Gå til innhold

Så fort spiller en proff-gamer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal si meg enig at det ikke er bare-bare, men 90% av hva de trykker første 5-8 minuttene er egentlig helt unødvendig, bortsett fra at det er en form for oppvarming.

 

Man går fort opp i amp, og over gjennomsnittet lipper jeg ligger på rundt 120-180amp.

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

Hmmm... For meg ser det veldig ut som "gå der... Kom igjen, gå der! Jammen så få opp farta, da!! Jeg sier jo gå der!!" trykking.... Altså, selv er jeg sikkert på et nivå under elendig i denne typen spill, men da jeg spilte med en kompis på LAN, satt han og trykket som en galning på tastatur og musikk, imens jeg trykker det jeg synes virker fornuftig. For all del, han slo meg som oftest, men det var ikke fordi han gjorde såeekstremt mye på en gang.

Altså, han her gjør veldig mye på en gang, det er ikke det jeg sier, men det virker som om han også gjør det samme mange ganger i sekundet, og også flere ganger innen de er ferdig, ber ham den fortsette... Det virker i hvert fall slik på meg :-P

Lenke til kommentar

Hmmm... For meg ser det veldig ut som "gå der... Kom igjen, gå der! Jammen så få opp farta, da!! Jeg sier jo gå der!!" trykking.... Altså, selv er jeg sikkert på et nivå under elendig i denne typen spill, men da jeg spilte med en kompis på LAN, satt han og trykket som en galning på tastatur og musikk, imens jeg trykker det jeg synes virker fornuftig. For all del, han slo meg som oftest, men det var ikke fordi han gjorde såeekstremt mye på en gang.

Altså, han her gjør veldig mye på en gang, det er ikke det jeg sier, men det virker som om han også gjør det samme mange ganger i sekundet, og også flere ganger innen de er ferdig, ber ham den fortsette... Det virker i hvert fall slik på meg :-P

 

Det kalles APM spamming. Man tvinger seg selv til å hamre hotkeys for å holde fingrene varme. Stopper man opp med spammingen så mister man fokuset og drivet. Så godt som alle tastetrykkene han utfører i videoen er reelle kommandoer i spillet. Så om han utfører 400APM så gjør han 400 faktiske hotkeys/actions i minuttet.

Lenke til kommentar

Akkurat hvor fort han trykker er ikke godt å si, men mange av toppspillerne i strategispillet Starcraft 2 er kjente for å trykke over 400 ganger i minuttet på det raskeste.

Det er nok APM (actions per minute) dere mener, ikke KPM (keystrokes per minute).

Lenke til kommentar

Det er ikkje nødvendig med 300 APM heile tida, men det er greit å halde tempoet frå start. Når dei kjem litt ut i ein kamp, med 3-4 basar og opp mot 200 supply, kanskje delt opp, forsvare mot angrep på ein kant og samtidig angripe frå ein anna, der macro heile tida må følgjast opp, då er det fint å ha ein rytme på 200-400 APM inne.

Lenke til kommentar

Det er nok APM (actions per minute) dere mener, ikke KPM (keystrokes per minute).

 

Ja, er det APM eller KPM vi faktisk måler?

 

Mener du at Blizzards egen måler i SC2 klarer å skille ut en "handling" fra et "trykk"? Eller enda mer viktig - en meningsfull handling fra et trykk/handling?

 

Finnes det RTS-gamere som er gode og ikke spammer? De spammer visst for å holde "APM" oppe. Og selvfølgelig skal Ola-Noob til Ola-medicore måle seg og hverandre etter APM. Jeg dauer av latter. :)

Lenke til kommentar

Finnes det RTS-gamere som er gode og ikke spammer? De spammer visst for å holde "APM" oppe. Og selvfølgelig skal Ola-Noob til Ola-medicore måle seg og hverandre etter APM. Jeg dauer av latter. :)

Ikke alle spammer like mye, men de beste er alltid raske (og holder APMen oppe). Det er ikke nødvendigvis spam.

Lenke til kommentar

APM har noe og si. APM kreves for å holde micro og macro oppe i late game. Så jo. APM er en måte å se hvor mye man klarer å gjøre på en gang. Det er ikke noe å le av eller å dø av latter av.

 

Jeg har på ingen måte skrevet at APM ikke "har noe å si". Hvis vi skal kverulere, så kan vi i det minste holde oss til det som skrives.

 

Og jo, jeg dør nesten av latter når småkidsa gjør sitt beste for å ha like høy APM som proffene, og de spammer nesten så mye at de ikke klarer å konsentrere seg om det de skal.

 

Folk spammer for å se tøffe ut. Det gjør også mange gode spillere.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...