Gå til innhold

Mojang saksøkes for patentbrudd (Android, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har koblet en bryter til en Arduino, der trykk på den blir registrert av programmet. Jeg vil gjerne ha patent på å registrere input til en eletronisk enhet ved fysisk berøring. Kan noen hjelpe meg å skrive en god patentsøknad? Jeg er fremdeles usikker på om jeg vil lisensiere ut teknologien pr. fysiske tast, eller på antall tastetrykk. Det blir uansett med tilbakevirkende kraft, så f.eks Logitech skylder meg allerede milliarder for alle tastaturene de har solgt. De snylterne!!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Patenter er noe forjævla dritt. Jeg skal gå og ta en patent på protoner, så kan jeg saksøke alle andre for å bruke min helt unike idé!

 

Du hadde nok ikke hatt noen PC og skrive med om det ikke var for patenter........jada jada forskning og utvikling er jo heeeelt gratis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Patenter er noe forbanna tull! Det senker bare utviklingen når nisser som dette skal sitte på et patent av den ene og sjele grunnen til å bruke det i situasjoner som dette.

Greit nok, patenter er i bunn og grunn en god mulighet for å ivareta en unik(!) idé for enkeltpersoner som for eksempel bindersen (som faktisk ikke er norsk, just sayin), som er unik og veldig spesifikt. Ja det blir nok litt vanskeligere når det software-patenter, but in the end, håper bare selskaper som dette tråkker på en legokloss, for det her er så undøvendig!

Lenke til kommentar

Du hadde nok ikke hatt noen PC og skrive med om det ikke var for patenter........jada jada forskning og utvikling er jo heeeelt gratis.

 

Nei, det er bare fjernt å påstå det som ein stor sannsynlighet. Uten patenter hadde investorer bare måtte lært seg å ta risikoene for at produktet blir stjålet i utviklingsfasen, heller enn å ta risikoen for at noen eier patentene på dei mest vage ting som kjører produktet konk i stedet.

Lenke til kommentar

Problemet er vel egentlig ikke patenter i seg selv men at det kan misbrukes i all for stor grad. Vage ideer som det later til å være i dette tilfellet burde ikke vært mulig å ta patent på. Patenter skulle kun vært mulig å ta på spesifikke og veldokumenterte ideer som gjør noe nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Du hadde nok ikke hatt noen PC og skrive med om det ikke var for patenter........jada jada forskning og utvikling er jo heeeelt gratis.
Nei, det er bare fjernt å påstå det som ein stor sannsynlighet. Uten patenter hadde investorer bare måtte lært seg å ta risikoene for at produktet blir stjålet i utviklingsfasen, heller enn å ta risikoen for at noen eier patentene på dei mest vage ting som kjører produktet konk i stedet.

 

Det er også forskjell på stjeling og inspirasjon. Patenter har til hensikt å stoppe sistnevnte, ikke førstnevnte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...