Gå til innhold

Med dette kan du bygge din egen Mac


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er da ikke nytt. Alle Gigabyte har åpen UEFI som fungerer utmerket med Mac OSX. Dette kortet her har såvidt jeg forstår VIA 2021 lydkodek, som derimot ikke har støtte i Mac OSX..

 

Gigabyte GA-Z77-DS3H fungerer perfekt med Mac OS; inkludert lyd, da det har et Realtek ALC kodek som fungerer i Mac OS, i tillegg koster det nesten 500kr mindre enn dette som skrives om her.

Lenke til kommentar

tror de mener fire stk PCI-E spor, ikke hastigheten 4x

Nei jeg tror de mener det de skriver, se bildet det finnes bare et PCIE spor på kortet og standarden på kort i den størrelsen tillater ikke fler, det er dog litt over gjennomsnittlig å forlange at folk vet. Jeg tror videre at de ikke egentlig har tenkt så mye på å sjekke teksten før de legger ut, eller ikke vet nok om data til å skjønne at det er en feil hvemsomhelst med basekunnskaper om intels forskjellige plattformer ser med en gang, ser man z77 så vet man at det er x16 på eneste eller første port og PCIE version 3 støtte innebygd i samtlige de forskjellig passende prosessorene pga at northbridge ligger ikke fysisk på kortet men er kretser på prosessoren fordi den også inneholder en gpu den må ha kontakt med innbakt i samme kisel. Litt rart om en skribent som lager artikler om datamaskiner ikke har satt seg mer inn i den største produsenten av plattformer og prosessorer i verden, så jeg HÅPER det er latskap ved gjennomsyn før det ble publisert bare. Redigerer bare at linken til produktets side hos produsenten IKKE har feil opplysninger så man trenger ikke å gå skole for å skrive riktig info, bare lese om det der. http://www.gigabyte....spx?pid=4281#sp der er kortet som er ugangspunktet før det er påvirket med farger og merkevareforandret, hvilket de også skriver selv i artikkelen her.

Endret av Royalgipsy
Lenke til kommentar

Nei jeg tror de mener det de skriver, se bildet det finnes bare et PCIE spor på kortet og standarden på kort i den størrelsen....

 

Hvilket bilde er det du ser på ?

Tror nok, som personen ovenfor påpeker at det ar antallet de refererer til.

Her ser jeg et kort som har 4 stk PCIe spor, slik som de har listet opp i artikkelen, sammen med x antall minne-spor og x antall SATA porter.

Lenke til kommentar
' timestamp='1360836640' post='20226043']

Hvordan fungerer OSX på hjemmebygg nå? Testet det for 4 år siden, og da var det en del jobb ved oppdateringer osv. Er det nå mulig å kjøre inn en standard OSX-installasjon, og bruke den som en helt vanlig Mac?

 

Nesten, men det blir lettere om du kjører Gigabyte sine UEFI kort, da er det nesten plug & play

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...