Gå til innhold

Trenger du spillanbefalinger? Spør her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen Diablo-kloner verdt å sjekke ut:

 

Path of Exile.

Pris: Gratis, men har cash shop som er 100% frivillig. Utviklerne tar sterk avstand fra Pay 2 Win.

 

Spillet er standard fantasy, der vi er strandet på en øy. Det betyr vi starter med rimelig dårlige klær og våpen, og det blir ikke stort bedre utover i spillet. Men det er jo litt av moroa. :) Det som gjør PoE så spesielt er at alle aktive skills er låst til en krystall, så de kan kun brukes om man setter krystallen inn i utstyret vårt (alt fra våpen til sko). Skills vil gå opp i level når de er satt i utstyret (selv om vi ikke bruker dem), og vi kan bytte krystaller med andre folk om vi vil. Krystallene vil da beholde skillnivået de hadde. Passive skills finner vi på et skilltree, men i stedet for et vanlig tre snakker vi gigantisk klynge. Det er faktisk noe av det største jeg har sett i et spill noensinne, og det sier en del. Alle klassene deler denne klyngen, men starter på forskjellig sted.

 

WTF is Path of Exile?

 

 

Marvel Heroes

Pris: Gratis, men har cash shop. Du kan kjøpe alt fra nye folk til potions for XP bonus osv, men alt kan finnes som loot i spillet. Noen kostymer kan dessuten kun finnes via fortune cards, som igjen kan kjøpes eller finnes som loot.

 

Denne gangen går turen over til Marvel. Her snakker vi Wolverine, Deadpool, Cyclops, Spider-man og så videre. Faktisk har vi hele 21 karakterer tilgjengelig alt i alt, skjønt vi kan kun velg mellom fem av dem når vi starter spillet (Hawkeye, Thing, Scarlet Witch, Storm og Deadpool). I løpet av spillet vil vi få to til av de fem starter-heltene, men de er valgt tilfeldig. Vil man ha noen av de andre må de enten kjøpes for en billig penge, eller finnes som loot. Det største minuset er at det er til tider svært vanskelig å finne nye helter, og når man endelig gjør det er det litt for vanlig å ende opp med en man allerede har. Dette er derimot ikke så ille som det høres ut, da en hero token (karakteren før man aktiverer ham/henne) kan brukes til å oppgradere krakterens Ultimate Power, dvs en "superevne" man får på level 30 (av 60). Dette kan være alt fra å bli usynlig og usårbar en stund, til superangrep som gjør svært stor skade.

 

To ting er verdt å nevne seg. Hovedfyren bak spillet er David Brevik, som også var svært viktig i utviklingen av Diablo 2. Det merkes, for å si det sånn, og ikke på en negativ måte. En annen ting er at anmeldelser har vært svært varierende, fra nesten slakt til nesten perfekt. Alt avhenger av hva du godtar. Det er langt fra perfekt, men langt fra så tragisk dårlig som mange vil ha det til. Det best er vel å se selv hva det dreier seg om, og ikke glem at det er gratis. Det koster ingenting å prøve. :)

 

 

 

Second Chance Heroes

Pris: Ukjent

 

Siste på listen er noe så rart som et spill med Abraham Linconls med motorsag, og dronning Elizabeth 1. med svært maskingevær. For å ta det første først er det fortsatt i beta, men meninger en å ha det ute i løpet av sommeren. Jeg har spilt betaen, og for å være dønn ærlig er jeg litt skeptisk. Ulikt PoE, MH og så videre styrer vi med W, A, S og D, og i stedet for en vanlig historieprogressjon spiller vi et kart om gangen. Dette er nok fordi det i hovesak er et co-op spill, og ikke ren singleplayer. Men som sagt, det er fortsatt i beta, og mye kan endre seg til release. Jeg kommer til å gi det en ny sjanse, om prisen ikke er for stiv.

 

Historien aner jeg fint lite om, for å si det kort. Tittelen hinter til at jorden er i stor fare, så da kloner man like greit store helter fra fortiden (Abe Lincoln, dronning Elisabeth 1st, Napoleon, Joan of Arc og Nicola Tesla er bekreftet så langt, men det vil bli 12 i starten, og flere gis ut etterhvert.) Som man kan anta fokuserer spillet veldig mye på humor, så vi vil sloss mot det meste man kan forvente seg. Zombier, aliens osv, alt er med her.

 

Som sagt ble jeg ikke helt overbevist over demoen, men den var likevel bra nok til at jeg vil gi spillet en sjanse når det slippes. Grafisk ser det bra ut, kontrollene er bra nok, og karakterne intereessante. Vi får se. :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Path of Exile så jeg på en stund, så forsvant det helt fra minnet - skal sjekke det ut igjen, gratis er det og!

 

Spilt alle tre. Har 360, ja.

 

Assassins Creed 2 og Fallout 3. Nå er ikke dette så mye lignende GTA/Saints Row, men definitivt verdt å sjekke ut om du allerede ikke har spilt de.

Lenke til kommentar

Prison Architect - Du bygger og opprettholder et fengsel. Du bestemmer selv hvor strenge reglene skal være, og av hvilken kategorier du vil motta fanger. Ingen endgame.

 

Splinter Cell: Conviction - Bra campaign og historie. Du er en "snikmorder". Kan sammenlignes med Hitman.

 

Mafia II - Det beste singeplayer-spillet jeg har spilt. Historien er dritbra, og jeg har spilt det ferdig 4-5 ganger.

 

PAYDAY: The Heist - Et Steam spill som hovudsaklig utspiller seg på ran av forskjellige banker osv. Veldig artig i starten, men kjedelig i lengden.

 

Assassin's Creed "Trilogi" - Trenger jeg si mer?

 

Amnesia: The Dark Descent - Du er ikke tøff før du har spilt ferdig dette.

 

ArmA II - Muligens det spillet/simulator som er mest vennlig til modding-miljøet i verden. Dette gjør at du aldri blir lei!

 

L.A Noire - Du er detektiv i tiden 1940-1960. Veldig artig spill med gode grafikker og effekter.

 

Company of Heroes (Opposing Fronts, Tales of Valor) - Du kommanderer tyske, britiske og amerikanske styrker på flere av andre verdenskrig kjendte slagmarker.

 

The Elder Scrolls - Alle vet om denne spill-serien.

 

The Sims - En simulator hvor hverdagen er utgangspunktet. Bygg og innred ditt eget bosted, start en familie og følg den til døden.

 

Red Dead Redemption - GTA i den ville vesten. Bare tilgjengelig på konsoll.

 

Håper jeg var til hjelp.

Endret av KinderLinda
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det noen nyere brukbare spill, på PC eller konsoll som ligner på gamle Resident Evil? Dvs. lavt tempo, kamp som er mer taktisk enn refleksbasert, og samling på kuler og krutt som om det var diamanter?

 

Cursed Mountain. Jeg spilte det på Wii, og hadde det ikke vært for den elendige reaksjonen på wii-moten, så hadde det vært et av mine favorittspill på den konsollen. Ser det har kommet til PC i ettertid, men det har jeg ikke prøvd. http://www.gamersgat...cursed-mountain

Lenke til kommentar

Er det noen som har et ordentlig slåssespill å anbefale? Kjøpte UFC Undisputed 2010 i mai, men det passet ikke helt. Synes det er vanskelig å finnes et ordentlig slåssespill, fordi de føles liksom aldri helt troverdig. UFC synes jeg blir for mekanisk, jeg tror bare ikke på spillerne, når de trasher løs på hverandre, og Injustice Gods Among Us blir fort litt for cartoonish igjen.

 

Vil gjerne ha et storydrevet slåssespill, hvor jeg kan bygge ut karakteren min etter hvert som jeg får mer XP, og satse på forskjellige stilarter. Noen som har noen gode tips?

Lenke til kommentar

Jeg trenger noen gode tips til nye/nytt spill.

 

Jeg ser etter noe alla Victoria 2, Hearts of Iron eller Civ serien, altså strategi.

 

Krav;

 

- Tidsaspektet bør helst være 1600-1990

- Ikke alt for avansert og krevende (Noe lettere enn Victoria og HoI blir satt pris på)

- Gjerne god historie/fortelling som Victoria 2

 

Takker for alle bidrag som måtte komme!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...