Gå til innhold

Nå får Vertex 4 nesten doblet ytelsen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Doblingen gjelder bare et sjeldent brukt hjørnetilfelle med en av modellene og vil ha så liten praktisk betydning at man neppe ville merket nok forskjell mellom to identiske PCer, en med og en uten den nye firmwaren, til at man kan peke ut hvilken som har den nye firmwaren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den midlertidige firmwaren er nok ikke helt god.

 

StorageReview har testet med den.

 

While the new firmware made the Vertex 4 better pretty much all around, there is a bit of a caveat to these results. During our steady state tests, the Vertex 4 didn't respond well, dropping from our test system. After rebooting the machine the drive would re-appear, just to exhibit the same behavior again. To their credit OCZ has identified the issue and believes there will be a repair very soon.

For those who are very heavy users of their Vertex 4, it's probably best to wait for the final firmware build before upgrading. For most users though, the release candidate is a good fix and drives tremendous performance upgrades. Even then, it's worth noting that this firmware is not final and is probably best applied by those who are more performance oriented until the final firmware v1.4 is released.

Lenke til kommentar

Det høres flott ut, men foreslår at dere leser statements fra produsenten angående ny firmware før dere installerer den. Vet ikke med Vertex, men Corsair sier i alle fall at hvis ikke man har issues, bør man ikke installere ny firmware. Foreslår at dere googler litt før dere gjør noe mer.

Lenke til kommentar
Det høres flott ut, men foreslår at dere leser statements fra produsenten angående ny firmware før dere installerer den. Vet ikke med Vertex, men Corsair sier i alle fall at hvis ikke man har issues, bør man ikke installere ny firmware. Foreslår at dere googler litt før dere gjør noe mer.

Det er standard. Generelt alle produsenter av alle typer produkter sier "ikke oppgrader firmware om alt fungerer", og det er fordi at hvis noe går galt kan det bricke enheten. "beta" firmware hjelper ikke på saken, og kan være buggy, så man må være klar over om det er godt testet som har vært i beta, eller en nylig sluppet som fortsatt er beta.

Generelt kan man si en OCZ firmware er i beta til den er 2-4 uker gammel. For pre-RC / pre-production firmware blir det alpha ca første uken og beta neste 3-4.

 

Konklusjonen er ikke oppgrader firmware rett etter den blir sluppet om du ikke tåler nedetid og/eller ikke har backup av innholdet.

(det irriterer meg at "eller" i de fleste språk er XOR og ikke OR... Eller er tvedydig og XOR som standard. Og at det ikke er to forskjellige ord)

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
(det irriterer meg at "eller" i de fleste språk er XOR og ikke OR... Eller er tvedydig og XOR som standard. Og at det ikke er to forskjellige ord)
Haha!

Algebra har alltid vært mer presist enn de der forbanna ordene vettu. ;) Jeg pleier å tenke på hva de stakkars juristene må hanskes med hver bidige dag, og så blir plutselig dagen min litt lysere. :)

Lenke til kommentar
(det irriterer meg at "eller" i de fleste språk er XOR og ikke OR... Eller er tvedydig og XOR som standard. Og at det ikke er to forskjellige ord)
Haha!

Algebra har alltid vært mer presist enn de der forbanna ordene vettu. ;) Jeg pleier å tenke på hva de stakkars juristene må hanskes med hver bidige dag, og så blir plutselig dagen min litt lysere. :)

Jeg skjønner hav du mener der :p

Man burde fått noen ingeniører, forskere og filosofer med kunnskaper i programmering, logikk og lingvistikk (EDIT: OG etikk) til å gått igjennom lover og lovtekster og "ryddet" dem, samt fjernet eller ordnet konflikter og tvetydigheter. Noen ganger er jeg sikker på at jurister bare er ute etter å kverrulere og gjøre ting vanskelig for å virke smartere.

Det samme gjelder også foreslåtte lover og vedtak fra storting/regjering.

Jeg tror det største problemet der er at omtrent alle med de kunskapene ville dratt en :wallbash: og sagt opp etter kort tid. :p

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...