Gå til innhold

Test: Huawei Ascend Mate


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kunne vært en helt ok telefon, hvis den hadde hatt rein android uten skall , en "google edition" utgave.

Installere custom rom da ? ;)

 

Hmm.. Var vist ikke lett å finne noe rom til den.

Googlet litt, men ser det er lagt ut forespørsler fra brukere på div.forum.

Så kan jo hende det dukker opp en.

 

Men men. Når man først rooter, så kan det jo tulle til service rep på garanti.

Noen her som har erfaring med akuratt det punktet? Fungerer det virkelig å unroote, og legge tilbake en stock rom, noen som har fått det til....

 

Kenneth.

Endret av kenjako2
Lenke til kommentar

 

 

kunne vært en helt ok telefon, hvis den hadde hatt rein android uten skall , en "google edition" utgave.

Installere custom rom da ? ;)

 

Hmm.. Var vist ikke lett å finne noe rom til den.

Googlet litt, men ser det er lagt ut forespørsler fra brukere på div.forum.

Så kan jo hende det dukker opp en.

 

Men men. Når man først rooter, så kan det jo tulle til service rep på garanti.

Noen her som har erfaring med akuratt det punktet? Fungerer det virkelig å unroote, og legge tilbake en stock rom, noen som har fått det til....

 

Kenneth.

Har allerede en Htc One med custom google edition rom,

 

Men denne kunne jo kanskje vært en grei ekstra telefon/ nettbrett.

 

Men irriterer meg at produsentene på død og liv skal ha sitt eget dårlige brukergrensesnitt over standard Android.

Lenke til kommentar

Har allerede en Htc One med custom google edition rom,

 

Men denne kunne jo kanskje vært en grei ekstra telefon/ nettbrett.

 

Men irriterer meg at produsentene på død og liv skal ha sitt eget dårlige brukergrensesnitt over standard Android.

Ja, med medfølgende bloatware også, som opptar mye unødvendig plass.

Hvertfall når det gjelder problematikken med at ikke alt kan flyttes over til minnekortet.

De fleste enheter begynner å få grei internlagring nå da men.

 

Ytelsesmessig går det jo mer smooth med plain Google OS selvfølgelig :)

Har du prøvd "Avatar" custom rom eller? ;) Byttet ut Cyanogenmod med den faktisk! Fungerer snasent på min Galaxy S2 hvertfall.

Lenke til kommentar

Hvorfor kaller dere det telefon? Hva skal til for å kalle det et nettbrett med ringemulighet? Og omvendt, hva skal til for å kalle noe for en telefon med nettbrettfunksjonalitet? Blir det ikke en temmelig glidende gråsone der det blir litt hipp som happ hva man kaller det?

 

- Under 5" = Telefon

- Mellom 5" og 6.9" = Phablet

- Over 7" = Tablet

 

"A phablet (/?fæbl?t/), or alternatively tablet phone, is a smartphone form factor describing devices with a screen between 5.0 to 6.9 inches in size,[1] designed to combine or straddle the functionalities of a smartphone and tablet, eliminating the need for two devices.[2] In early 2013, The Wall Street Journal described the devices as "typically hybrids of smartphones and small tablets with a screen size of five to seven inches."[3] The term itself, a portmanteau of the words phone and tablet[4] came into common usage in 2008.[5]"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fornoyd eier:

 

Jeg eier denne telefonen og har brukt den i en maaned. Det meste som staar i testen er sant, bortsett fra:

 

1.) Min har NFC (under wireless & networks)

2.) Selv om det er en stor telefon foeles den ganske kompakt fordi skjermen er stor ift. telefonen.

3.) Ja jeg ville heller hatt galaxy mega 6.3 til samme pris, men denne er over 1000 kr. billigere. Eneste alternativ i det sjiktet er Fonepad eller brukt note 1, som er en god del svakere telefoner.

4.) Min er ihvertfall superstabil.

 

Generelt er telefonen "bra nok" til alt. Kamera OK, Skjerm OK, pris OK, Minnekort, Bra batteri, bra lyd (men litt svak som skrevet), menysystemet er bra, og prossessoren er ok. Det eneste jeg egentlig synes er en vesentlig mangel er evt. 1080p og ikke utbyttbart batteri , men til gjengjeld er det stort.

 

Saa konklusjonen min er at det er fantastisk mye for pengene, og den er veldig mye bedre enn fonepad.

 

Beste telefon jeg har hatt siden Iphone 3g og K800i

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...