Gå til innhold

Anmeldelse: Torchlight II (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har spilt Diablo 2 3 ganske mye, og da TL2 kom ut, og jeg uansett var lei av D3, gikk jeg over til Torchlight 2. Og jeg er ikke i tvil: Torchlight 2 er MYE bedre enn Diablo 3. Hvis du liker Diablo 3 kommer du til å elske Torchlight 2. Garantert.

 

Edit: Skrev Diablo 2 i stedet for 3 ved en feil.

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar

Torchlight 1 var bra, men det er først nå jeg føler at det virkelig har tatt opp konkurransen med Diablo. Personlig droppa jeg D3 pga alltid-online DRM, noe jeg ikke kan si jeg angrer på etter å ha spilt T2, som etter min mening er en solid oppfølger til Diablo 2. Det er tydelig at det er mange av de samme folkene som har jobbet på begge seriene, mye i T2 minner meg om D2, som for eksempel musikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mangler alltid online DRM, error 37, auksjonshus hvor man kan bruke ekte penger, låst vanskelighetsgrad for at man ikke skal bli utfordret etc etc, for at man skal få 9, som Diablo 3. :p

 

Dessuten så måtte det vel tatt bort LAN-mulighetene, pluss at det er altfor mange hotkeys til at det skal fungere for en håndkontroller! Skulle jo trodde det var 90-tallet. :p

 

(OK anmeldelse ;) )

Endret av radiohodet
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg startet en gjennomspilling som engineer, og det var hysterisk morsomt i starten, men det ble alt for lett noen timer inn i spillet. Jeg har ikke sett livboblen min gå under halvfull på lang tid. Mulig den defensive linjen jeg la meg på ble litt i drøyeste laget, i tillegg til at jeg spilte på normal vanskelighetsgrad. Tegneseriegrafikken føles også litt feil, den blir litt lite inspirerende og ser litt useriøs ut. Etter hvert begynte jeg på Titan Quest i stedet, som for meg er det absolutt mest solide produktet i denne kategorien.

 

Takket være anmeldelsen din skal jeg gi spillet en sjanse til, med høyere vanskelighetsgrad. Flyten i spillet er utrolig bra, og dybden i karakterutviklingen er jo enorm.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt Diablo 2 3 ganske mye, og da TL2 kom ut, og jeg uansett var lei av D3, gikk jeg over til Torchlight 2. Og jeg er ikke i tvil: Torchlight 2 er MYE bedre enn Diablo 3. Hvis du liker Diablo 3 kommer du til å elske Torchlight 2. Garantert.

 

Edit: Skrev Diablo 2 i stedet for 3 ved en feil.

 

Hva om man synes Diablo 3 var helt greit, og ikke synes loot er nok til å opprettholde interessen for ett spill?

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har spilt Diablo 2 3 ganske mye, og da TL2 kom ut, og jeg uansett var lei av D3, gikk jeg over til Torchlight 2. Og jeg er ikke i tvil: Torchlight 2 er MYE bedre enn Diablo 3. Hvis du liker Diablo 3 kommer du til å elske Torchlight 2. Garantert.

 

Edit: Skrev Diablo 2 i stedet for 3 ved en feil.

 

NOPE! Jeg har både DIablo III og Torchlight II og må helt ærlig si at enkelte ting ved Torchlight II er på trynet. Fiender som ikke dukker opp før du er nesten helt inntil dem (dårlig rendering) og litt slapp animasjon ødelegger for helhetsfølelsen. Jeg savner bedre rendering av gjenstander og mer "snappy" animasjon som i Diablo III. Spillet er rett og slett oppskrytt i mine øyne. Ikke like mye som Diablo III, men likevel... Områdene er også skuffende, satt opp mot hva de lovet.

 

Til alle som vurderer spillet: LAST NED DEMOEN FØRST!

http://www.torchlight2game.com/

Lenke til kommentar

Syntes spillet er bedre enn enern, men for øyeblikket sitter jeg faktisk og spiller Diablo 2. Aldri rundet det så er kaskje på tide.. Diablo 2 er rett og slett endel bedre, selvom grafikken er utdatert som fy. Begge er dog tilfredstillende vanskelige

 

Skjønner ikke hvordan du kan synes at grafikken er utdatert på Diablo II? Opløsningen (800X600) er jo ikke så høy men det ser fortsatt veldig flott ut. Torchlight II ser jo direkte stygt ut og det samme gjør Diablo III. Jeg kan jo se at det er en del godt håndverk i grafikken i Diablo III men den grafiske stilen er heslig å se på og veldig uengasjerende. Diablo II har en flott grafisk stil som er mye mer realistisk enn den idiotiske superhelt\anime grafikken som har blitt så vanlig i fantasy spill i det siste.

 

Jeg får av og til lyst til å spille Diablo II igjen (jeg har heller ikke fullført det) på grunn av grafikken og musikken, men gameplayet er så kjedelig at jeg hver gang heller begynner å spille noe annet før jeg får fullført det :-I

Lenke til kommentar

Runda det et par ganger, og det er alt for enkelt. Veteran på newgame+ begynner å bli litt vanskelig, men eneste gangene man dør er hvis du er uheldig med monstre som bruker magi. Enten er berserker OP, eller så er det helt feil balansert. Ellers er loot veldig uinspirert. En million set items som er umulig å finne alle av uten at det allerede er for dårlig til å bruke. I tillegg har alt en masse forskjellige stats, som tilsammen ikke utgjør noe som helst. Fant et sverd med 7 forskjellige stats som var helt ubetydlige. +3 mana, +1 fire armor, + 1% crit. osv.

 

Skillsystemet er veldig gammeldags også. Venter på en respec mod så jeg kan teste forskjellige skills.

 

Liker verdenene, men de er ikke i nærheten så random som de skulle ha det til på forhånd. Act 2 er som alltid i slike spill forferdelig kjedelig, med ørken landskap. Fatter ikke hvorfor det er en uskrevet regel for hacknslash, på samme måte som et sewer-level er et must i fps. Hater begge deler :p

 

alt i alt, mye bedre enn 1ern, men når ikke helt opp desverre. Dog verdt å prøve med tanke på at det koster så lite.

Lenke til kommentar

Jeg startet en gjennomspilling som engineer, og det var hysterisk morsomt i starten, men det ble alt for lett noen timer inn i spillet. Jeg har ikke sett livboblen min gå under halvfull på lang tid. Mulig den defensive linjen jeg la meg på ble litt i drøyeste laget, i tillegg til at jeg spilte på normal vanskelighetsgrad. Tegneseriegrafikken føles også litt feil, den blir litt lite inspirerende og ser litt useriøs ut. Etter hvert begynte jeg på Titan Quest i stedet, som for meg er det absolutt mest solide produktet i denne kategorien.

 

Takket være anmeldelsen din skal jeg gi spillet en sjanse til, med høyere vanskelighetsgrad. Flyten i spillet er utrolig bra, og dybden i karakterutviklingen er jo enorm.

 

Du begynte å spille på Normal,,,,,,,, Dårlig selvtillit ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg begynner alltid å spille på normal. Stort sett er det umulig å vite hvor vanskelighetsgraden egentlig er lagt. Men på Torchlight 1 var jo normal = easy, så...

 

På mange spill kan det forsvares å heller spille på easy, fordi det er storyen som er viktig og ikke selve spillmekanikken. Torchlight er ikke et slik spill IMHO.

 

Litt mer on-topic: Koser meg med Torchlight 2 i mye større grad enn jeg gjorde med Diablo 3. Ja, det er litt "barnslig", men det er greit. Humret godt når jeg fant "One-Eyed Willy's Other Eye" på liket til Chester Copperpot.

 

Av mørkere aRPG's venter jeg litt spent på Grim Dawn og Path of Exile. Har mest troen på Grim Dawn, utelukkende fordi Path of Exile er F2P. Grim Dawn "kjøpte" jeg på Kickstarter.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kjøpte nettopp spillet på steam og installerer det nå. Likte demoen svært godt, og selv om jeg aldri har spilt verken eneren eller noen av spillene i Diablo-serien, tror jeg at dette er et spill jeg kan bruke x-antall timer på.

 

Hvordan er "multiplayer" delen? Er det slik at man spiller sammen med 4-5 andre spillere? Er det noe man kun spiller med venner?

 

Og kanskje det viktigste; Hva skjer om jeg dør? Mister jeg noe? :p

Lenke til kommentar

I multiplayer spiller du sammen med 1-5 andre, og de kan både være venner og fremmede. Selv spiller jeg bare sammen med vennene mine, og stort sett er vi to eller tre.

 

Spillet har en hardcore mode der "death is permanent". Om du ør der er karakteren tapt for alltid. Hardcore mode er imidlertid helt frivillig. I vanlig "ikke-hardcore-mode" kan du enten velge å vekkes til live i byen (da mister du ingenting) eller i starten av kartet du er i (da mister du 10% av gullet ditt). I multiplayer kan du teleportere til vennene dine etter at du dør, spiller du alene kan du lage portaler for å slippe å gå så langt (disse koster litt gull).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...