Gå til innhold

Slik blei ambisiøse Dragon's Dogma skapt (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Konseptet med å låne krigarar gjekk heller ikkje inn. Dei (Capcom) forstod ikkje korleis dette kunne vere moro. Teammedlemma våre forstod det først når dei kopla seg til nettet. Andre igjen forstod det først når dei spelte den ferdige versjonen av spelet."

 

Akkurat her er hovedgrunnen hvorfor jeg droppet Dragon's Dogma. Jeg skjønner konseptet med å låne folk, men når de ikke går opp i level blir de bare utdaterte veldig raskt og må stadig byttets ut. Det gjorde at jeg ikke fikk noe som helst forhold til de to lånte folkene på laget mitt, så jeg ga blaffen i om de overlevde eller ikke. Jeg fikk jo nye snart uansett. Personlig mener jeg spillet ville ha blitt langt, langt bedre om vi i det minste hadde fått lov å velge selv om vi ville lage alle folkene på laget, så de ville ha vært "fullverdige" folk som går opp i level og alt det der. Sånn det er nå gadd jeg ikke fullføre det første, og har ikke tenkt å kjøpe flere spill i serien.

Lenke til kommentar

Visst man ikke har Dragons Dogma er Dark Arisen den største dealen som finnes akkurat nå.

 

25 timer pluss med nye end game våpen og armor på en ny øy med insane vanskelighetsgrad .

(classic Capcom <3)

 

Mere customization for utsende.

 

ALLE DLC til spillet (masse våpen armor og quest)

 

HD pakke for raskere ytelse og og litt finere bilde.

 

Enda flere skills og augment

 

Evig fast travel (før måtte man gå fram og tilbake og betale for fast travel kalt ferryestone)

 

Ny Hard modus (noen klagde på at spillet ble for lett i slutten)

 

Bedre og raskere meny (den var litt slitsom før)

 

lettere og fikse oppførselen til din main pawn (har ikke testet dette enda)

 

Man kan og velge japansk voice over

 

Alt dette pluss originale Dragons Dogma for bare 225 kr i Psn og Xbox Live

Lenke til kommentar

Det jeg savner..og som er rart ikke er med opprinnelig er Co-op. Det virker som hele spillet er laget med co-op i tankene....men glemt..

 

Hvor har du ifra at det er laget for Multiplayer, er du klar over hvor stor forskjell det hadde vert på kvaliteten på spillet visst det var multiplayer,

Enda en uviten kommenter om multiplayer og DD

Lenke til kommentar

Hvor har du ifra at det er laget for Multiplayer, er du klar over hvor stor forskjell det hadde vert på kvaliteten på spillet visst det var multiplayer,

Enda en uviten kommenter om multiplayer og DD

Jeg påsto ikke at det var laget for MP, men at konseptet hadde passet co-op. Og det vil overraske meg om tanken aldri har streifet utviklerne.

Men jeg koser meg vilt med spillet allikevel og har vel allerede puttet alt for mange timer i det.

Lenke til kommentar
Hvor har du ifra at det er laget for Multiplayer, er du klar over hvor stor forskjell det hadde vert på kvaliteten på spillet visst det var multiplayer,Enda en uviten kommenter om multiplayer og DD
Jeg påsto ikke at det var laget for MP, men at konseptet hadde passet co-op. Og det vil overraske meg om tanken aldri har streifet utviklerne.Men jeg koser meg vilt med spillet allikevel og har vel allerede puttet alt for mange timer i det.

 

det har sikert slått utviklerene på tanken og dei ville det selv problemet er at dei satset på grafisk og effecter som kjørte hardwaren på konsolene ein good del

 

kan fort se kraftig frame drop når spiller på mystic knighten min eller som sorc, tenke deg 4 sorc som kaster metoriter eller tornado trur jeg du krasjer stakkars PS3/xboxen som slitter med 1-2 person kaster dem samtidig :p

 

det jeg ønsker er mye bedre AI og dei hadde fikset til litt bedre ein decoy /buff-bots

 

håper vi får det i DD2 som sikert komer på neste generasjon så ser jeg muligheten for det eller stor forbedring av pawn systemet, siden det har blitt ganske poenglaust nå (selv om gift systemet var litt dårlig når du bare fekk rotten meat av dei som brukte dem eller ingen ting)

 

Jeg skjønner konseptet med å låne folk, men når de ikke går opp i level blir de bare utdaterte veldig raskt og må stadig byttets ut. Det gjorde at jeg ikke fikk noe som helst forhold til de to lånte folkene på laget mitt,

 

du har no 1 som er med deg fra starten omtrent til slutten (som faktisk er del aktig i storyen til tider og slutten), dei 2 andre er ingen grunn og tenke mer ein leiesoldater. bruk og kast altså

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar
du har no 1 som er med deg fra starten omtrent til slutten (som faktisk er del aktig i storyen til tider og slutten), dei 2 andre er ingen grunn og tenke mer ein leiesoldater. bruk og kast altså

Det er jo akkurat det som er problemet. De blir bruk og kast. Vi driter i om de lever eller dør. Jeg ville mye heller ha hatt muligheten til å lage de selv. Da kunne vi hatt muligheten til å få to folk man faktisk bryr seg om og prøver å holde i live, i stedet for to navnløse folk ingen bryr seg om. Fordi de byttes ut hele tiden satt jeg med et halvt lag jeg ikke engang visste navnet på, og da ble det rimelig fort kjedelige saker. Hva gjør det at de er laget en av en eller annen fjott borte i Sverige eller Portugal jeg ikke kjenner? De kunne like gjerne ha vært laget av spillet selv med en random character og random name.

 

Den eneste måten det faktisk kunne ha vært vits å ha folk andre har laget var om man bokstavelig talt lånte dem, så de dro tilbake når man var ferdig med å spille med utstyr, experience osv de har fått av oss. Da kunne vi ha laget en helt vi ikke låner ut, og så velge fra de tilgjengelige heltene vi har laget og lånt ut som fortsatt er tilgjengelige. De ville ha gått opp i level, samlet utstyr osv hele tiden, enten vi spiller med dem selv, eller om andre gjør det. Dette igjen gjør at vi må ha hatt to andre helter andre har laget, nettopp for å sikre at folk ikke bare spiller med sine egne helter. Kanskje vi til og med måtte ha hatt en helt fra to forskjellige folk, for å være enda sikrere på at folk spiller med andre sine helter? I det minste burde man ha hatt bonuser osv for å oppmuntre folk til variasjon. :)

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar
du har no 1 som er med deg fra starten omtrent til slutten (som faktisk er del aktig i storyen til tider og slutten), dei 2 andre er ingen grunn og tenke mer ein leiesoldater. bruk og kast altså
Det er jo akkurat det som er problemet. De blir bruk og kast. Vi driter i om de lever eller dør. Jeg ville mye heller ha hatt muligheten til å lage de selv. Da kunne vi hatt muligheten til å få to folk man faktisk bryr seg om og prøver å holde i live, i stedet for to navnløse folk ingen bryr seg om. Fordi de byttes ut hele tiden satt jeg med et halvt lag jeg ikke engang visste navnet på, og da ble det rimelig fort kjedelige saker. Hva gjør det at de er laget en av en eller annen fjott borte i Sverige eller Portugal jeg ikke kjenner? De kunne like gjerne ha vært laget av spillet selv med en random character og random name.Den eneste måten det faktisk kunne ha vært vits å ha folk andre har laget var om man bokstavelig talt lånte dem, så de dro tilbake når man var ferdig med å spille med utstyr, experience osv de har fått av oss. Da kunne vi ha laget en helt vi ikke låner ut, og så velge fra de tilgjengelige heltene vi har laget og lånt ut som fortsatt er tilgjengelige. De ville ha gått opp i level, samlet utstyr osv hele tiden, enten vi spiller med dem selv, eller om andre gjør det. Dette igjen gjør at vi må ha hatt to andre helter andre har laget, nettopp for å sikre at folk ikke bare spiller med sine egne helter. Kanskje vi til og med måtte ha hatt en helt fra to forskjellige folk, for å være enda sikrere på at folk spiller med andre sine helter? I det minste burde man ha hatt bonuser osv for å oppmuntre folk til variasjon. :)

 

personlig har jeg det same med online spill, jeg gir blanke fanken hva dei heiter bare dei gjør det dei skal (noe som er støre problem pågrunn av elendig AI til pawns)

 

dei dro tilbake med "loot" før når du lånte dem bort, du kunne gi dem rate på hvor bra dei var men det blei misbrutk(har personlig fåt hatemelding for rate ned ein pawn fordi den var helt passive så noen tok dette systemet litt for seriøst)

 

med at 99% av gangene fekk du ein stein eller råten matbit som gjorde det til demotiverende ,kunne heller bare lagd random generert loot når dei kom tilbake avhenging av hvor mye "xp" dei fekk convertert i matrialer eller potion osv (ville vært teit at pawnen din plutslig var 20 level over deg fordi ein fyr som spillte med den ein kveld :p så holder til matrialer eller vanity ting eller Rift crystaler som man kan bruke til og kjøpe pawns bedre ein dit level)

 

er enig pawn systemet i seg selv er niche som er hørest bedre ut en egentlig er, ville heller hatt egen genererte selv 3 pawns til det blir bedre (håper jeg på i neste spill)

Endret av BonBattery
Lenke til kommentar

Jeg hadde også håpet de kunne la det bli bedre i neste spill, men Dark Arisen 'er' jo neste spill. Siden de ikke ordnet det denne gangen tviler jeg på at de gjør det i DD2 heller.

Dark arisen er bare en Dlc

 

Dragons Dogma er en kjempe hit med tanke på folkene som stod bak, de hadde aldri gjort noe som dette før, og det blir bare bedre.

 

Som profesjonelle critics sier så kunne nesten spillet ikke blitt bedre. fordi dette er egentlig en slags prøvelse på noe nytt, og de traff innertieren.

 

Tenk deg hvor bra DD 2 kommer til og bli da. pluss Capcom er en av de få firmaene som tar imot kritikk og tips enda. som tweaking på noen plagsomme ting som folk syns var irriterende i spillet.

Hard modus og Billigere ferrystones etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...