Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

  

40 stemmer

  1. 1. Er Abort drap?

    • Ja, jeg tror at vesenet i mors mage er et fullverdig menneskeliv.
      9
    • Nei, jeg anser vesenet i mors mage for ingenting.
      26
    • Ja, men ikke alltid
      0
    • Nei, men noen ganger så er det drap
      5


Anbefalte innlegg

Ja ha, så det er å forhindre liv før livet treffer inn det altså. La oss si at jeg viste at det skulle bi drept en 56 år gammel mann ett eller annet sted. Jeg vet at livet skal bli fratatt. Jeg har da to valg. Jeg kan velge om jeg skal si ifra og få stoppet drapsmannen slik at 56 åringen skal leve eler jeg kan la være slik at 56 åringen dør. Slik er det også med pilledrap. Man vet at det skal bli ett fullverdig liv. Sædcellene har gått inn i kvinnens kropp og er klare til å feste seg slik at ett liv kan oppstå. Men så stoppes livs danningen kjemisk. Det er like mye drap.

 

Jeg sier at hvis man skal bruke ett prevensjonsmiddel så bruk kondom. IKKE piller som er med på å drepe. Uansett hvordan folk vrir og vender på det så mener jeg at piller er kjemisk krigføring mot barnet. Drapsmetoden skjules og folk skjuler at de dreper barna sine, men likevel, det er drap!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Runking og bruk av kondom blir noe helt annet. Da går ikke sædcellene inn i kvinnen og dermed kan det ikke dannes liv.

 

Det KAN dannes liv jo av sæden, har du ikke lært noe som helst på skolen? Du skjønner ikke hvor DUMT det er at du sier runking er noe annet enn kvinner som spiser en pille som gjør så kroppen utstøter egget?? Er det fordi det er en KVINNETING at det gjør det til drap?

 

Din idioti gir meg seriøst vondt i hodet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utstøtte egget? Utstøte det som var på vei til å bli ett fullverdig barn. Ja det er i stand til å lage liv, men det har ikke lagd liv. Jeg forhindrer ikke livet. For deg som ikke vet det så utstøter menn sin sæd hver 3 uke hvis man ikke runker det ut. Skal da naturen drepe mange barn hver tredje uke? Svaret er nei. Men derimot. Prosessen som p pillen danner og langsomt forhindrer ett barn å ta del i livet. Det er fryktelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utstøtte egget? Utstøte det som var på vei til å bli ett fullverdig barn. Ja det er i stand til å lage liv, men det har ikke lagd liv. Jeg forhindrer ikke livet. For deg som ikke vet det så utstøter menn sin sæd hver 3 uke hvis man ikke runker det ut. Skal da naturen drepe mange barn hver tredje uke? Svaret er nei. Men derimot. Prosessen som p pillen danner og langsomt forhindrer ett barn å ta del i livet. Det er fryktelig.

Du er fryktelig! Fryktelig ignorant! Egget vil bli utstøtt uansett hvis man ikke har sex, er dette plutselig drap og nå??

Hvis du runker så vil du BEVISST ta livet av millioner av små ''could have'', når kvinner menstruerer så utstøtter vi bort ETT (!!!!!) egg, som som oftest mener ETT barn. Ser du virkelig logikken i din galskap??

 

Føler at hjerneceller dør bare jeg leser svarene dine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det KAN dannes liv jo av sæden, har du ikke lært noe som helst på skolen? Du skjønner ikke hvor DUMT det er at du sier runking er noe annet enn kvinner som spiser en pille som gjør så kroppen utstøter egget?? Er det fordi det er en KVINNETING at det gjør det til drap?

 

Din idioti gir meg seriøst vondt i hodet.

For at et menneskeliv skal bli til kreves det 46 kromosomer. I en sædcelle er det 23, i en eggcelle er det 23. Hvis en sædcelle ikke finner et egg dør den. Da er det ikke et menneske som går tapt, men oppskriften på et menneske. Når en sædcelle og en eggcelle spleises så oppstår det 23 kromosompar. I et kromosompar er det konkurranse om hvilke gener som får innflytelse. Derfor arver vi 50% fra mor og 50% fra far. Uten eggcellen er ikke sædcellen et verdig menneskeliv. Uten sædcellen er ikke egcellen et verdig menneskeliv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For at et menneskeliv skal bli til kreves det 46 kromosomer. I en sædcelle er det 23, i en eggcelle er det 23. Hvis en sædcelle ikke finner et egg dør den. Da er det ikke et menneske som går tapt, men oppskriften på et menneske. Når en sædcelle og en eggcelle spleises så oppstår det 23 kromosompar. I et kromosompar er det konkurranse om hvilke gener som får innflytelse. Derfor arver vi 50% fra mor og 50% fra far. Uten eggcellen er ikke sædcellen et verdig menneskeliv. Uten sædcellen er ikke egcellen et verdig menneskeliv.

NETTOPP! My point exactly. Sæden kommer ikke til egget fordi det ikke er noe egg å finne når man går på pillen. Pillen gjør så kroppen din tror at den er gravid allerede, og det er ikke evolusjonsmessig forsvarlig å la sæd befrukte ett egg til når man allerede er gravid.

Lenke til kommentar

Du er fryktelig! Fryktelig ignorant! Egget vil bli utstøtt uansett hvis man ikke har sex, er dette plutselig drap og nå??

Hvis du runker så vil du BEVISST ta livet av millioner av små ''could have'', når kvinner menstruerer så utstøtter vi bort ETT (!!!!!) egg, som som oftest mener ETT barn. Ser du virkelig logikken i din galskap??

 

Føler at hjerneceller dør bare jeg leser svarene dine.

Som Tombomkom sier så er ikke runking drap. Når en kvinne ut støter egget hver mnd så er det heller ikke drap. Men når sædcellene og egget er på vei til å bli befruktet og de er forholdene for å få ett fullverdig levende barn lagt til rette! Man kan ikke si at det ikke er drap. Poenget med P piller er at egget blir utstøtt slik at sædcellene ikke kan feste seg til egget. Dermed er ett liv tapt.

 

Det blir det samme som å hjelpe en livstruende skadd til ett sykehus, du bærer den skadde inn på sykehuset, men du gidder ikke å si til legene at han trenger hjelp og han dør. Noe av den samme effekt har p pillen.

 

NETTOPP! My point exactly. Sæden kommer ikke til egget fordi det ikke er noe egg å finne når man går på pillen. Pillen gjør så kroppen din tror at den er gravid allerede, og det er ikke evolusjonsmessig forsvarlig å la sæd befrukte ett egg til når man allerede er gravid.

Ja, men du er ikke gravid! DU tok en PILLE som gjør at det IKKE blir opprettet noen form for liv. Det er ikke kroppen din som gjør det for deg slik som ved graviditet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er du seriøs nå? for dette må være noe av det største dritten jeg har hørt..

Du vet at abort og gå på p-piller er to veldig forskjellige ting? Uansett så har en jente/dama rett til og gjøre hva hun selv vil med sin egen kropp uten at andre skal komme og fortelle dem at det dem gjør er galt.

Hvis og drepe egge som du sier med P-piller er galt,så må det vel være like galt og drepe sæden i en plastikk lomme ? og et siste spørsmål..er det da like galt for menn og ta p-piller som er beregnet for menn?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjemisk drap og drap utført med en rekke instrumenter går for det samme.

 

Det er ikke sin egen kropp, men ett uskyldig barn sin kropp inni en kropp. De største hyklerne sier at en kvinne må bestemme over sin egen kropp og de må de bare gjøre! Hvis de IKKE VIL HA ETT BARN så la være å ha sex eller bruk kondom. Hvis de har sex så må de regne med at de kan bli gravid. Dette er noe man må tenke på før man har samleie med noen og dermed kan man unngå den uønskede situasjonen. Jeg syntes at det er sykt at ett barn kan være uønsket.

 

En kvinne bør være lykkelig når hun får ett bar og ikke trist! Ja, hun kan bestemme over sin egen kropp, men nå er det snakk om ett barn sin kropp, men egen blodtype, eget hjerte osv. Vil du ikke ha barn, la være å ha sex. Likestillingen og feminismen har stor skyld i barnedrapene i Norge blant annet. I dag er kvinner opptatt av karriere og de vil dermed ikke ha barn og barn er en byrde for dem. Det burde ikke barnet være. Ett barn burde være til glede for mor og ett privilegium

 

 

Drepe sæd? Vi dreper ikke sæden i en plastisk lomme, men vi stopper sæden før den går inn i kroppen og kan danne ett liv. Å bruke kondom blir det samme som å runke.

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

NETTOPP! My point exactly. Sæden kommer ikke til egget fordi det ikke er noe egg å finne når man går på pillen. Pillen gjør så kroppen din tror at den er gravid allerede, og det er ikke evolusjonsmessig forsvarlig å la sæd befrukte ett egg til når man allerede er gravid.

Forskjellen er at ved å ta en pille så forhindrer du noe som ELLERS VILLE ha skjedd. Ved runking eller eggløsning forhindrer man at det blir et barn ved hjelp av de cellene, men man forhindrer ikke noe som ELLRS VILLE HA SKJEDD.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener at hvis man absolutt skal bruke ett prevensjonsmiddel så bruk kondom, men jeg er ikke fornøyd med det heller. Bare så det er sagt til folk som tror at jeg ikke har noe imot kondombruk. Jeg vil si at kondom er mer på grensen. Unngå bruk av slik prevensjon hvis du kan, men hvis alternativet er piller eller abort så er det jo litt annet...

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

Synes vi har et flott system som fungerer utmerket der abort er lovlig frem til fosteret er såpass utviklet at det kan kalles et liv. Mer restriksjoner på dette vil gå utover friheten kvinner har til å velge over egen kropp.

Det er mange nok mennesker i verden om vi ikke skal forby abort oppå det hele.

Endret av Apox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Åja, det er mange mennesker i verden? La oss drepe alle kinesere og alle som bor i India så er det problemet borte. Er det slik vi skal tenke? Nei, det er nok ikke det. Ett barn som er to dager gammelt og ett barn som er 2 år gammelt er det ingen forskjell på. Når sædcellen treffer egget er det liv tilstede. Hvis sædcellen blir forhindret i å treffe egget så er det fortsatt ett drap uansett hvordan folk vil vende på det.

 

Og egen kropp? Ett barn sin kropp og mannen for ofte ikke bestemme noe enda det er han som har tilført barnet 23 kromosomer og dermed muligheten for ett liv.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Nei.

 

 

Personlig så er jeg også imot bruken av kondom, for da forhindrer man noe som ellers ville ha skjedd...

 

Her skal du få et personangrep. Hvordan kan du kalle deg kristen når du kritiserer andre for hvem de er? Det er et hån mot kristendommen.

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar

Nei.

 

Her skal du få et personangrep. Hvordan kan du kalle deg kristen når du kritiserer andre for hvem de er? Det er et hån mot kristendommen.

Hvordan kan du klandre meg for å vise den enorme kjærlighet jeg viser ved å kritisere andre?

Ved å være kristen er disse kriterier oppfylt:

Jeg tror Gud skapte verden og oss.

Jeg tror vi alle har syndet mot en uendelig hellig Gud og derfor fortjener en uendelig straff: Helvete.

Jeg tror Gud sendte sin sønn for å opfylle profetiene og absorbere min straff ved å leve et liv uten synd og derfor gi meg muligheten til å stå fremfor Gud på dommens dag uten synd.

Jeg tror alle kommer til helvete, med mindre vi tar imot Jesus og vender fra våre tidliger synder.

 

Siden jeg tror på dette, ville jeg være OND, direkte DJEVELSK om jeg ikke advarte andre om deres forferdelige fremtid i helvete. Hvis vi ser på livet som et hus.

Du bor i et lite nabolag, din nabo sitt hus brenner. Hva ville du gjort?

1. Skreket til naboen at hans hus brenner og forhåpentligvis hjulpet han ut?

eller

2. Driti i det og lat være å kritisere han for å være i det brennende huset?

 

Jeg har valgt mulighet 1. og velger derfor å advare andre ukristne om at de vil ende opp i helvete.

 

Tenk hvor ond jeg hadde vært om jeg ikke hadde sagt at de kom til helvetet og bare latt dem gjøre sitt. Nå håper jeg du skjønner meg litt bedre.

Endret av medlem-230551
Lenke til kommentar

Nei.

 

Her skal du få et personangrep. Hvordan kan du kalle deg kristen når du kritiserer andre for hvem de er? Det er et hån mot kristendommen.

Den kristendommen du påstår jeg håner, fins ikke.

Når det står at du ikke skal dømme, betyr ikke det at du ikke skal informere de ufrelste om deres synd. Uten å informere en ukristen om dens synd, hvordan kan jeg da si at han skal ta imot Jesus for å bli kvitt sin synd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...