Gå til innhold

Pass deg for Slender Man (Win)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan sikkert bli bra. Det som har ødelagt Slender så langt imo, er alle er utviklingshemmede "lets playerne" som har videoer av det på YT.

 

Det er det ikke er ett av de 10min-spillene, men heller noen timer, kan nok bli interessant.

 

Edit: Byttet ut "re", med "er". Gikk litt fort.

Endret av kanskje1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Ta et par timer å fullføre? Jeg kjøpte det og spilte betaen for et par dager siden, men brukte 10-15-minutters tid på å finne 6 sider før jeg ble drept. Mulig jeg ikke har lest nok og at betaen ikke inkluderer storyversjonen.

 

edit:

The beta will contain our revamped update of the now infamous forest from Slender: The Eight Pages.

 

:blush:

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Får håpe dette blir litt mere insteressant, siden det første var bare et oppskrytt vas. Skvatt ikke en eneste gang, og var bare irriterende kjedelig.

De folka på youtube må fake noe sinnsykt. Har jo sett flere som blir så skremt at de faller av stolen osv.. Det skjønner jeg virkelig ikke hvordan det går ann.

 

Det eneste spillet jeg skvatt SKIKKELIG av var Doom 3. :p

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar
Vet ikke helt hva jeg synes annet enn at for meg begynner Slender man å bli litt melket.
Melket?Slender har bare hatt 1 spill og det blir melket?Jaha...

 

Feil. Det er rundt et dusin Slender-spill som har kommet det siste året. Selv om bare et av dem er "offisielt", er det tonnevis av fanmade spill der ute som handler om den dresskledde mannen uten fjes.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg synes annet enn at for meg begynner Slender man å bli litt melket.

Hmm... Må tilstå at dette er et fenomen som, i alle fall, har gått meg hus forbi.

 

Kan vel helt sikkert bli et greit skrekkspill det her, men lurer på hvordan gameplay er. Jeg merker vel egentlig at det har lett for at skrekkspill blir mer "stressende" enn skumle.

 

For min del var for eksempel Alan Wake god på stemning, men det var ikke så skummelt. Amnesia mistet jeg litt tålmodigheten med og la fra meg fordi det føltes litt lite "interaktivt". Det første F.E.A.R spillet hadde litt av alt. Historie, god grafikk, artig gameplay, men var samtidig guffent. 2'ern leverte ikke like godt, men som kunne forventes. F3AR skal jeg ikke nevne - det er ikke et skrekkspill.

 

Skrekk kan fenge, men for mitt vedkommende synes jeg det skal litt mer til enn bare skumle scener.

Lenke til kommentar

Og alt dette kom fra Something Awful.

Dette:

The Slenderman phenomenon got started on June 9th, 2009 in the now legendary "Create Paranormal Images" thread. Goon "Victor Surge" got the idea to create a fictional monster called "The Slenderman" and incorporate it into a few photographs of death and destruction related to a library fire. The Slenderman appears as a grossly distorted, elongated individual who always appears indistinct, and seems to "branch" with bizarre, indeterminate limbs which can be interpreted as arms, tree branches or tentacles. Slenderman often appears to be wearing a suit and (when his eyes are visible) has blank, white eyes.

Other goons ran with the idea, creating not just images of the Slenderman, but also stories and fake newspaper reports to accompany them. Slenderman soon took on a mythological quality, not unlike the Chupacaubra or the Jersey Devil. Slenderman was alternately portrayed as an otherworldly man-eating monster, a harbinger of death and violence, or a force that drove men to insanity pushing them to commit atrocities. Before long, the Paranormal images thread was all but taken over by goons fleshing out the "Slenderman mythos."

What was remarkable about the Slenderman mythos was the air of authenticity it had to it. It sounded just like the multitudes of ghost story urban myths that permeate the cultural zeitgeist. One could easily imagine Slenderman being a "monster of the week" on "The X Files" or a story about the Slenderman being found in an old anthology or "Scary Stories to tell in the dark." It worked for a lot of the same reason "The Blair Witch Project" worked originally; on couldn't quite tell if it was all made up, or had some roots in real local legends. The Slenderman mythos was also really fucking creepy.

Slenderman found his skinny ass pasted all over the forums, incorporated into every photoshop thread to come along.

Then "Marble Hornets" came along.

Marble Hornets was an Alternate Reality Game consisting of twitter accounts and YouTube videos chronicling a group of young men encountering and being driven mad by the Slenderman. As of this writing, Marble Hornets is still ongoing. It has drawn lots of viewers, even many outside of SA.

Little by little, the Slenderman mythos is expanding beyond the boundaries of the forums and is proving to be an interesting case study in how myths take shape. One person tells a fragment of a story, and others fill in the gaps. Bit by bit the tale spreads far and wide until the origins of the tale are murky and forgotten, but the heart of the story survives. The miracle of the internet allows such a thing to happen on a drastically shortened timescale. One can't help but wonder if 10 years from now stories of Slenderman will still be told, only then their origins will be long gone and people won't even know where the truth is; is slenderman a figment of the internet's overactive imagination, or is it a real nugget of American mythology?

If that does happen, I bet Victor Surge will have a hard time convincing people that it was all his fault, and he will be reduced to a shell of a man, drinking alone in the corner of the bar, muttering to himself about how his ideas took on a life outside his head. In that event, he would be the first true "victim" of the Slenderman.

ble skrevet i 2010. Se hvor vi er nå. Lurer på hvordan den godeste "Victor Surge" har det med seg selv seg i disse dager og om han får noe kred for det. :p

Lenke til kommentar
Vet ikke helt hva jeg synes annet enn at for meg begynner Slender man å bli litt melket.
Melket?Slender har bare hatt 1 spill og det blir melket?Jaha...
Feil. Det er rundt et dusin Slender-spill som har kommet det siste året. Selv om bare et av dem er "offisielt", er det tonnevis av fanmade spill der ute som handler om den dresskledde mannen uten fjes.

 

Fan-Made spill?

 

Det har nesten ikke vært noen som helst oppmerksomhet rundt disse fan-made spillene av slender.

 

Og si at Slender er melket på grunn av det er feil.

 

 

Lenke til kommentar
Vet ikke helt hva jeg synes annet enn at for meg begynner Slender man å bli litt melket.
Melket?Slender har bare hatt 1 spill og det blir melket?Jaha...
Om du mener det kun er ett Slender spill så må du ha bodd under en stein det siste året.

 

Jeg vet det er flere en 1 slender spill.

 

Men serriøst. Spørr deg sjøl dette. Hvor mye popularitet har du sett rundt disse ''fan-made'' spillene?

 

Og håper ikke dere tror at de forskjellige mapsene til Slender er forskjellige spill.

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Uavhengig av hvor mange slenderspill som eksisterer så klarer jeg å la meg underholde og skremme av disse spillene. Ja jeg innrømmer at jeg blir skremt (kan ha noe med at jeg midlertidig bor alene i et forholdsvis stort hus, med nærmeste nabo et par kilometer unna).

Særlig synes jeg betaen til The Arrival bød på veldig god stemning og flott grafikk så jeg hadde ingen problemer med å betale en hundrelapp for om i så tilfelle noen timer med underholdning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...