Gå til innhold

Ukens podkast: Sega Master System


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alex Kidd er vel heller ikke innebygget i alle Master System II-maskinene, noen hadde det Tennis-spillet, andre hadde Sonic. Et kult konsept uansett.Snakket dere om historien med Mark I, II osv?

 

Siden det er et halvtimes-program valgte vi å fokusere på spillene og selve Master System-hardwaren. Så vi gikk ikke inn på Mark I og Mark II. Men det er mange episoder igjen av Retro Crew å lage så du skal ikke se bort ifra at vi kommer inn på det ved en fremtidig anledning.

Lenke til kommentar

Dere som hadde Master System - hadde dere den opprinnelige "firkanta" eller den "runde" Master System II-modellen?Som dere hører på showet hadde jeg Master System II. Prøver nå å få tak i den første modellen istedet siden den ser mye kulere ut etter min mening, selv om Alex Kidd ikke er innebygget i den modellen.

 

jeg har den på bildet ^^, , satt senest i forrige uke og spilte alex kidd :D

Lenke til kommentar

Jeg hadde den runde, litt mindre versjonen. Min første konsoll, som fattern hadde med hjem fra Sveits. Er det noe han har angra på i oppdragelsen i etterkant så var det vel at han hadde med den esken hjem, tenker jeg!

 

Husker også at det første jeg gjorde når jeg tok konsollen ut av esken var å misten den i gulvet. Men det gikk bra, og det ble mang en time med Alex Kidd, Paper Boy, Bonanza Bros., Bubble Bobble, Ninja Star, Captain Silver, Sega Chess og gudene veit hvor mange andre spill jeg hadde. Eide dog aldri noe Sonic-spill til den konsollen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sega, min venn, min fiende.

Dette vekker gode minner og en del frustrasjon!

 

For eskempel pause knappen som aldri fungerte, men du håpet alltid at den skulle.

Kontrollerne hvor d-paden og knappen sluttet å respondere!

Og ikke minst de navla pinnene inni kontroller porten som alltid måtte bøyes tilbake.

 

Ellers veldig kjekt med wonderboy og sonic :)!

Lenke til kommentar

Har mange gode minner fra dette systemet selv. Kjøpte Alex Kidd da det ble tilgjengelig på PS-Store her litt tidligere. Tok meg 38 minutter å runde spillet da, så jeg har det i fingrene enda etter så mange år. Har forresten det originale 8-bit MasterSystem som avbildet liggende i et skap fult funksjonabelt.

 

Master system er jo egentlig et overklokket 4-bit system, men det fungerer og jeg har null forhold til Nintendo, og kommer aldri til å få det heller, så jeg er å blir en SEGA-fanboy.

 

Sitat RadJostein:

"Som dere hører på showet hadde jeg Master System II. Prøver nå å få tak i den første modellen istedet siden den ser mye kulere ut etter min mening, selv om Alex Kidd ikke er innebygget i den modellen."

 

Tenker du da på den modellen som kom før de "overklokket" den til 8-bit eller tenker du på den som er i Header-bildet? For det er den jeg har, og den har AlexKidd innebygd. SEAG SG-1000 som er forgjengeren til mastersystem og som MasterSystem er basert på hadde ikke AlexKidd inkludert i maskinen.

Lenke til kommentar

Har mange gode minner fra dette systemet selv. Kjøpte Alex Kidd da det ble tilgjengelig på PS-Store her litt tidligere. Tok meg 38 minutter å runde spillet da, så jeg har det i fingrene enda etter så mange år. Har forresten det originale 8-bit MasterSystem som avbildet liggende i et skap fult funksjonabelt.Master system er jo egentlig et overklokket 4-bit system, men det fungerer og jeg har null forhold til Nintendo, og kommer aldri til å få det heller, så jeg er å blir en SEGA-fanboy.Sitat RadJostein: "Som dere hører på showet hadde jeg Master System II. Prøver nå å få tak i den første modellen istedet siden den ser mye kulere ut etter min mening, selv om Alex Kidd ikke er innebygget i den modellen."Tenker du da på den modellen som kom før de "overklokket" den til 8-bit eller tenker du på den som er i Header-bildet? For det er den jeg har, og den har AlexKidd innebygd. SEAG SG-1000 som er forgjengeren til mastersystem og som MasterSystem er basert på hadde ikke AlexKidd inkludert i maskinen.

 

Var ikke klar over at det fantes en av den "gamle" typen som hadde Alex Kidd innebygd. Takker så mye for info :)

 

Lenke til kommentar
Alex kidd in shinobi world. Golden axe.. lurer på om det ikke var et spill som het Altred beast, og.
Det var vel en Master System-versjon av både Golden Axe og Altered Beast ja! Selv om de beste versjonene var på arkade og Mega Drive.
Finnes det en bra versjon av Altered Beast? ;-)

 

Godt poeng Aleks. Jeg skrev "best", og burde kanskje skrevet "minst dårlig". Altered Beast er ikke...en optimal opplevelse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...