Gå til innhold

Windows 8 starter for fort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som har gått for fort er utarbeidelsen av denne artikkelen.

Som det raskt er påpekt dreier dette seg kun om oppstart av operativsystemet.

Du får endret BIOS instillinger som før. Med fordel kunne denne prosessen gått mye raskere også =p

Endret av Zeph
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ikke helt hvorfor det skal være noe problem med å komme inn i BIOS. Windows begynner jo ikke loade før post-prosessen er ferdig uansett?

 

Problemet er at Windows 8 har en helt annen måte å starte/avslutte enn man har opplevd i Windows 7, og også tidligere versjoner. Når du velger avslutt i Windows 8, hibernater den kernelen i Windows for kjappere oppstart (I motsetning til full hibernate i Windows 7), det vil også si at EFI/BIOS får informasjon om at maskinen går inn i hibernate state, som gjør at EFI/BIOS utfører en superkjapp POST. og ikke gir deg valget om å trykke F2/Delete osv.

 

Opplevde det samme i WIndows 8 på min Laptop, og måtte bruke shutdown -r -f -t 0 for å få maskinen til å starte på nytt på "gamle måten" hvorav den skrur seg helt av, og ikke bruker hibernate funksjonen.

Endret av Dezzorex
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Synes operativsystemet ser dårlig ut jeg. Liker ikke de firkantene greiene som er på Xbox 360 eller mobiler med Windows på..

Viss man må oppgradere til Windows 8 for å i det hele tatt spille på pc, da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre....

 

Ordet operativsystem blir brukt ganske løst her merker jeg. Det går fint ann å bytte ut GUIet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller begynner hw.no å bli en oppgulpside av itavisen.no?

Er det bare meg eller kommer det slike kommentarer daglig på hw's artikler?

Da er det kanskje noe i det? Personlig er jeg ikke særlig glad i itavisen, og ser gjerne at hw ikke drar i samme retning.

Lenke til kommentar

Noen Netsh funksjoner som å spørre ruter etter DNS og slette cacher, lage ny DHCP-lease, velge logisk subnet maske, etc. Også noen ting jeg ikke aner åssen man gjør ellers, som å restarte enkelte grafikk DLLer uten å røre alt det andre, tvangs-unmounte disker. Har nok vært mer enn bare dette og om ikke jeg husker helt feil, men der her du noen eksempler i det minste.

 

Engelsk

Endret av Sekai-ichi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...