1339 (de har pittesmå forskjeller) anbefales på det sterkeste. Ikke bare er de fantastiske til gaming, men også til musikk og film. Eneste kravet er at man har et skikkelig lydkort til å utnytte kvaliteten. Å spille BF4 på dem, på Asus Xonar STX lydkortet, er helt ubeskrivelig.

Lenke til kommentar

Nokon som veit om gode alternativ til denne? Er i grunnen på utkikk etter akkurat noko slikt, men håpte på å finne det under juletreet så prisen kan ikkje vere alt for stiv.

 

Beyerdynamic 770DT som vart nenmt her oppe såg jo bra ut, men har ikkje mikrofon såvidt eg veit?

 

Edit: Dette skreiv eg så klart før eg fekk fungerande syn og såg dei andre testane, men tips er alltid kjekt uansett.

 

QPAD 1339 (eller Beyerdynamic MMX-300) er et Beyerdynamic 770DT headset med mic, mener mange. Selv har jeg eid begge to, og følte at kvalitetsforskjellen melleom dem var eksisterende, men lite merkbart. Det kreves derimot at du har et godt lydkort. Som en fyr ovenfor skrev, så merket han ikke forskjell mellom Sennheiser PC 360 og den, og det er rett og slett fordi han ikke har utnytta 1339/MMX-300. En ting er brukbarheten i mer enn bare gaming (PC 360 er forferdelig til alt annet enn spill), men noe annet er komforten og den generelle lydkvaliteten. Helt siden jeg fikk meg den har hodetelefoner, også de til dyrere priser, vært skuffelse på skuffelse i forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke hørt PC360 selv, men historisk sett har vel ikke akkurat lydsignaturen til Sennheiser og Beyerdynamics vært spesielt like. Ei heller byggekvaliteten for den saks skyld, og da snakker jeg ikke om fordel til Sennheiser akkurat.

 

PC360 er sikkert ok nok, men personlig ser ikke på de som spesielt interessante mot et par fullverdige hodetelefoner med medfølgende mic (Qpad 1339) eller uten (modpic, en til å ha på skrivebord osv...). Skal sies at det er en vesentlig prisforskjell.

Lenke til kommentar

Nokon som veit om gode alternativ til denne? Er i grunnen på utkikk etter akkurat noko slikt, men håpte på å finne det under juletreet så prisen kan ikkje vere alt for stiv.

 

Beyerdynamic 770DT som vart nenmt her oppe såg jo bra ut, men har ikkje mikrofon såvidt eg veit?

 

Edit: Dette skreiv eg så klart før eg fekk fungerande syn og såg dei andre testane, men tips er alltid kjekt uansett.

 

Du burde sjekke ut Steelseries 7H. Koster litt over, har hørt masse bra om det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...