Gå til innhold

Her er Lenovos nye laptop-serie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser slettes ikke så verst ut! Er det noe som kan få meg til å gå over på Windows baserte maskiner igjen så er det en slank og stilrent ThinkPad maskin! Med den herlige trackpointen, uslåelig byggekvalitet og alle de andre godsakene som ThinkPad serien gir deg.

 

Det er dog et par ting som irriterer meg grønn med Lenovo og deres ThinkPad serie for tiden, nummer en er de helt håpløse, blasse, lav-kontrast TN-panelene som ikke ligner grisen... De har fått på plass en helt ok oppløsning, stort høyere blir vanskelig på så liten skjerm med håpløs skalering i Windows, men å få bort det som er temmelig labert kvalitet, selv for TN-paneler og heller gå over på IPS paneler ville gjort maskinene hundreganger mer attraktive, i den miste gi kundene en mulighet for å "oppgradere".

 

Høyttalerne er vell som alltid vannvittig spinkle, og de kjører vell fremdeles på med relativt kjip plastikk som lett sprekker rund tastaturet og hvor du hviler håndleddet? Det er vannvittig trist å se at de skal gå for noe såpass begredelig løsning på kabinettet her, når resten av pakke er nærmest uknuselig med en kombinasjon av magnesium og karbonfiber.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det neste som skjer er vel at de fjerner den røde trackpointen :(

Heller ikke imponert over at de fremdeles holder på 1600x900 oppløsningen.

Begynte faktisk å titte på macbook retina når jeg så dette, men det var til jeg oppdaget at minnet var loddet fast :/

Får se hvor lenge X60s'en holder ut...

Lenke til kommentar

Rart at Lenovo fortsatt ikke klarer å toppe IPS skjermen fra T60 på 1600x1200. Fin skjerm det - kanskje litt blass i fargene etter dagens standard. Det er mulig å sette et T61 hovedkort inn i T60skallet (14 tommers 4:3 - første versjon av T61) - og dermed kunne få 8 GB minne på 64 bit OS. Men skjønner ikke hva Lenovo tenker på som ikke bryr seg med å følge med på IPS og HD utvikling. Gode skjermer med høy oppløasning har jo vært mangelvare i alle år -med unntak nærmest av nevnte T60 modell

Lenke til kommentar

ingen HDMI for tilkobling til TV for å sjå film?liker Displayport kontakten for spilling på opptil 2560x1600, men sku gjerne hatt tilgang til 7/5.1 lyd

 

"ingen" business-pcer leveres med HDMI, men alle Thinkpad fom. T410-serien støtter lyd over displayporten, så med den rette HDMI-overgangen (Du må ha en som støtter lyd) går dette helt fint.

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller går det nedover med thinkpad serien? Hvorfor ikke fullsize displayport?

 

Regner med at de fleste nye modeller som kommer fremover kommer til å ha Mini-DP og ikke fullsize - dette fordi det også dobler som Thunderbolt-port, så det er jo en "oppgradering" og ingen nedgradering.

Lenke til kommentar

Rart at Lenovo fortsatt ikke klarer å toppe IPS skjermen fra T60 på 1600x1200. Fin skjerm det - kanskje litt blass i fargene etter dagens standard. Det er mulig å sette et T61 hovedkort inn i T60skallet (14 tommers 4:3 - første versjon av T61) - og dermed kunne få 8 GB minne på 64 bit OS. Men skjønner ikke hva Lenovo tenker på som ikke bryr seg med å følge med på IPS og HD utvikling. Gode skjermer med høy oppløasning har jo vært mangelvare i alle år -med unntak nærmest av nevnte T60 modell

 

Jeg har en slik Frankenpad hjemme med 15" IPS 2048x1576, 2,5GHz T9300, 240GB SSD. Skjermen skal senere byttes med en uoriginal IPS 1600x1200 med LED bakgrunnsbelysning.

http://theboardroom.info/led_mod.htm

 

NB! Forsiktig med T61-kort med nVidia-grafikk, de ryker pga feilproduksjon. Jeg har valgt integrert Intel-grafikk for sikkerhets skyld.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Det mest interessante for min del blir skjermen. Har en T61 med Nvidia-grafikk der grafikkortet nylig daua. Er veldig sugen på en ny Thinkpad, men dessverre har skjermene ikke holdt mål med konkurrentene de siste generasjonene.

 

Tar mye heller den "trauste" Thinkpad-designen fremfor simpel byggekvalitet, blanke skjermer og begrenset servicevennlighet. Kommer aldri til å kjøpe noen annet enn bedriftsmodeller. Spill har jeg en stasjonær PC til.

 

Edit: Hvor har de gjort av trackpoint-knappene!?! :huh:

 

Edit 2: Har lest meg opp, og de er altså integrert i click-padden. Skeptisk.

Endret av kakarlsen
Lenke til kommentar

Haha! Måtte sjekke jeg og. Klin lik læreren min sin, 6-7 år tilbake i tid.

 

Ja, jeg fikk også assosiasjoner til den billige Lenovo 3000-serien fra 2006.

Takke meg til mine gamle IBM Thinkpad-modeller, de er ekte saker (det står riktignok Lenovo på min X61s og X301).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...