Gå til innhold

Nokia: ? Vi har ingen Plan B


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Så de ønsker ikke suksess? De har fine telefoner, med stilig design, helt ok hardware, men et operativsystem folk flest ikke vil ha. Hadde de satset på Android tror jeg de hadde fått en opptur da dette er i skuddet for tiden. Pluss at det hadde vært bra for markedet dersom Samsung mistet litt av dominansen sin. Men dette vil altså ikke Nokia være med på?

Lenke til kommentar
I dag er det ingen diskusjon i selskapet om å satse på flere mobilplattformer, sier Elop ifølge Mobile World Live.
I dag. Fordi de som diskuterte ble sagt opp i fjor?

 

Én ting skal Nokia ha, de er nådeløst fokuserte på denne nye kursen de har satt seg ut. Sagt opp store deler av utviklingsstabb, stoppet sideprosjekter og leverer enkeltmodeller uten mye kompromiss. Det blir desto mer spektakulært dersom de kjører på grunn.

Lenke til kommentar

Så de ønsker ikke suksess? De har fine telefoner, med stilig design, helt ok hardware, men et operativsystem folk flest ikke vil ha. Hadde de satset på Android tror jeg de hadde fått en opptur da dette er i skuddet for tiden. Pluss at det hadde vært bra for markedet dersom Samsung mistet litt av dominansen sin. Men dette vil altså ikke Nokia være med på?

Tror nok godt over halvparten av mobilbrukerne ikke har noen som helst ide om hvilket OS det er på mobilen...
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nokia går i samme fella som Facit gjorde i sin tid, og som Kodak nettopp har ramlet i, samt mange flere.

 

Feilen er at de blir så sjølgode at de mener kundene tar feil, og de har rett. Dermed forsvinner kundene fra Nokia.

 

Det Nokia burde gjøre, var å ta det beste fra sin gamle verden, og videreutvikle det, samt å gå over til Android, eller gi W8 en app-verden som gjør den attraktiv..

 

Det vi som er kunder vil ha, er et teknomonster:

1. Gode høyttalere

2. Minnekort (128 gb)

3. FM-radio og DAB+

4. Topp kamera med xenon blitz, slik som N8 og N808 har.

5. Digital-TV

6. DLNA,

7. Navigasjon med GPS og GLONASS

 

osv osv osv.. Ja alt som en smartelefon skal ha! og gjerne litt mere...

 

Hvorfor klarer ikke Nokia å levere det?

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hva dette er? Skulle gjerne hatt noen rullerende kreditter på 18 milliarder selv. :)

 

Sånn sett fra et økonomisk perspektiv var både tallene om kontantbeholdningen og dette du nevner her litt rotete skrevet. Netto kontantbeholdning kunne egentlig bety at de har så mye penger til overs etter at den kortsiktige gjelden er betalt og de kortsiktige fordringene er kommet inn.

 

Rullerende kreditter regner jeg egentlig bare er et rart uttrykk for kortsiktig gjeld. Altså gjeld med forfall innen 3 eller 12 mnd. alt etter hvordan de regner.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...