Gå til innhold

Netflix kutter kraftig i utvalget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er forresten listen over filmer som kuttes;

http://instantwatcher.com/titles/expiring/1

 

 

Fortell meg at noen bryr seg nevneverdig om et flertall av disse mer eller mindre obskure titlene og du vil overraske meg mer enn noe annet opp igjennom hele livet.

 

PS. Jeg er også tvilende til at vi nordmenn hadde tilgang til så mange av disse titlene uansett. Listen er fra USA.

Endret av Dr. Mobius
Lenke til kommentar

Nawwww, they killed Ren & Stimpy !!! :p

 

Kanskje ikke noe krise om det tallet rett bak tittelen er IMDB rating, men uansett noe å henge seg opp i om ting som South Park 15 sesonger plutselig forsvinner over natten.

 

Og kanskje det ikke er ille for eksisterende kunder som har vært kunder i årevis. Men for potensielle vurderende kunder, så er ikke dette akkurat ett fantastisk salgsargument. "Dynamisk tjeneste. Vi legger til 500 og sletter 1800"

 

Det er en reduksjon på 1300 det i mine øyne, i ett ekspanderende marked. Hadde de sagt "Vi fjerner dritt som ingen ser på" så hadde det vært noe annet, men det er ikke det de sier.

Lenke til kommentar

Hva legger der i ordet "internasjonalt"? Netflix har vel ikke et internasjonalt abonnement, de har vel abb. som er spesfikke for ulike regioner.

 

Det viser seg at abonnementet er internasjonalt. Hvis jeg kobler meg på netflix med USA IP adresse får jeg et helt annet utvalg enn når jeg logger på med norsk IP adresse. Bruker samme brukernavn og passord.

 

Det er også helt lovlig å gjøre det. Litt i gråsonen når det gjelder sikkerhet (nærmest umulig å knytte en person til IP), men ikke ulovlig. Det går via VPN løsninger. Mange leverandører som tilbyr tjenesten mot en liten månedlig gebyr.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

nå må de snart komme med nye sesonger av serier eller så tar jeg å forfalsker ipen min.. amerikanererne får jo 10 ganger mer enn oss... diskriminering haha

 

Du får klage på filmbransjen, det er dem som er problemet, ikke Netflix.

 

Har netflix noengang hatt flere hundre serier og filmer? :o Jeg som alltid syns de var så små.. Slår jeg dem med minde 700 filmer og 200 serier?

 

Amerikanske utgaven har det lille ekstra. ;)

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Her er forresten listen over filmer som kuttes;

http://instantwatche...tles/expiring/1

 

 

Fortell meg at noen bryr seg nevneverdig om et flertall av disse mer eller mindre obskure titlene og du vil overraske meg mer enn noe annet opp igjennom hele livet.

 

PS. Jeg er også tvilende til at vi nordmenn hadde tilgang til så mange av disse titlene uansett. Listen er fra USA.

 

Jeg som tok abonnement på netflix nettopp for å få tilgang til obscure filmer. Gamle klassikere fra 50 og 60 tallet. franske filmer, japanske filmer, bollywood filmer osv...Toppfilmer kan jeg se på TVNorge også eller på Kino. Fordelen med streaming er at man kan få mye obscurt som ikke trenger å være lønnsomt ellers.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jeg som tok abonnement på netflix nettopp for å få tilgang til obscure filmer. Gamle klassikere fra 50 og 60 tallet. franske filmer, japanske filmer, bollywood filmer osv...Toppfilmer kan jeg se på TVNorge også eller på Kino. Fordelen med streaming er at man kan få mye obscurt som ikke trenger å være lønnsomt ellers.

 

Da høres det ut som om MUBI er noe for deg ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva legger der i ordet "internasjonalt"? Netflix har vel ikke et internasjonalt abonnement, de har vel abb. som er spesfikke for ulike regioner.

 

Er det den amerikanske Netflix som mister 1700-titler?

Som nevnt av andre har du et internasjonalt abonnement, slik at lokaliseringen på IP-adressen din vil bestemme utvalget. Så om du bruker en amerikansk proxy eller Media Hint i Firefox så får du det amerikanske utvalget. Om du bruker en proxy fra et annet land, vi du få utvalget i det området med samme abonnement. Og det finnes serier/filmer som er tilgjengelig i Norge men ikke i USA, og langt mer som er tilgjengelig i USA og ikke i Norge.

 

nå må de snart komme med nye sesonger av serier eller så tar jeg å forfalsker ipen min.. amerikanererne får jo 10 ganger mer enn oss... diskriminering haha

 

Bruk bare Media Hint utvidelsen i Firefox så har du det amerikanske versjonen med ditt norske abonnement.

 

Har netflix noengang hatt flere hundre serier og filmer? :o Jeg som alltid syns de var så små.. Slår jeg dem med minde 700 filmer og 200 serier?

 

De har nok langt mer enn dette. Totalt har Netflix ca 75 000 titler i biblioteket. Men noen er bare tilgjengelig i noen områder/land. Måten Netflix presentere filmene sin på gjør også at det er vanskelig å få oversikt over mengden.

Lenke til kommentar

prøvde netflix, lo i et par min, slettet min profil.

søppel.

 

Enig. Mange kjente filmer som ikke fins i Netflix sitt utvalg.

 

Har flere ganger meldt fra om dette men da ingen av filmene jeg forespurte ble tilgjengelig

slettet jeg kontoen min. Skuffende utvalg!!!

Endret av christdi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...