Gå til innhold

Test: Huawei Ascend P6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere henviser flere steder til "den forrige Huawei telefonen vi testet". Hva med å fortelle oss hvilken modell dette er?

Det aner meg at det er Ascend P2 i og med at det er en link til test av denne i starten av artikkelen, men det er greit om dere er klare på det.

 

> Menysystem: Android 4.2.2 Jelly Bean

Jeg trodde Android 4.2.2. var et operativsystem? :-)

 

Ellers har jeg Ascend P1 selv og er rimelig fornøyd med den. Hyggelig å se at P6 får god score så vet jeg at den kan være en kandidat når jeg skal bytte.

Endret av Geeza
Lenke til kommentar

Denne ble jo slaktet hos dinside for under en uke siden.

 

http://www.dinside.no/920236/huawei-ascend-p6

 

"Konklusjon

Fra øyeblikket da vi først så den lekre esken til Huawei Ascend P6, pakket opp den pene mobilen og kjente den kjærtegne hånden, krysset vi fingrene for at opplevelsen ville stå i stil til utseendet. At dette kunne være den rimelige Huawei-telefonen som ville sette selskapet på det norske mobilkartet.

 

Slik er det dessverre ikke. Ytelsen varierer fra silkemyk til hakkete, kameraet fra bra til elendig, operativsystemet fra smart til dumt, og totalopplevelsen fra god til frustrerende. Dermed kunne den klatret til midten av treet, men når vi ser hva du får for den samme prislappen faller Ascend P6 litt under midt på treet. "

 

Lenke til kommentar

Nei var ganske irriterende dette. Synes telefonen ser meget bra ut, og frister av den grunn. Men etter å ha lest testen til Dinside så slo jeg den helt fra meg, men etter å ha lest her så ble jeg igjen usikker.Noen som har denne telefonen og kan si deres erfaringer?

 

Fant et par tester til:

http://www.mobili.no/nyheter/lyntest-huawei-ascend-p6/

 

http://reviews.cnet.co.uk/mobile-phones/huawei-ascend-p6-review-50011561/#should-i-buy-the-huawei-ascend-p6

 

Konklusjonen er vel at det er en *god* telefon til prisen, men den har ikke responsen til de beste dvs dyreste. Og det er vel en grunn til at den er billigere. Er for så vidt samme erfaring jeg har gjort med Ascend P1 og den kan jeg leve godt med selv om det lugger litt innimellom.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei var ganske irriterende dette. Synes telefonen ser meget bra ut, og frister av den grunn. Men etter å ha lest testen til Dinside så slo jeg den helt fra meg, men etter å ha lest her så ble jeg igjen usikker.

 

Noen som har denne telefonen og kan si deres erfaringer?

Har ikke erfaring med denne telefonen, men har fulgt din side fra tidenes morgen, og mer useriøst nettsted når det kommer til tester, skal du lete lenge etter. Det som er inn nå på din side er Apple. Tidligere var det alt fra Canon som ble hyllet som om det var konstruert av skaperen selv. De ble tatt med buksene nede flere ganger, men det toppet seg da de skrøt uhemmet av en canon skriver, og ville egentlig gi den 7 i terningkast. Men så ble de gjort oppmerksomme på at skriveren de skrøt uhemmet av, slettes ikke var laget av Canon, men av noen andre som hadde en identisk skriver, som din side hadde testet noen uker i forveien. Men med den forskjellen at de da var heller lunkne til skriveren. Var altså kun en skriver Canon solgte under sitt merkenavn, og da kom det vel også frem at ingen av datidens canon skrivere var produsert av canon...

Jeg sier ikke at amobil sitter på fasiten, men hvis du skal legge en test til grunne for ditt valg, ville jeg iallefall ikke brukt et brøkdel av et sekund på din side sine tester...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har 2 stk Acend Quad D1, som jeg kjøpte for 1 mnd siden, telefonen er bra, men det er ett stort problem, den kan ikke ta imot mms hvis datatrafikk er slått av. Skifter ikke automatisk, som HTC og andre gjør. Tok opp dette problemet med Huawei men de er ikke interessert i å løse dette. Får håpe at de har løst dette på Den nye P6.

Lenke til kommentar

Jeg har 2 stk Acend Quad D1, som jeg kjøpte for 1 mnd siden, telefonen er bra, men det er ett stort problem, den kan ikke ta imot mms hvis datatrafikk er slått av. Skifter ikke automatisk, som HTC og andre gjør. Tok opp dette problemet med Huawei men de er ikke interessert i å løse dette. Får håpe at de har løst dette på Den nye P6.

 

Jeg har akkurat begynt å bruke Textra til SMS og ser at den siste oppdateringen inneholder en innstilling for å skru på/av mobildata ved sending/mottak av SMS. Har du mulighet til å prøve ut appen og gi en tilbakemelding?

 

Added Activate Mobile Data feature (Textra, Settings, MMS Settings) for those users that normally have Mobile Data off, this will automatically turn it on just for the sending and receiving of MMS Messages.
Lenke til kommentar
Jeg har akkurat begynt å bruke Textra til SMS og ser at den siste oppdateringen inneholder en innstilling for å skru på/av mobildata ved sending/mottak av SMS. Har du mulighet til å prøve ut appen og gi en tilbakemelding?

 

Dette ser ikke noe greit ut, hvis man er tilkoplet Wlan, vil ikke GPRS kople seg opp, og sende MMS, selv om funksjonen er slått på. Hvis man ikke er tilkoplet, kopler GPRS til mobildata, men da blir den på og slår seg ikke av etter at den er ferdig med å sende eller motta MMS.

Så vi er tilbake til start, med en ikke fungerende MMS.

Lenke til kommentar

OK, funksjonen er nylig lagt til, så den fungerer nok ikke optimalt for alle enda :hm:

 

Når jeg testet på min HTC One X, fungerte det som forventet (med wifi på og i bruk). Det fungerte ikke før denne oppdateringen, da måtte jeg enten bruke den innebygde meldingsklienten eller skru på mobildata først.

Lenke til kommentar

Har hatt denne telefonen i 2 uker nå, er fornøyd på nesten alle punkter for øyeblikket. var forundret når det følte med eit deksel til telefonen. batteri levetiden med mitt bruk er ca 1,5 dag. Skjermen føles ganske bra, kan ikkje se pikslene på skjermen. antennene er så vidt jeg vet gode i forhold til hva jeg har hatt før. emotion Ui er litt klomsete til å begynne med men ble raskt vandt til den. største minus jeg ser til nå er at mini-jacken er på siden av telefonen og ikkje på topp og bunn. og btw jeg mistet utstyeret til å ta ut minne kort og simkort første gangen jeg bruke mini-jacken.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg var innom Elkjøp i dag og de selger denne telefonen på tilbud til 2500 kr. I kjent stil anbefalte de heller Galaxy S4 til nesten dobbel pris (4600 kr) fordi Huawei generelt hadde mange reklamasjonssaker.

 

Er det noen som har noe erfaring med dette angående denne telefonen?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Har hatt denne telefonen i 2 uker nå, er fornøyd på nesten alle punkter for øyeblikket. var forundret når det følte med eit deksel til telefonen. batteri levetiden med mitt bruk er ca 1,5 dag. Skjermen føles ganske bra, kan ikkje se pikslene på skjermen. antennene er så vidt jeg vet gode i forhold til hva jeg har hatt før. emotion Ui er litt klomsete til å begynne med men ble raskt vandt til den. største minus jeg ser til nå er at mini-jacken er på siden av telefonen og ikkje på topp og bunn. og btw jeg mistet utstyeret til å ta ut minne kort og simkort første gangen jeg bruke mini-jacken.

 

Fortsatt fornøyd?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...