Gå til innhold

Test: Tritton 720+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal ikke skylde på hardware.no her, men heller produsenten. Dette hodetelefonsettet kan på absolutt ingen måter kalles 7.1. For det første så er det kun ett element i hver klokke, dermed stereo.

 

Den optiske overføringen som brukes støtter kun 5.1. SP/dif som overføringensstandarden heter støtter kun 5.1.

 

 

Henter den kun strøm fra USB utgangene? Da finnes det aldri nok kraft til å kunne spille skikkelig etter min mening.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Henter den kun strøm fra USB utgangene? Da finnes det aldri nok kraft til å kunne spille skikkelig etter min mening.

Med 5V og 500mAh tilgjengelig har man en teoretisk makseffekt på 2,5 watt. Nok til å blåse i stykker hørselen.Hvor kraftig forsterker produsentene bruker for å drive hodetelefonene derimot er en annen historie.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg ville heller hatt et slikt headsett med god virtuel surround, enn et headsett med billige og små drivere. Selvsagt koker det litt ned i hvor høy kvalitet produsenten har brukt, men generelt sett så setter det en god høyere krav om du skulle hatt like god lyd med mange små elementer.

 

Coller-master sitt headsett tviler jeg sterkt kan levere god lyd overhode til en så billig penge. Den ville heller ikke kunne gitt surround fra andre kilder enn fra en PC, og da går jo også en del av hovedpoenget bort om du sammenligner det med triton 720. :)

 

Nå har jeg selv et 7.1/8.1 surround-sett med høyttalere jeg uansett alltid bruker til film / konsoll, og skulle gjerne hatt et skikkelig headsett med god surround, virtuel eller ei, kun til PC-bruk. At ledningene er lange er jo veldig bra, da man kan få sortert og lagt opp en god kabelbane, samt mulighet til å ha PCen et stykke unna skjermen/der jeg sitter. Vet dog ikke om dette er headsettet er noe særlig.

 

Om HW synes 1100kr er "dyrt", så bommer det kanskje litt på brukergruppen jeg er ute etter? Jeg ser gjerne ettet lyd i rundt 2000-2500kr sjiktet, og man finner kanskje bedre lyd/kvalitet/surround i den klassen?

Endret av Andrull
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Med 5V og 500mAh tilgjengelig har man en teoretisk makseffekt på 2,5 watt. Nok til å blåse i stykker hørselen.Hvor kraftig forsterker produsentene bruker for å drive hodetelefonene derimot er en annen historie.

Ren RMS 2,5W men noen effektive og gode elementer er absolutt mulig å bruke til å fylle lyden i et rom, og ikke minst rive av ørene i et lite lukket område.

Nå vil nok forsterker-delen også ta sin del av kaka, og man kan vel nok forvente at dolby-boksen tar minst halvparten av det totale strømtrekket. Men 1,25W er fortsatt en god del kraft.

 

Med 8 store høyttalere på anlegget jeg har, uten subwooferen, så trekker anlegget totalt rundt 200W i et 30kvm^2 stort rom med alt på full guffe (hvor full guffe er hvor langt jeg selv ønsker å utsette høreselen). Av disse 200W'ene så går nok minst 100W bort i forsterken (som bruker 50W IDLE til og med).

Nå er 100W 80 ganger mer enn det jeg forventer kan bli hentet ut av elementene i headsettet, men dette var altså ved smertegrensen min, og så skal den kun flytte lyd i et par kubikk-centimeter med luft, i motsetning til et rom med 75 625 000 kubikkcm.

 

Dyrt i forhold til hva du får, eller i at det er gamerheadset?

Hadde dere testet Cyborg FREQ5 om jeg hadde sendt det over?

 

50mm er et stort pluss...

Går ut fra de mener det er dyrt i forhold til gruppa de har sammenlignet det med, altså de fleste gamerheadsett...

Hadde de sammenlignet det mot headsett i dyrere grupper, så hadde nok ikke headsettet vært karakterisert som "dyrt", men kanskje ikke så bra heller. (?)

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et godt stereo headsett gjør nytten. Filmer er optimalisert for både surround og stereo. Spill har som oftest egne teknikker på å simulere lyden, slik at selv på stereo så hører man forskjell på forran og bak. Har ingen tro på disse såkalte surround headsettene, har selv hatt både Corsair HS1 og Logitech G35. Begge to er best i rein stereo modus.

Lenke til kommentar

Da finnes det aldri nok kraft til å kunne spille skikkelig etter min mening.

 

Det kommer helt ann på hvor lettdrevne elementene er. Jeg har HRT Headstreamer (lydkort/dac) som også får strøm fra usb. Den klarer fint å drive begge øreklokkene jeg har, både Sennheiser hd598 og Audio Technica ATH-M50. Skrur aldri over 70%, ligger som oftest ikke høyere enn 50%.

 

Når det gjelder artikkelen så virker det litt merkelig å gi minus for prisen dersom byggekvaliteten og lydkvaliteten er god nok. Dette er tross alt en pakke med lydkort/dac og øreklokker. Det finnes flere alternativer som koster mer, får disse ekstra stor minus da? :p Får man nok igjen for de ekstra kronene det koster å få dette over et rimeligere alternativ så blir det feil å trekke for prisen.

Lenke til kommentar

Aldri skjønt helt vitsen med slike "gamerheadset". Musikk høres helt ubrukelig ut, eller i beste fall middelmådig. Med et lukket headset fra AKG, Denon, Beyerdynamic, AT osv har man ingen problemer med å lokalisere posisjonen til lyder, samt man slipper å miste 30% av frekvensene i all musikk. Også er det et pluss at man kan dra på bussen uten å se ut som en premiegjøk fra Comic-Con.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg synes dette såg interessant ut. Kvalitet er viktig. Har sett på Logitech sitt G35 headset, men synes at det virket litt billig. Enig med Andrull over, for vi som er opptatt av god lyd så betaler vi gjerne langt mer for kvalitet. Det finnes mange gode Audiofile headset. Problemet er å finne headset som både er god på musikk og som har mic.

Lenke til kommentar

Mange som uttaler seg her om ting de ikke har peil på.

 

Viss en er ute etter så god som mulig suround via headphones, gå for et godt stereo headsett som har et bredt "soundstage". Har selv masse å velge mellom, har noen gaming gimmick headset som CM Storm Sirius, Coirsair HS1/A, Logitech G35 Tritton 720+. Ingen av disse kan måle seg med lykvalitet med noen av de mere ordtentlige headphonesne jeg har. Eneste som kommer nærme er Coirsair HS1A, men den trenger et godt lydkort for å bli bra. Selv bruker jeg til spilling Beyerdynamic DT880 Premium siden de har et enormt bra soundstage, i tilleg til veldig bra og naturlig lyd. Har andre jeg foretrekker til musikk som har et varmere lydbilde men DT880 overgår alle gimmick headset uansett om de bruker en driver per klokke eller 4-5 per side. Men alle har ikke råd til slikt så for en casual gamer som ikke har jobb er det ofte bedre å skaffe et gaming headset. Du kan fortsatt få et ganske bra headsett og ludkort for 1200-1500kr viss du har lyst til p få en litt bedre lydopplevelse.

 

En god side for å få bedre informasjon på dette er:

 

http://www.head-fi.org/t/534479/mad-lust-envys-headphone-gaming-guide-updated-10-30-12-dt990-listings-merged-and-updated

 

Er ikke helt enig i alt men overall er det bra og nyttig info.

Lenke til kommentar

MIN anbefalling? Dropp jalla dilldall og kjøp "rene" headphones:

 

http://www.hardware....lefoner/40114/3 " Beyerdynamic DT770 Pro"

 

Enig, men ville ikke anbefalt dt770 da de har ganske skarp/framtredende diskant noe som gjør at mange (inkludert meg) blir fort sliten av å bruke de. I tillegg er de veldig basstunge, samt lukkede øreklokker gjør at man ikke hører sin egen stemme når man bruker voip. Det jo heller ikke mikrofon på dt770 så kan vel uansett ikke sammenlignes ;)

 

Sennheiser pc360 tror jeg er det beste alternativet for de fleste som vil ha øreklokker med skikkelig lyd, god komfort og (god) mikrofon til en fin pris :) Evt kan man gå for sennheiser pc350 hvis man vil ha lukkede øreklokker.

Lenke til kommentar

Vi snakker headsett so er kompatible med xbox/ps også! Så ikke kom med forslagene deres hvor headsettetene IKKE har disse mulighetene.

 

sennheiser pc350/360 er analog, dvs det er en 3,5mm jack for lyd og en for mikrofon. Trenger kun et lydkort/amp som f.eks. astro a40.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...