Gå til innhold

Sniktitt: Dead Space 3 (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En skam, rett og slett. Det var skrekken som fikk meg til å spille både eneren og deretter toeren, nå som de fjerner dette til fordel for action, undrer jeg på om jeg fortsatt blir tilhenger av en spillserie som gir etter for "mainstream"-markedet...

Lenke til kommentar

Glad for å høre at flere er enig med mitt første inntrykk etter de viste traileren på E3.

DS3 går fra å være et relativt unikt spenningsgrøsser til et mainstream action shooter aka gears of war kopi, og det så ikke bra en gang.

 

Det jeg likte best med DS1 og DS2 var alene følelsen, at det var ingen hjelp å få, at ammunisjonen var lav, og ikke alle monster ta fordi jeg var tom for kuler og helser. Desto mer intens og frykt var det å spille det.

 

Og DS3 med mer spray and pray og action? Meh.... skuff.

Lenke til kommentar

EA får jo gjøre som de ønsker; franchisen er deres eiendom, så om de ønsker å vanne den ut til generisk action så får de bare gjøre så.

Det hadde vært fantastisk om vi forbrukere for èn eneste gangs skyld kunne ha sagt klart ifra, samlet, gjennom å ikke gå til innkjøp av "Dead Space 3". Men fatalisten i meg sier meg at det her kommer til å ende akkurat som med Transformers til Michael Bay. I alle fora og kommentarfelt på nett, og av alle venner av meg så utbasunerer åtte av ti en enorm forakt for, og irriterer vettet av seg over hvordan den franchisen er degenerert til en serie eksplosjoner og one-liners også. Allikevel så er det blant de største kassasuksessene som er, fordi folk driter i standpunkter sine til syvende og sist. Er det stort nok, så kan du nær sagt gjøre hva du vil med en franchise, som forbrukere så utøver vi ingen makt i realiteten, nær sagt aldri. Iallefall ikke i negativ øyesmed.

Lenke til kommentar

Trur kanskje ikkje du tar høgde for at dei som skriv om spel på nettforum ikkje eigentleg er representative for fleirtalet av dei som kjøper tungt marknadsførde spel.

 

Alltid trist når spel skal homogeniserast i hjel.

Endret av Zealuu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synd de ødelegger spillserier på den måten. I stedet for å ha en spillserie som kan skille seg litt ut velger de å gjøre akkurat som alle andre spill. Merket det allerede i DS2 at de var i ferd med å gå rote seg litt bort, men det hadde sine stunder og var likevel et godt spill. Når de nå bare skal fokusere på action, coop og også QTE spørs det om jeg gidder å bruke penger på det.

Lenke til kommentar

"Ny retning"

Det er jo å be om en flopp.

I tillegg må det selge 5 mill for å bli ansett som en suksess ?

Uansett, kunden, vi, taper på dette.

Selger det bra etter en "ny retning" er det er argument for å fortsette den retningen. Selger det dårlig vil ikke folk ha "Dead Space" og utviklerne blir satt til å lage Facebook-spill med mikrotransaksjoner.

 

Dette blir en like stor fadese som F-THREE-AR [F3AR].

Lenke til kommentar

Dead Space 1 & 2 er for meg Verdens beste spill under Skrekk/Horror sjangeren og topper top 10 listen min for beste spill noensinne lagd,

Hvis de skal ødelegge Dead Space serien med å actionifisere det akkurat som Resident Evil serien, blir jeg møkkskuffa.

 

Desverre er det nok penger som styrer skuta in any case og dette er nok den største grunnen til at dette skjer med uttallige spill og filmer. Det fine med dette er at de tjener en haug med penger fra folk som liker lett underholdning osv osv, MEN de som vil ha en opplevelse vil bli skuffet deluxe.

 

Jeg mener når man har oppskriften på ett godt spill, hvorfor ikke følge den? En ser så ekstremt mange spillutviklere som bommer på nettopp det her.

Lenke til kommentar

For meg er dead space 1 og 2 på lista over spill jeg liker svært godt. Bare det å rusle rundt, høre på lyder, nærmest føle spenningen og redselen på kroppen var noe av det som skilte det fra andres spill.

 

Blir derfor skuffet om jeg skal rusle rundt med en "tøff, muskedust, med tre ord i vokabularet sitt" og ja, som noen skrev.. Army of two in space.

 

No way. Nå mistenker jeg EA for å ikke være helt i kontakt med...de som kjøpte det første og andre spillet. Men det er kanskje ikke så nøye dersom de kan tjene tre ganger så mye ved å lage spillet på denne måten.

 

Håper det flopper

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...