Gå til innhold

Valget 2013: Høyre (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DLD styrker kun "vernet" til de som eventuelt har noen økonomiske interesser i "åndverk" , dette er som jeg ser det de store selgerne av musikk og filmer som har vært masseprodusert i de siste 50-60 årene.

 

Det har jo kommet gode bevis på at de som faktisk "deler" også er de som kjøper mest media , svært mange av de som før "lastet ned" har nå gått over til å "streame" og antall pirater går ned år for år på grunn av at nå er media både billig , lett tilgjengelig og av bra kvalitet.

 

At høyre virkelig tør påstå at DLD gir bedre personvern er rett og slett svada og det er heller ikke effektivt for å forebygge kriminell aktivitet av ymse lag ( bare se på Danmark ).

 

Å kaste bort skattebetalernes penger på et så dårlig grunnlag som DLD er noe vi velgerne bør prøve å unngå, i den grad vil jeg påstå at å stemme på et parti som støtter DLD og massiv overvåkning og inngrep i enkeltindividets frihet på nettet er noe man bør unngå.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Implementering av DLD i norsk lovverk innebærer at trafikkdata fra elektronisk kommunikasjon går fra å bli lagret av et kommersielt hensyn, til å lagres av et samfunnsmessig hensyn – nemlig kriminalitetsbekjempelse, sier han til Hardware.no.

 

 

Vel det funker ikke der det er innført og blir i verste fall en sovepute for etater som da ikke gidder å ta tradisjonelle metoder i bruk; "Voldtatt sier du ? Ja, ja vi kan jo sjekke hvilke mobiler som var i nærheten."

Dyrt og dårlig altså. Høyrepolitikk dette.

 

Helleland hevder at trafikkdata i dag enkelte ganger lagres uten lovhjemmel, og at data ofte lagres i for kort tid – uten at han spesifiserer hva som menes med «for kort» – og iblant også lengre enn hva som er tillatt.

 

 

 

Problemet med DLD er at enkelte får tilgang til alt pga etablerte rutiner. Med alle unntakene blir det fort veldig mange av disse "enkelte".

Dersom enkelt aktører lagrer egne data av kommersielle grunner blir det komplisert å samle inn fra flere kilder grunnet manglende rutiner. Dette virker beskyttende for individet.

 

– Regelverket som flertallet på Stortinget ble enige om vil styrke personvernet på dette og andre områder, uttaler Helleland.

 

Det er herved avgjort, mannen lyver eller er dum som brød. Du milde.

 

Høyres talsmann forsvarer også den såkalte piratloven, som åpner både for at private aktører kan overvåke internettaktiviteten til mistenkte nettpirater, og for å blokkere nettsteder hvor opphavsretten krenkes i stor skala.

 

Har denne krabaten noen begreper om hva "mistenkt" betyr ?

F.eks. TONO kan altså "mistenke" noen (riktignok søknad via rettsapparatet) og deretter er denne personen altså fritt vilt for en privat aktør (uten å få beskjed). Makalaust samfunn du går inn for mr. Høyremann, gjør selskapene til politi. Hadjatyrrani.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

At Høyre fortsatt støtter DLD har ihvertfall gjort mer sikker enn jeg alleredet var (fordi de stemte for DLD) på at jeg ikke skal stemme Høyre. Dette er litt trist, fordi jeg egentlig ønsket en mer blå regjering til en forandring, men nå ønsker jeg ikke å se AP eller Høyre i regjeringen, noe som er høyst usansynlig.

Lenke til kommentar

Trond Helleland har tydeligvis, som sitt parti, lite til overs for personlig frihet, individets integritet. Det er statsapparatets interesser som er i høysetet. Høyre, liksom Arbeiderpartiet, gir altså blanke i demokrati bare partieliten kan få være teknokrater.

 

Hvis Helleland er representativ, så har Høyre ingen gjennomtenkt IT-strategi. Svarene han gir er unnvikende og forblommede - dvs. politiske ikke-svar. Med Høyre (og Ap) går vi derfor blinde inn i fremtiden, samtidig som politistaten styrkes.

 

For meg står derfor valget mellom Frp og Piratpartiet. Sannsynligvis velger jeg Frp, rett og slett fordi vi trenger en motvekt til Høyres uansvarlighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...