Gå til innhold

Ubegrunnet nostalgi (PS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, en artig artikkel dette. Og jeg skjønner hva du mener. Jeg har opplevd lignende ting selv. Jeg liker gamle spill, ikke minst å lese om dem i Retro Gamer, og der leser jeg om gamle godspill fra barndommen, men mest om spill jeg aldri har spilt selv, og likevel får jeg ofte den gode nostalgi-følelsen. Så det er noe i det.:)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke så glad i å spille gamle spill som jeg ikke har spillt før, men i dag har en muligheter.

 

For tiden ser jeg på youtube playthroughs av gamle spill som Imperium Galactica, Homeworld osv og så lenge "narratorn" er vittig og trivelig så er det som å se en genial dokumentar serie.

 

genialt hvis en ikke gidder å styre med emulatorer og torrents.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke så glad i å spille gamle spill som jeg ikke har spillt før, men i dag har en muligheter.For tiden ser jeg på youtube playthroughs av gamle spill som Imperium Galactica, Homeworld osv og så lenge "narratorn" er vittig og trivelig så er det som å se en genial dokumentar serie.genialt hvis en ikke gidder å styre med emulatorer og torrents.

 

GoG.Com

 

"GoodOldGames" - der koster spillene typisk rundt 5-10 usd (30-60kr). De er helt uten kopisperre og fungerer utmerket på windows 7 / vista / xp. Du får 1 install fil å forholde deg til, alt av emulatorer osv starter automatisk når du kjører spillet. Stort sett har de lagt til mulighet for høyere oppløsning enn det som var originalt, kjempe kjekt for de som ikke syntes at 800x600 på 24" skjerm ser bra ut ;)

 

Når nostalgien tar overhånd så er GoG et jævla bra sted å finne gamle minner.

 

Jeg har tidligere kjøpt:

The settlers II gold edition

Caesar 3

SimCity2000

Lenke til kommentar

Jeg har gravd meg enda mye lenger tilbake i tid og installert MAME på PC'en. Kunne endelig helt gratis spille de spillene som jeg betalte penger for i Arcademaskinene i riktig gamle dager. "Marble Madness", "Bentley Bear", Gauntlet etc. Marble Madness fremstår faktisk fortsatt et innovativt og friskt plattformspill.

 

Installerte også det trollgamle "Parsec" som jeg en gang i tiden spilte på Texas Instruments "hjemmecomputer". Husker jeg var fullstendig trollbundet av det spillet, og syntes grafikken var råflott. Det spillet har ikke tålt tiden tann i det hele tatt, dessverre. Har ikke vært mye nostalgitripper i det siste.

 

Forrige gang var når jeg fyrte opp min museumsgjenstand av en PC (fra 1995) og spilte litt Doom2 og Descent. Ufattelig at den startet etter 10 år på loftet.

Lenke til kommentar

Prøv Secret of Mana + SoM 2 (Seiken Densetsu 2+3)!! Crono trigger er konge, men eg syns Som2 er mykje bedre. Level systemet er fantastisk! Mulighetene med dei 6 karakterene er mange! Kampene er som det gamle Zelda, der ein slår når ein trykkar på knappen, ikkje noe "vent og velg" ala Final Fantasy.

 

Edit: Og ikkje gløm å få med deg 2 av dine venner på ein 3-player Co-op!

Endret av mort2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...