Gå til innhold

Nå kan du se resten av filmen på soverommet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med nedlastet film/serie eller evnt streaming tjeneste fra nettet kan du også uten en ekstra boks fra CD eller dyrt tv-abonement (netflix, hbo = 79kr måneden) se den serien du ønsker når du ønsker hvor du ønsker og JA den har pause knapp! Det er heller ingen restriksjoner på antall TV'er du kan streame til..

 

Du kan til og med spole frem og tilbake uten opphold / frys av maskinvare / restarte dritten CD leverte til deg.

 

AnalDigital er som de fleste andre i samme bransje; milevis akterutseilt av den digitale verden!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bor litt grisgrent, så internett linjen er så som så... Derfor parabol!

 

Jeg ser ikke så mye serier. Er nyheter og sport (ikke fotball) jeg er opptatt av. Film er på kino eller BD hjemmekino.

 

Synes forresten Netflix sereiene kunne ha vært litt nyere, stopper jo stort sett på 2010 sesong. Blitt bedre nå?

Lenke til kommentar

Med nedlastet film/serie eller evnt streaming tjeneste fra nettet kan du også uten en ekstra boks fra CD eller dyrt tv-abonement (netflix, hbo = 79kr måneden) se den serien du ønsker når du ønsker hvor du ønsker og JA den har pause knapp! Det er heller ingen restriksjoner på antall TV'er du kan streame til..

 

Du kan til og med spole frem og tilbake uten opphold / frys av maskinvare / restarte dritten CD leverte til deg.

 

AnalDigital er som de fleste andre i samme bransje; milevis akterutseilt av den digitale verden!

 

 

Du glemmer jo å ta med at den generelle bildekvalitet om du blåser det opp på en 50"+ stor TV ikke ligner grisen sammenlignet med å se det på la oss si C-More HD og liggende da, det samme gjelder forsåvidt lydsporene på 90% av innholdet på Netflix også.

 

Og de av oss som ser på diverse norske serier, sport osv har ikke mye til valg da bildekvaliteten på tjenester som TV2 Sumo ikke ligner grisen på en fornuftig stor TV.

Lenke til kommentar

TV forsøker jo i det minste å hente inn forspranget, men de ligger langt bak ordentlige løsninger basert på streaming eller digitale filer.

 

AtW

 

 

Hvilken streaming tjeneste er det som faktisk gir noe oppegående bildekvalitet med fornuftig bitrate? Har testet TV2 Sumo, ViaPlay, NRK Nett-TV (utrolig nok gratis og kanskje den som generelt tilbyr best bildekvalitet, men det er veldig mye som ikke er tilgjengelig på nett-TV dessverre..), Netflix og vil naturligvis også teste ut HBO når det kommer til Norge men ingen har overhode vært i nærheten av å klare å levere noen stabilt god opplevelse på 50"+ store TVer og det færreste leverer noe mer enn Dolby Stereo lydspor, og norsk Netflix lar deg ikke engang skru av deg horrible gule underteksten....

 

Blir rett og slett sjokkert over hvordan TV2 Sport (med ikke så alt for bra SD kvalitet) via parabol lever mer stabilt og bedre bildekvalitet enn kamper på TV2 HD via TV2 Sumo, det sier jo alt om hvordan de så til de grader voldtar bitraten på disse streamingtjenestene.

Lenke til kommentar

Hvilken streaming tjeneste er det som faktisk gir noe oppegående bildekvalitet med fornuftig bitrate? Har testet TV2 Sumo, ViaPlay, NRK Nett-TV (utrolig nok gratis og kanskje den som generelt tilbyr best bildekvalitet, men det er veldig mye som ikke er tilgjengelig på nett-TV dessverre..), Netflix og vil naturligvis også teste ut HBO når det kommer til Norge men ingen har overhode vært i nærheten av å klare å levere noen stabilt god opplevelse på 50"+ store TVer og det færreste leverer noe mer enn Dolby Stereo lydspor, og norsk Netflix lar deg ikke engang skru av deg horrible gule underteksten....

 

Blir rett og slett sjokkert over hvordan TV2 Sport (med ikke så alt for bra SD kvalitet) via parabol lever mer stabilt og bedre bildekvalitet enn kamper på TV2 HD via TV2 Sumo, det sier jo alt om hvordan de så til de grader voldtar bitraten på disse streamingtjenestene.

 

Jeg bruker nesten aldri streaming (utover netflix), så jeg er sikkert ikke rette person til å svare, jeg legger dog merke til at TV har dårligere kvalitet enn serier/filmer på fil. (Jeg skal nok teste HBO når det kommer dog, så skal komme tilbake til deg der)

 

AtW

Lenke til kommentar

Har du filmer og serie på fil, så er kvaliteten upåklagelig om du har de fra de rette kildene som har gjort en god jobb med prosesseringen og gjerne har hentet det fra Blu-Ray kilder.

 

Det skal dog sies at kvaliteten på skikkelig oppsatt parabol og ved bruk av skikkelige HD-kanaler som C-More HD er like bra som nedlastinger du finner på nett, det er jo faktisk kanaler som dette som gjerne er brukt som kilde på det du finner på nettet inntil en Blu-Ray lanseringer på plass og øker kvaliteten.

Lenke til kommentar

Trodde litt av fordelen var at du skulle slippe å dra parabolkabler rundt i hele huset. Trodde det var streaming over boksene eller til pad så hadde det vært interessant.

 

Man deler jo bare informasjonen i programkortet over nettverket. Dette har vært en løsnng lenge da det finnes en form for "trådløs router" man setter programkortet i og så har man kort påmontert mottakere en setter inn i dekoderne. Om det funker med de nye dekoderne vet jeg ikke, men funket fint for noen år siden. Dreamboks er likevel bedre fordi man kan streame trådløst til mobilen om man vil, og derfor slippe å trekke noen ekstra ledninger værken coax eller nettverk, som man ellers må. Itilegg trenger man bare Dreamboksen og ingen ekstra dekoder.

Lenke til kommentar

TV forsøker jo i det minste å hente inn forspranget, men de ligger langt bak ordentlige løsninger basert på streaming eller digitale filer.AtW

 

CD lanserer en ny tjeneste snart som lar deg se alt som har gått på TV den siste uka, dette tror jeg kan være med på å hjelpe TV-distributørene i kampen mot internett-streaming.

Lenke til kommentar

Nah. Tviler på at dette blir noe. Canal Digital har en lang historie av løgner, bløff og avtaler som aldri blir noe av. Hardwaren CD har dyttet på sine kunder har vært langt under pari i så mange år at jeg er forundret over at de fortsatt har kunder i det hele tatt. At frafallet fra CD har vært stort er forståelig. Selv ble jeg lei av alle unnskyldningene til CS og den dårlige kundeservicen så jeg endte opp med å kaste boksen og inn kom en brukt dreambox. Den gør alt en ønsker og lar meg streame opptak i hele huset.

Men når denne avtalen på programkortet er over så blir det ikke mer CD på meg. Det er for dårlig i forhold til prisen og på underholdningssiden så er utvalget så stort nå at det blir minimalt med tv titting uansettt. RIP CD.

Lenke til kommentar

Man deler jo bare informasjonen i programkortet over nettverket. Dette har vært en løsnng lenge da det finnes en form for "trådløs router" man setter programkortet i og så har man kort påmontert mottakere en setter inn i dekoderne. Om det funker med de nye dekoderne vet jeg ikke, men funket fint for noen år siden. Dreamboks er likevel bedre fordi man kan streame trådløst til mobilen om man vil, og derfor slippe å trekke noen ekstra ledninger værken coax eller nettverk, som man ellers må. Itilegg trenger man bare Dreamboksen og ingen ekstra dekoder.

 

Veit, skal kjøpe en dreambox når tiden kommer til kabel TVen min, da Canal Digital sin dekoder har vært skiftet 4 ganger i løpet av ett år og jeg må betale full pris for å få den nye, og da kjøper jeg heller en dreambox :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...