Gå til innhold

Gi finger'n til iPhone 5S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne nyheten likte jeg faktisk. Sikkerheten i mobile Apple-produkter er fra før ganske bra og dette vil jo isåfall bare gjøre den bedre. Og ikke minst enklere og mer effektiv. Hadde jeg sluppet å trykke inn passordet mitt på telefonen hadde jeg blitt glad. Touch-tastatur er ikke særlig passordvennlig, særlig når det gjelder spesialtegn.

 

Dette er faktisk en ting jeg tror Apple-folka vil være veldig stole av og man vil nok høre dette i mange sikkerhetsdiskusjoner. Og på en måte hadde det jo vær "fair". Men så er det vel fare for at dette blir kastet opp i skyene (når jeg tenker meg om, så er det to poeng i ett her :D )

 

Dette endrer ikke handlelisten min, selv om det er en positiv endring. Skal du lure meg til å kjøpe en iPhone, må den komme installert med Android, ikke knuse bare du ser på den samt være vanntett (dette er grunnen til at SONY blir min neste telefon).

 

 

 

De kommer sikkert til å ta all ære for teknologien (som har eksistert i mange år alt), og folket kommer til å la seg begeistre.....

Og hvorfor skal de ikke det? Det gjør det ikke til en negativ ting at det ikke er de som har funnet det opp. At de tar i bruk sånn teknologi som sjeldent ikke blir brukt (og sjeldent fungerer bra på konsumerproduktet), kan ha en positiv påvirkning på framtiden. Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tror du ikke det kan påvirke andre telefonprodusenter til å slå følge?

 

Jeg tror ikke det i stor grad vil påvirke uten mobiltelefonmarkedet, og heller ikke med en gang.

 

Man kan si hva man vil om Apple, men på visse ting så er de foran resten av Android-flokken.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar
Jo, det tror jeg nok, men her var det jo spekulert i at det skulle hjelpe apple endel i markedet, at de skulle få revansj osv.
Hvis dette slår an og blir en populær nyhet så kan det nok ha positiv påvirkinig av folk syn på deres produkter. Nyhetsmedier har stor makt, og større enn folk kanskje innser. Når jeg hører folk argumentere for Apple og iPhone så er det ofte slike ting som kommer opp. Så jeg synes ikke man skal avkrefte slikt for fort.

 

 

 

Nettopp, poenget ditt understreker egentlig bare hvor viktig det er at de ikke tar i bruk en dårlig enhet og at en pinkode i tillegg kan være bra. Personlig har jeg aldri brukt fingeravtrykksensor når jeg har hatt muligheten, men det betyr ikke at det ikke er sikkert. Passord er ikke nødvendigvis så trygt det heller.

 

 

Hadde vært nyttig, men kan bli treg. Ville helle satse på noe annet teknologier.

Tregere enn å taste inn et passord på med 15 tegn? Spesielt tregere enn en kapasativ berøringsskjerm trenger den ikke å bli. Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror du ikke det kan påvirke andre telefonprodusenter til å slå følge?Jeg tror ikke det i stor grad vil påvirke uten mobiltelefonmarkedet, og heller ikke med en gang.Man kan si hva man vil om Apple, men på visse ting så er de foran resten av Android-flokken.

 

Hmmm.. ett enkelt google søk og du hadde ikke dummet deg så veldig ut..

 

Android fingerprint phone

 

https://www.google.no/search?q=motorola+fingerprint+phone&aq=2&oq=motorola+fing&aqs=chrome.3.57j0l3j62l2.8930&sourceid=chrome&ie=UTF-8#hl=no&tbo=d&sclient=psy-ab&q=motorola+android+fingerprint+phone&oq=motorola+android+fingerprint+phone&gs_l=serp.3...73941.75853.0.76318.8.8.0.0.0.1.194.938.2j6.8.0...0.0...1c.1.VJyYVDsGztM&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.&bvm=bv.41248874,d.bGE&fp=14a7e18d3f39cdb4&biw=1390&bih=1088

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kanskje du har rett. Dette har jeg ikke fått med meg. ;) Men, ser du at dette er vanlig på noen som helst måte på telefoner idag? Det er dette jeg mener. Reiser du til Kina og Japan har de sikkert hatt dette i mange år, men så vidt jeg vet er det ikke enda noen som har det på det norske markedet. Og det betyr heller ikke at resten kommer etter. Det at det blir mye snakk om det kan ha en sånn effekt, men det er som oftest de mest populære navnene som blir omtalt.

 

 

 

[EDIT]

Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hmmm.. ett enkelt google søk og du hadde ikke dummet deg så veldig ut.. Android fingerprint phonehttps://www.google.no/search?q=motorola+fingerprint+phone&aq=2&oq=motorola+fing&aqs=chrome.3.57j0l3j62l2.8930&sourceid=chrome&ie=UTF-8#hl=no&tbo=d&sclient=psy-ab&q=motorola+android+fingerprint+phone&oq=motorola+android+fingerprint+phone&gs_l=serp.3...73941.75853.0.76318.8.8.0.0.0.1.194.938.2j6.8.0...0.0...1c.1.VJyYVDsGztM&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.&bvm=bv.41248874,d.bGE&fp=14a7e18d3f39cdb4&biw=1390&bih=1088
Kanskje du har rett. Dette har jeg ikke fått med meg. ;) Men, ser du at dette er vanlig på noen som helst måte på telefoner idag? Det er dette jeg mener. Reiser du til Kina og Japan har de sikkert hatt dette i mange år, men så vidt jeg vet er det ikke enda noen som har det på det norske markedet. Og det betyr heller ikke at resten kommer etter. Det at det blir mye snakk om det kan ha en sånn effekt, men det er som oftest de mest populære navnene som blir omtalt.[EDIT]

 

Tja.. nå har jo de aller fleste Android mobiler NFC, Neste iphone kommer vel diltene etter vil jeg tro.. så dette er jo hva all ny teknologi i mobiler handler om at de pusher hverandre

 

Synes ikke det er Apple som setter standarden her... ikke de siste årene i alle fall :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
De kommer sikkert til å ta all ære for teknologien (som har eksistert i mange år alt), og folket kommer til å la seg begeistre.....
Neida, de kommer til å ta æren for å bruke teknologien på en måte som fungerer. Jeg skjønner at det kan være vanskelig å skjønne forskjell.

 

Jeg er enig i at de får teknologien til å fungere bedre, men Steve Jobs sa for eksempel rett ut at de hadde funnet opp multi touch, og det er feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at de får teknologien til å fungere bedre, men Steve Jobs sa for eksempel rett ut at de hadde funnet opp multi touch, og det er feil.

Finne opp eller "finne opp" er to forskjellige ting. Multi touch eksisterte nok før steve jobs tok i det, men det ble aldri brukt fornuftig eller populært. Altså fant Steve Jobs opp det vi i dag kjenner som multitouch.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...