Gå til innhold

Nvidia-toppmodell kjørt på slanker'n


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste av kortene ser dessverre ut til "bare" å ha 2 GB minne, men de kommer nok etter hvert. Fremdeles er tilgangen på kort for dårlig.

Edit:

Jeg forstår at singelslot tillater mange kort tett-i-tett, f.eks. til billig CUDA-rigg, men det må da bli fryktelig dårlig lufttilstrømning til kortene da?

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Hva med de som har et microATX hovedkort da? Da dekker de dual slot kortene gjerne over alt av tilboblingsmuligheter på hovedkortet....

 

Greit nok om man bygger selv da kan man velge men hvis man har en OEM maskin som man vil utvide med et rått skjermkort er man ofte begrenset til single slot.

 

Pr dags dato finnes det ingen mellom-top klasse kort som er i single slot som jeg vet om. AMD 7750 er et greit alternativ da, men litt for svakt etter min mening og regnes vel ikke som mellomklasse heller.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det kommer et fabrikkoverklokket med referansekjøling stil? Kabinettet jeg har med positiv kjøling, TJ08-E, er avhengig av blower style cooler.

 

Til informasjon så er det enkelte heat pipe kjøleløsninger som funker utmerket i den type kabinett som du og jeg har, som f.eks Twin Frozr og den Sapphire har brukt på en del kort (ser helt likt utformet ut som Twin Frozr). Leste en del om det på forhånd før jeg kjøpte mitt Fortress FT02 og for moro skyld satte jeg kabinettet på høykant og kunne ikke se noen forskjeller. Det var med to Sapphire 6950 kort med heat pipe kjølere :)

Lenke til kommentar

Enda ingenting om Asus DirectCU - kort? :(

De slapp jo informasjon om en slik utgave omtrent med en gang når det gjaldt 7970.

Asus sitt custom PCB GTX680 med DirectCU II er bekreftet å være under utvikling. Men jeg tror ikke det er noen bilder av det enda av det.

Men du skal vel ikke se bort ifra at de begynner å poppe opp i løpet av en måneds tid, disse custom kortene fra diverse produsenter.

 

Er det forresten noen grunn til at ingen av de store nettbutikkene i Norge fører Galaxy merket?

Lenke til kommentar

Ser jo greit ut, men jeg er skeptisk til Gainward pga de ikke kjører en stabil linje men spretter frem og tilbake fra generasjon til generasjon. Altså at man enten elsker kortet eller hater det så mye at det må ut av PCen. Jeg var ikke direkte heldig med et Gainward-kort for noen år siden og de hadde tragiske løsninger på mellomklassekortene i 400-serien. Noe med at Palit Microsystems kjørte på med sine design på Gainward-kortene etter oppkjøpet. Både Palit- og Gainward-kortene hadde VRM-kjøleribbe på de kortene som ble sendt til review men dette manglet på de kortene som kom i salg med resultat at VRM-komponentene kom opp i 90 grader. Kundene følte seg lurt og Gainward/Palit "løste" problemet med en hissigere vifteprofil. Tipper at mannen i gaten helst ønsker å unngå å måtte bytte BIOS på et grafikkort og forventer at det skal virke ut av boksen.

 

Warning about Palit and Gainward GTX 460

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...