Gå til innhold

Hvilken telefon er mest brukbar i dagens marked?


Anbefalte innlegg

Hei

Nå har det seg sånn at min gamle traver(HTC HD2) rett og slett ikke klarer å henge med lengere. Da lurer jeg på hvilken telefoner som gir mest for pengene.

Som de fleste andre har jeg kikket på de største merkene først.

 

Samsung GS3: Flott telefon, og er glad i Android, men den er veldig stor i forhold til det jeg er vandt til

 

Iphone 4-5: Har ikke fått testet de noe særlig. Virker som det er grei byggekvalitet mot ift. S3 men er veldig usikker på hvordan iOS er i forhold til Android.

 

HTC One X/+: Har hørt en del rykter om at HTC i senere tid har slurvet en del og at telefonene ikke lenger er så gode som de en gang var. Jeg er heller ikke så glad i HTC Sense, som er en av grunnene til at min nåverende telefon kjører en ren versjon av Android 4.0.3.

 

Jeg ser gjerne at dere kommer med saklige grunner hvilken telefoner dere mener er best slik at man ikke starter en typisk "Apple VS The World" tråd.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette blir litt som å spørre hvilken dame i verden er finest ;).

 

Kjøper du S3, OneX eller iPhone så er jeg ganske sikker på at du blir fornøyd uansett. Skulle jeg kjøpt Android så hadde jeg kjøpt en Nexus. Rett og slett fordi for meg hadde det vært viktig å fått Android oppdateringer raskt, ikke om ett halvt år.

 

Andre telefoner du å kan se på er de nye wp8 telefonene og hvis du vil ha med deg telefonen i badekaret så kan Sony Xperia V være den rette :)

Endret av MobilNerd
Lenke til kommentar

S3 (og Note II) har flere avanserte funksjoner enn alle andre telefoner. Eksempelvis SmartStay som bruker frontkameraet til å sjekke om brukerens ansikt er foran skjermen slik at skjermen ikke skal dimmes ned. Med 4.1.2 kom muligheten til å kjøre to applikasjoner samtidig, kameraet ble også forbedret i 4.1.2.

 

Drivere og annen software på Nexus 4 er mye mindre optimalisert enn S3, selv med betraktelig kraftigere hardware ender benchmarktestesting mellom Nexus 4 og S3 uavgjort, de vinner noen tester hver.

 

Har hatt S3 i 7 måneder og er kjempefornøyd. Telefonen har blitt betraktelig raskere pga av softwareoppdateringene (dette dokumenteres av benchmark testing på forskjellige nettsteder). Bortsett fra noen småtriper på det utbyttbare bakdekselet ser telefonen fortsatt helt ut ny ut, jeg har bestilt meg nytt originalt bakdeksel for under en hundrelapp på eBay.

Lenke til kommentar

Har lest litt og hørt rundt med folk som har S3 om hva de synes. Det går for det meste igjen at telefonen er super, men mangler litt på kvalitetsfølelsen. Så konklusjonen er at jeg nok går for en S3. Kom gjerne med innspill om du er uenig.

 

De aller fleste er vel fornøyd så tviler på at du gjør noe feil. Det fine med de populære modellene av Android er jo at hvis du ikke er 100% fornøyd så finnes alle muligheter til å gjøre masse for å få en mobil du liker med litt rooting osv :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Vil ikke anbefale Nexus 4. Du får en veldig rask telefon, men en som har dårlig (ikke-utbyttbart) batteri, mangler minnekortsport, samt mangler USB host støtte. Personlig synes jeg det blir for dumt å selge noe slik i dagens marked. Hvis oppdateringer er viktig kan du roote de fleste telefoner og kjøre nyeste versjon av Android omtrent like fort som Nexus serien uansett.

 

Jeg kjøpte Galaxy S II for et år siden, og abonnementstiden gikk nå ut. Gidder ikke kjøpe ny mobil. Dagens toppmodeller har bedre oppløsning, er raskere, og har kanskje litt bedre kamera, men that's it. Kommer selvfølgelig helt an på hva du har tenkt å bruke mobilen til, men da jeg for det meste kjører PDA-type programmer, mye av det software jeg har laget selv, så spiller forskjellene liten rolle. Er du en storbruker av video, spill, etc, er selvfølgelig forskjellen større, men bruksområde er viktig å tenke på så du ikke kjøper noe dyrt bare fordi det er dyrt.

 

Hadde noen tilbudt meg en gratis Android-mobil nå, tror jeg det hadde blitt Note II. Er ikke begeistra for mobiler med AMOLED skjerm som ikke kommer i svart, men nå har nå samsung tullet så fælt med fargene ppå både S III og Note II, så det må man bare leve med.

 

Selv "kan jeg ikke" gå tilbake til iPhone da jeg bruker altfor mye rart som enten er Android-spesifikt, eller i noen tilfeller, egenlaget software som jeg ikke kunne laget til iPhone. Har dog en iPad mini, og synes iOS har mye å by på om du ikke er absolutt nødt til å ha det som gjør Android så unikt. Det er to OSer som er like på noen måter, og veldige ulike på andre, men det er definitivt ikke et som er absolutt bedre enn det andre.

 

Windows Phone er det også noen som bruker. Hvorfor de gjør det får du spørre dem om, for der har jeg ingen erfaringer utenom at jeg har prøvd det i butikken og avfeid det som ikke interessant.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Gjnetar meg selv nå ang Nexus 4, men: dårlig batteri, ingen minnekortplass, ingen USB host. Bakplate av glass som knuses lettere enn nødvendig har den også.

Lenke til kommentar

Av alle ting i hele verden, ikke gå for iPhone 4/4s. Veldig dyr moro i forhold til ytelse og funksjoner. Du får Laveste pris på iPhone 4s er 4290 ifølge Apple.com, Og laveste pris på Samsung S3 er 3500. One X får du også til samme pris, og Nexus 4 for 200 spenn mer. Større skjerm får du også!

Lenke til kommentar

Gjnetar meg selv nå ang Nexus 4, men: dårlig batteri, ingen minnekortplass, ingen USB host. Bakplate av glass som knuses lettere enn nødvendig har den også.

 

Hva legger du i dårlig batteri?

Dårligere enn Galaxy Nexus?

 

At den ikke har minnekortplass er da null stress, 16GB lagringsplass holder for de fleste.

For min egen del har jeg alt liggende i en privat sky uansett.. På Windows-telefonen min har jeg ikke annet enn noen få hundre bilder liggende lokalt, resten er i skya.. Fri databruk har man selvsagt.

På Galaxy Nexusen jeg hadde før HTC 8X hadde jeg aldri mindre enn 4GB ledig plass, den har også 16GB lagringskapasitet i utgangspunktet.

Noen henger seg opp i ting som er fullstendig irrelevant.

 

USB OTG er heller ingen krise for folk flest at den mangler støtte for.

Noen henger seg opp i bagateller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjnetar meg selv nå ang Nexus 4, men: dårlig batteri, ingen minnekortplass, ingen USB host. Bakplate av glass som knuses lettere enn nødvendig har den også.

 

Dette er noen av de dårligste argumentene e har sett. Ja batteriet er ikke bra i hardt bruk, men det er ingen av de andre sine heller! Med Nexus 4 tar du bare å ordner "Franco's kernel" Og man har et kjempe greit batteri. Dette ble sakt om Optimus 4X HD au, men folk som tester dette må jo være dumme... Min har 11hours og er på 88%.. Det er 2timers music, 1times web bruk, 3-4tlfnr og litt sms :) Skal du absolutt spille på tlfnen, så har du lader med deg eller spiller litt og litt :)

 

Bakglasset er bare tull, ja det kan knuses.. men du skal være flink au. Kjøper du en tlfn til 4000kr så tar du vare på den og ikke kaster den i gulvet. Bruk hudet er også noe man kan si.

 

Minnekort.. 16GB er MER enn nokk idagens tlfner. Du har spotify for music med offline playlists, netflix for filmer. Men må si det er et stort pluss og ha det for dem som bruker tlfnen til å se blueray HAHAHA.. uff.. Nei da.. Dagens fullHD filmer tar jo litt plass, men selv har jeg ikke brukt mer en 5GB og det er med krevende spill som GTA VC og masse bilder osv. :)

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

S3 er alt for stor. Iphone 4 er de med best design og størrelse, men du får jo andre telefoner med bedre specc til mindre peng. Ellers ser nexus 4 og S3 menyene ut som de er fra 70-tallet.

 

HAHAHA... "Iphone 4 er de med best design og størrelse,".. jaja du er glad i mursteiner ? størrelsen er jo på 3.5" jo! er jo som å sitte på en liten nokia 3310! Idag må man vertfall ha 4.3"+ for å ha en behagelig følelse ang spill, web osv. Nexus 4 og S3 har skiftet sine menyer siden de begynte med android .. altså "google2 og "samsung".. Men apple harke skiftet en drit siden 2007 med sine menyer.. så ikke kom her og si sånnt tull :p men for all del.. er lov å prøve seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folkens, som jeg nevnte i førsteposten så vil jeg ha saklige svar. Om jeg vil ha "Apple vs the world" poster så stikker jeg heller en tur innom Itavisen. Skjerp dere!

 

Angående glass på telefonen så har jeg ikke noe imot det. Min nåværende telefon har jeg hatt siden den kom ut i 2009 og den ser nesten ny ut.

Lenke til kommentar

Folkens, som jeg nevnte i førsteposten så vil jeg ha saklige svar. Om jeg vil ha "Apple vs the world" poster så stikker jeg heller en tur innom Itavisen. Skjerp dere!

 

Angående glass på telefonen så har jeg ikke noe imot det. Min nåværende telefon har jeg hatt siden den kom ut i 2009 og den ser nesten ny ut.

 

ikke jeg som ikke følger med i dagens telefon univers og sier sånnt tull som ble sakt..

 

Nexus 4

Samsung Galaxy SIII LTE(sort..denne ser bedre ut og har 4G men mye dyrere..)

Samsung Galaxy SIII

Nokia Lumia 920 (kun pga den har et veldig godt kamera.. til film, hadde android hatt dette.. hadde jeg valgt android uansett f..)

Sony Xperia ZL

Samsung Note II

HTC One X +

 

Disse er vell de som er mest populære og er de som yter best akkurat nå :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Dette er noen av de dårligste argumentene e har sett. Ja batteriet er ikke bra i hardt bruk, men det er ingen av de andre sine heller! Med Nexus 4 tar du bare å ordner "Franco's kernel" Og man har et kjempe greit batteri. Dette ble sakt om Optimus 4X HD au, men folk som tester dette må jo være dumme... Min har 11hours og er på 88%.. Det er 2timers music, 1times web bruk, 3-4tlfnr og litt sms :) Skal du absolutt spille på tlfnen, så har du lader med deg eller spiller litt og litt :)

 

Bakglasset er bare tull, ja det kan knuses.. men du skal være flink au. Kjøper du en tlfn til 4000kr så tar du vare på den og ikke kaster den i gulvet. Bruk hudet er også noe man kan si.

 

Minnekort.. 16GB er MER enn nokk idagens tlfner. Du har spotify for music med offline playlists, netflix for filmer. Men må si det er et stort pluss og ha det for dem som bruker tlfnen til å se blueray HAHAHA.. uff.. Nei da.. Dagens fullHD filmer tar jo litt plass, men selv har jeg ikke brukt mer en 5GB og det er med krevende spill som GTA VC og masse bilder osv. :)

 

Har en Galaxy S II med utvidet 2000mAh batteri som har noen innvendinger tilbatterpåstanden din...

 

Titanium Backup, CWM backup, og bilder og video tatt med kameraet - har ingen problemer med å finne bruksområder for de 48GB jeg har i min S II, uten å i det hele tatt være bortpå musikk og film.

Lenke til kommentar

Synd man ikke får tak i standard S3 i sort. Vet du om noen som har LTE versjonen på lager?

 

Telenor skal ha det :) Og den skal være i Sort..

 

https://nettbutikk.telenor.no/Mobil/samsunggalaxysiiilte#endreabonnement

 

4799 med telenor kontant.. men billigere visst du vill ha abbonement ;)

 

Har en Galaxy S II med utvidet 2000mAh batteri som har noen innvendinger tilbatterpåstanden din...

 

Titanium Backup, CWM backup, og bilder og video tatt med kameraet - har ingen problemer med å finne bruksområder for de 48GB jeg har i min S II, uten å i det hele tatt være bortpå musikk og film.

 

Hallooo... Her snakker du om en som har et utvidet batteri.. vi snakker om stock. 48GB? wow.. bare tull i mitt øye. Har du hørt om å lagra tullet i en sky? 16GB er mer en nokk, tru meg. Men e sa og at det er selvfølgelig et pluss og ha den muligheten.. men er ikke en must.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...