Gå til innhold

FBI tok knekken på anonymt, beryktet narko-nettsted


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg misliker sånne sider sterkt, men hadde handelen foregått via annonser i en papiravis ville FBI stormet inn og stoppet papirpressa? Eller stormet inn og stengt Plata, Karl Johan og sideområder?

 

Bør ikke selgerne stå ansvarlig for sine handlinger uavhengig av hvilket medie de brukte til å annonsere via? Ulbricht blir jo tiltalt for å leie morder uansett om betalingen skjedde i en skummel bakgate eller en Bitcoin-transaksjon via nettet.

 

Ikke at jeg har noe til overs for det nettstedet, men det virker som en liten ansvarsfraskrivelse av de kriminelle fordi nettstedet er et lettere mål.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg misliker sånne sider sterkt, men hadde handelen foregått via annonser i en papiravis ville FBI stormet inn og stoppet papirpressa? Eller stormet inn og stengt Plata, Karl Johan og sideområder?

 

Bør ikke selgerne stå ansvarlig for sine handlinger uavhengig av hvilket medie de brukte til å annonsere via? Ulbricht blir jo tiltalt for å leie morder uansett om betalingen skjedde i en skummel bakgate eller en Bitcoin-transaksjon via nettet.

 

Ikke at jeg har noe til overs for det nettstedet, men det virker som en liten ansvarsfraskrivelse av de kriminelle fordi nettstedet er et lettere mål.

 

Dem hadde sensurert det i en avis.

Lenke til kommentar

 

Så var det denne sekkebetegnelsen narkotika som tydeligvis er egnet til å beskrive egenskapene til flere tusen vidt forskjellige substanser som ikke har noe annet til felles med hverandre, foruten at de alle kalles "narkotika".

 

Man bør selvfølgelig respektere loven, uavhengig av om man synes den er rettferdig eller ikke, men at det er noen helsegevinst i å velge alkohol fremfor andre "lettere" rusmidler stiller jeg meg sterkt tvilende til.

 

_49735645_drugs_comparisons_464gr.gif

Alkohol er kun farlig i store mengder og ved bilkjøring. Samt at man lett kan bli avhengig av drikken hvis man inntar alkohol nokså ofte i veldig lang tid. Ellers så noen av den andre stoffene bivirkninger som også gjør at man er uegnet til å kjøre bil og så videre samt kan skade hjernen og eller lettere åpne opp for den sykdommen schizofreni hos enkelte. Og hadde alkohol kommet i dag så ville sikker den ha blitt forbudt.

Lenke til kommentar

Alkohol er kun farlig i store mengder og ved bilkjøring. Samt at man lett kan bli avhengig av drikken hvis man inntar alkohol nokså ofte i veldig lang tid. Ellers så noen av den andre stoffene bivirkninger som også gjør at man er uegnet til å kjøre bil og så videre samt kan skade hjernen og eller lettere åpne opp for den sykdommen schizofreni hos enkelte. Og hadde alkohol kommet i dag så ville sikker den ha blitt forbudt.

 

Alko er ren gift..Jeg kan merke på kroppen i flere dager at jeg har tatt 2-3 halvlitere , men et gram med cannabis så kan jeg spise en snickers og drikke en farris så er jeg på plass igjen..

Endret av DaniNichi
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Silkroad

freeedom hosting

tor mail.

 

Tor er åpenlyst ikke trygt lenger, tok dem 2år lære litt og nå skal alle tas..

 

Sier som jeg sa i den andre tråden, menneskelige feil på helt andre områder enn gjennom Tor gjør vel ikke teknologien noe mindre sikker. Bare fordi du for eksempel brukte Tor i det du bestilte narkotika fra internett stopper vel ikke det politiet fra å ta deg når du skryter av det til vennene dine eller når sporhunden bjeffer på pakken din under inspeksjon hos posten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sier som jeg sa i den andre tråden, menneskelige feil på helt andre områder enn gjennom Tor gjør vel ikke teknologien noe mindre sikker. Bare fordi du for eksempel brukte Tor i det du bestilte narkotika fra internett stopper vel ikke det politiet fra å ta deg når du skryter av det til vennene dine eller når sporhunden bjeffer på pakken din under inspeksjon hos posten?

 

Sant nok men jeg legger alle de siste sakene til grunn når jeg anser Tor som ikke særlig trygt lenger..

Lenke til kommentar

 

 

Sier som jeg sa i den andre tråden, menneskelige feil på helt andre områder enn gjennom Tor gjør vel ikke teknologien noe mindre sikker. Bare fordi du for eksempel brukte Tor i det du bestilte narkotika fra internett stopper vel ikke det politiet fra å ta deg når du skryter av det til vennene dine eller når sporhunden bjeffer på pakken din under inspeksjon hos posten?

Sant nok men jeg legger alle de siste sakene til grunn når jeg anser Tor som ikke særlig trygt lenger..

Greit nok at du ikke anser Tor for spesielt trygt og du står selvsagt fritt til å ikke bruke det, men med tanke på at dette er et diskusjonsforum hadde det jo vært fint om du kunne vist til en eneste pålitelig kilde som indikerer at Tor er knekt. Det er jo tross alt en tjeneste og en teknologi som samfunnet har nytte av i disse tider, så da synes jeg det er dumt å skylde på teknologien når det er mennesker som har gjort relativt store tabber, urelatert til Tor, som er grunnen til de nylige og profilerte sakene.

Lenke til kommentar

 

Sant nok men jeg legger alle de siste sakene til grunn når jeg anser Tor som ikke særlig trygt lenger..

 

Et hver løsning ala Tor som det viser seg blir brukt til kriminalitet i betydelig skala vil etterhvert bli utrygg i andre sammenhenger. Rett og slett fordi samfunnet vil bruke ressurser etc på å bekjempe kriminalitet og da også bekjempe/knekke metoder som blir brukt (som f.eks kryptering, protokoller med mer)

 

Det betyr ikke at jeg mener Tor er "knekt", men at man bare skal ha i mente at noe av det som kan opprettholde trygge kommunikasjonsmåter er at de ikke blir brukt i for stor grad til ting som ikke er ønskelig fra samfunnets side.

Lenke til kommentar

 

Silkroad

freeedom hosting

tor mail.

 

Tor er åpenlyst ikke trygt lenger, tok dem 2år lære litt og nå skal alle tas..

Sier som jeg sa i den andre tråden, menneskelige feil på helt andre områder enn gjennom Tor gjør vel ikke teknologien noe mindre sikker. Bare fordi du for eksempel brukte Tor i det du bestilte narkotika fra internett stopper vel ikke det politiet fra å ta deg når du skryter av det til vennene dine eller når sporhunden bjeffer på pakken din under inspeksjon hos posten?

Trodde det her også. Og ingen sjanse for at NSA hadde frivillig lekket at de har cracket Tor bare for å ta en narko-side som er relativt liten i den store sammenhengen. Og poltiet har lagt fram bevis som ikke har noe med Tor å gjøre så alt ser bra ut.

 

Men: Parallel Construction: http://www.reuters.com/article/2013/08/05/us-dea-sod-idUSBRE97409R20130805

Agenter er trent opp til å konstuere en fiktiv "lovlig" bevisføring for å skjule bruk av ulovlige metoder (!!) Jeg tviler likevel på at NSA ville risikere å lekke Tor crackingen for denne saken hvis de har gjort det; dvs risikere at noen finner hull i det fiktive sporet

Endret av fa2001
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...