Gå til innhold

- Windows 8 slippes før det er ferdig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er da helt vanlig, de to-tre første årene av et Microsoftprodukt er alltid "betatesting"...

Har brukt Windows 8 RTM siden august, kan ikke si annet enn at det virker helt strålende, føler meg ikke som noen betatester akkurat. Det påståes at det slippes før det er ferdig, men kan ikke si at brukeropplevelsen bærer noe preg av dette.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Dette er ikke sant lengre. Windows 7 var ultrastabilt fra dag 1

Sant nok, men det var vel i prinsipp bare en SP til Vista. Det var vel markedsavdelingen i MS som ville ha et nytt OS.

Lenke til kommentar

Dette er da helt vanlig, de to-tre første årene av et Microsoftprodukt er alltid "betatesting"...

 

Dette er ikke sant lengre. Windows 7 var ultrastabilt fra dag 1, og jeg har brukt Windows 8 ca 1 måned nå uten noe problemer.

Windows 7 hadde sin innkjøringsperiode, men denne var noe kortere siden Windows 7 bare er Windows Vista med facelift.

 

Sist jeg sjekket var ikke et enkelttilfelle nok statistisk grunnlag til å hevde et produkt er problemfritt.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke noe problem om MS skifter ut halvferdige programmer og bibliotek under oppdateringene ? Slik oppdateringen i Windows nå fungerer er det altfor mye lagring av gammelt møl og altfor mye lapping. Etter min mening (bruker begge deler) er dette mye bedre i Linux (PinguyOS, Ubuntu basert) da programmer og bibliotek oppdateres i sin helhet og (med unntak av kjerne-oppdatering) det gamle mølet blir slettet. Dette gir et OS som i prinsippet ikke blir tregere eller vokser. Skriver i prinsippet fordi det av og til kommer nye funksjoner eller drivere som teoretisk kan minske hastigheten, og ny kjerne (og/eller flere programmer) med støtte for mere hardware vil øke plassen OS tar på disken minimalt.

Lenke til kommentar

Dette er da helt vanlig, de to-tre første årene av et Microsoftprodukt er alltid "betatesting"...

 

Dette er ikke sant lengre. Windows 7 var ultrastabilt fra dag 1, og jeg har brukt Windows 8 ca 1 måned nå uten noe problemer.

Windows 7 hadde sin innkjøringsperiode, men denne var noe kortere siden Windows 7 bare er Windows Vista med facelift.

 

Sist jeg sjekket var ikke et enkelttilfelle nok statistisk grunnlag til å hevde et produkt er problemfritt.

Flere her på jobben som bruker det, ingen som opplever problemer av noe slag. Vi opplever det som dønn stabilt og veldig raskt.
Lenke til kommentar

Det er vel ikke noe problem om MS skifter ut halvferdige programmer og bibliotek under oppdateringene ? Slik oppdateringen i Windows nå fungerer er det altfor mye lagring av gammelt møl og altfor mye lapping. Etter min mening (bruker begge deler) er dette mye bedre i Linux (PinguyOS, Ubuntu basert) da programmer og bibliotek oppdateres i sin helhet og (med unntak av kjerne-oppdatering) det gamle mølet blir slettet. Dette gir et OS som i prinsippet ikke blir tregere eller vokser. Skriver i prinsippet fordi det av og til kommer nye funksjoner eller drivere som teoretisk kan minske hastigheten, og ny kjerne (og/eller flere programmer) med støtte for mere hardware vil øke plassen OS tar på disken minimalt.

Du er inne på noen problemer med Windows her, nemlig registeret og mangelen på et ordentlig pakkesystem. Biblioteker som ikke er bakoverkompatible kan også nevnes.
Lenke til kommentar

Det er vel ikke noe problem om MS skifter ut halvferdige programmer og bibliotek under oppdateringene ? Slik oppdateringen i Windows nå fungerer er det altfor mye lagring av gammelt møl og altfor mye lapping. Etter min mening (bruker begge deler) er dette mye bedre i Linux (PinguyOS, Ubuntu basert) da programmer og bibliotek oppdateres i sin helhet og (med unntak av kjerne-oppdatering) det gamle mølet blir slettet. Dette gir et OS som i prinsippet ikke blir tregere eller vokser. Skriver i prinsippet fordi det av og til kommer nye funksjoner eller drivere som teoretisk kan minske hastigheten, og ny kjerne (og/eller flere programmer) med støtte for mere hardware vil øke plassen OS tar på disken minimalt.

 

Man skal heller ikke glemme at de i Windows 8 har fullført separasjonen av alle bitene i Windows slik at de enklere kan oppdatere en ting uten at det påvirker noe annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
– Med over 16 milloner aktive forhåndstestere er Windows 8 det mest testede, anmeldte og ferdige operativsystemet i Microsofts historie, fortalte Mark Martin, en pressetalsmann for Microsoft.

Dette er nesten ordrett samme uttalelse som de sa før lanseringen av Vista. Tidenes lengste og mest omfattende betaperiode skulle sørge for at Vista ble mye sikrere og bedre enn noe tidligere forbruker-OS i Microsofts historie.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...