Gå til innhold

Russland innfører «PRISM på steroider» under OL


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nesten så jeg må flire litt her altså:

 

"I dokumentene kommer det også frem at det amerikanske utenriksdepartementet har anmodet folk som skal reise over som tilskuere om å være svært forsiktige med kommunikasjonen under OL på grunn av den omfattende overvåkningen."

 

USA snakker om at folk skal være forsiktig pga overvåking, hva med om de bare begynner å tenke på slikt i sin egen verdensdel..

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det er dessverre flere skikkelige problemer forbundet med OL enn bare overvåkning. Overvåkning det snakkes om her dreier seg om sikkerthet, og i Nord-Kaukasus er det ganske selvfoklarende hvorfor Russland er interessert i akkurat det.
Det virkelige problemet er IOC som setter diverse regler om blandt annet forbud mot ytringsfrihet i form av forbud mot OL-kritikk, anti-OL demonstrasjoner etc. Homoloven i Russland er det mye snakk om... men ikke en kjeft fra disse store "rettighetsaktørene" nevner dette forbudet mot demonstrasjon med en pip.

Og eller ang overdrevet sikkerhet - husk London, rakettbatterier på hustak og bevæpnede soldater og politi i gatene, "stop and frisk" type ting og tilsvarende. Just saying.

Lenke til kommentar

"Et system som automatisk fanger opp bestemte ord og uttrykk på Internett som anses som «sensitive»."

 

*Ring*

*Ring*

~Hallo?
Hei, nå er akkuratt Skiskytterstafetten ferdig. Det ble en hærlig Norsk seier.

~Ja, jeg så det. For et tempo på de Norske gutta.

Nei sier du det? De gikk eksplosivt ut i sporet. Det er slik vi liker.

~Kunne nesten tro de hadde rakett i ræva, med den farten de hadde.

Hva med skytingen da? Så så nær at gutta klarte Norgeshistoriens beste.

~Ja, det har knapt nok vært bedre innsats siden krigen.

Var ikke mange som trodde det, kom som en bombe for de fleste.

~Stemmer. Med det byttet i tolvte time for han som ble syk ble mange skeptisk.

Jeg leste forresten kort på nett at det var en kidnapping hjemme i Norge?

~ Uff ja! En 9år gammel jente. Får i det minste håpe han ikke er pedofil.

Dessverre er han nok det, om ikke familien til jenta da er søkkrike.

~Vell, storebroren forsøkte å forsvare sin søster. Men ble knivstukket og drept.

Jeg blir skikkelig kvalm. Vi får si at denne stafettseieren går til de pårørende.

~Enig i den. Men nå må jeg legge på. Må legge meg, jobb i morgen.

Du får sove godt da.

~Takk, du også. Snakkes!

Snakkes, hade!

*Klikk*

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nesten så jeg må flire litt her altså:

 

"I dokumentene kommer det også frem at det amerikanske utenriksdepartementet har anmodet folk som skal reise over som tilskuere om å være svært forsiktige med kommunikasjonen under OL på grunn av den omfattende overvåkningen."

 

USA snakker om at folk skal være forsiktig pga overvåking, hva med om de bare begynner å tenke på slikt i sin egen verdensdel..

 

Er nok ikke tilfeldig at nyheter som dette dukker opp etter det kjøret statene akkurat har opplevd. The media drum goes on! SE DE ER VERRE EN OSS (evt like ille)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...