Gå til innhold

Slik skal piratjegerne ta nordmenn som laster ned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Det er et litt løst tall, men det er snakk om store tap" sier en svært åndssvak gjøk.

 

 

Blir så sinnsyk provosert av slike folk som leker viktigper, tror de gjør noe viktig, som baserer alt de driver med på gjetninger og tall dratt ut av ræva.

 

Håper han blir spyttet på av folk på gaten.

 

Elsker den copyright math filmen :D er så sant det dem sier, at hvis tapene var så store som de sier per sang s¨hadde de tapt 2-3 ganger mer enn industrien er verdt :p makes sense!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Hvorfor kan ikke Herr. Johansen, Videogramforening, MPAA se til HELVETTE å gi oss en tjeneste som virker tilfredsstillende??? HALLO!?!?

 

Det de fleste ønsker er:

 

Utgivelsestid skal være lik over alt

DRM fri

Skikkelig kvalitet på lyd & Bilde

Avspillere til de fleste OS inkl. mobil.

 

Mulig jeg har glemt en hel masse, men dem skjønner faan ikke hva jeg snakker om uansett..... Hurra for VPN/SeedBox

 

Takk for oppmerksomheten :ph34r:

 

Og irriterende nok gjør ingen av de argumentene ulovlig nedlasting mer lovlig..

Lenke til kommentar

Tja..

 

Vi ønsker at samtlige tilbydere av bredbånd skal blokkere The Pirate Bay. Dette har fungert effektivt i Danmark og Finland.

Jaha? Det har ikke funket i det hele tatt. Det finnes flere proxyer og har ikke sett noen av de blitt blokkert, selv .SX domenet de har er ikke blitt blokkert.

 

Tidligere har vi tatt 16 – 17-åringer som har gjort dette, og vi har vært snille og møtt dem i konfliktrådet

Så dere har tatt mindreårige som ikke vet bedre? Og hva er egentlig "vært snille"? "Snille" som i har bedt politiet banke på döra klokka 4 om natta og storme inn for å ta PCer?

 

Det er et litt løst tall, men det er snakk om store tap

Så du sier at om jeg ser på en Ford, tar den for en kjöretur og liker den ikke, så er det et tapt salg? Merkelig at Ford ikke er konkurs.

hint: "pirater" kjöper mer enn andre, tenk på piratkopiering på nett som en "demo".

 

Alt i alt så kommer du deg vekk ganske enkelt, Usenet, VPN, Seedbox osv. funker fint, eneste forskjellen på loven er at du blir mer paranoid og holder deg helst unna torrents som er veldig populäre.

 

Idiotisk lov som bare kaster bort penger. Har ingen kraft i virkeligheten.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Vil det være like "lett" å bli tatt om man bruker private trackere?

 

En kan bare spekulere. Hvis "piratjegerne" ønsker å rettsforfølge fildelerne via private trackere, vil de ikke møte store utfordringer i å luke de ut der. Men det presumptivt logiske å konkludere med er vel at de først går etter fildelere via offentlige trackere, der konsentrasjonen av opphavsbrudd er større og skadeomfanget dertil.

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar

Privat tracker gir vel egentlig bare en falsk trygghet.

De kan jo bare registrere seg, og vips har de tilgang til trackeren. De skal ha lykke til med å holde ratio oppe over lenger tid hvis de har tenkt å bli der en stund, og bare laster ned.

Endret av Saapa
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke Herr. Johansen, Videogramforening, MPAA se til HELVETTE å gi oss en tjeneste som virker tilfredsstillende??? HALLO!?!?Det de fleste ønsker er:Utgivelsestid skal være lik over altDRM friSkikkelig kvalitet på lyd & BildeAvspillere til de fleste OS inkl. mobil.Mulig jeg har glemt en hel masse, men dem skjønner faan ikke hva jeg snakker om uansett..... Hurra for VPN/SeedBoxTakk for oppmerksomheten :ph34r:

 

Jeg skulle gjerne sett tv-serier på mobilen når jeg ikke har dekning. Det gjelder da Android-telefon. Jeg vil selvfølgelig kunne se de samme episodene på pc'en min (Windows 7), og på en hvilken som helst annen enhet jeg måtte ønske. Hvor er tjenesten som gir meg muligheten til dette? Hvor er Spotify for film/tv-serier? Netflix, HBO, Voddler, TV2 Sumo, Viaplay har ikke offline som jeg kan se (Voddler har på noe).

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

De kan jo bare registrere seg, og vips har de tilgang til trackeren. De skal ha lykke til med å holde ratio oppe over lenger tid hvis de har tenkt å bli der en stund, og bare laster ned.

 

Det er ikke noe problem å holde ratioen i sjakk, du bare struper båndbredden til minimalt med nedlasting og så har du tilgang til seedernes IP-adresser

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...