Gå til innhold

Nå er 17-tommers Macbook Pro skrota


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare et steg på veien om å vrake hele OSX. Trenger ikke 17" skjerm for å kjøre iPad-applikasjoner vet du.

 

Det er slettes ikke gunstig for Apple å bli kvitt OS X sin funksjonalitet og plass i verden. De tjener godt på det, og mange kunder trenger det. Kan hende de har planer om å gjøre alle sine operativsystemer om til ett som kjører på alle enheter en gang langt fremover (slik som Meego), og dette applauderer jeg, selv om jeg ser det lite sannsynlig i nær fremtid.

Lenke til kommentar

Ganske synd at de kvittet seg med 17". Det er ikke alle som bare vil ha mindre og mindre, noen ser faktisk gleden i å ha litt å holde i. Jeg har hatt de to førekommende generasjonene med 17" MBP, og "må" nå med tungt hjerte selge min kjære 17" fordi den nye retina-skjermen er i mine øyne verdt å nedskalere seg to tommer for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal til innkjøp av Macbook Pro i sommer, og har fundert meg grønn over valget mellom 15" eller 17". Nå slipper jeg å velge mellom de to, kunne ikke vært gladere!

 

Om du blir så mye gladere av færre valgmuligheter, så kan jeg godt gjøre dine valg for deg, så slipper du å velge noe som helst mtp på PCen din.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Skal til innkjøp av Macbook Pro i sommer, og har fundert meg grønn over valget mellom 15" eller 17". Nå slipper jeg å velge mellom de to, kunne ikke vært gladere!
Om du blir så mye gladere av færre valgmuligheter, så kan jeg godt gjøre dine valg for deg, så slipper du å velge noe som helst mtp på PCen din.AtW

 

Liker valgmuligheter, men har fundert meg grønn over akkurat de to :) Har forståelse for de som gjerne kunne tenke seg en 17" Macbook Pro..

Lenke til kommentar

Apple skyter seg selv i foten... ihht til jobb her jeg holder til så er det designere som bruker Mac og de rister på hodet når de ser en 15" Macbook.

En 17" med retina og oppløsning ville hatt et godt marked blant de jeg jobber med, regner med at vi nå kommer til å se etter andre alternativer, da 15" rett å slett ikke er stort nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tipper at en Retina-skjerm til 17* ikke er klar så i stedet for å gi Apple-brukere et "enten-eller" valg mellom Retina eller 17" så valgte de i kjent stil å fjerne problemstillingen. Det skal være en enkel linje med bra, bedre ,best. Skulle ikke forundre meg om den kommer tilbake med en 3840x2160 skjerm om et år eller to.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple skyter seg selv i foten... ihht til jobb her jeg holder til så er det designere som bruker Mac og de rister på hodet når de ser en 15" Macbook.En 17" med retina og oppløsning ville hatt et godt marked blant de jeg jobber med, regner med at vi nå kommer til å se etter andre alternativer, da 15" rett å slett ikke er stort nok.

 

Nå er jo problemet akkurat at det ikke var et godt nok marked for å forsvare å lage en 17 tommer. Når Apple lager laptoper så skal det jo være en skreddersydd løsning også, ikke legoplastikk.

Lenke til kommentar

17" forsvant nok fordi den solgte relativt dårlig, og det er nok primært proffbrukere som kjøper dem. Markedet til Apple er forbrukere, de tjener nada på oss som bruker produktene i jobb og det syns etterhvert på hva de har foretatt seg ifht software og ingen ny macpro.

 

Størrelsemessig var jo 17" akkurat stor nok til å jobbe med feks. video/foto effektivt, men liten nok til å reise på fly med..

Lenke til kommentar

Apple skyter seg selv i foten... ihht til jobb her jeg holder til så er det designere som bruker Mac og de rister på hodet når de ser en 15" Macbook.

Hvordan jobber de da? Jobber man fast ved skrivebord rister jeg like mye på hodet av folk som kun har en 17" der. En 13" eller 15" som faktisk er bærbar, kombinert med skikkelig docking når man sitter ved sin faste arbeidsplass er langt overlegent slik jeg ser det.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Apple skyter seg selv i foten... ihht til jobb her jeg holder til så er det designere som bruker Mac og de rister på hodet når de ser en 15" Macbook.

Hvordan jobber de da? Jobber man fast ved skrivebord rister jeg like mye på hodet av folk som kun har en 17" der. En 13" eller 15" som faktisk er bærbar, kombinert med skikkelig docking når man sitter ved sin faste arbeidsplass er langt overlegent slik jeg ser det.

 

Designere som jobber på kontor der de har en Apple maskin stående, mens hjemme og ute så har de med seg laptoper (Mac). Inspirasjon hentes fra flere steder så de er mye ute.

Lenke til kommentar

Bortgangen av 17" skyldes nok dårlig salgstall på akkurat denne. På en annen side, vil jeg nesten påstå at 15" med retina tar greit over for 17", når den har en så høyoppløst skjerm.

 

Sitter selv på en 15" MBP med høyoppløst skjerm, og tanken på dobbelt så bra oppløsning som det jeg har idag, er jo rimelig heftig. Om man ønsker en større skjerm, har man jo mulighet til å "docke" seg på Thunderbolt skjermene. 17" laptop blir for stort og tungt idag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...