Gå til innhold

Så mye vil «Kepler» koste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja, skeptisk!

Tror jeg avventer til Kepler er hos testerne sånn at vi får bekreftet at ytelsen faktisk er såpass bra og ikke kun når Nvidia kjører sin nye algoritme mens Amd bruker MSAA.

Stemmer derimot grafene og ytelsene så kan man risikere at kortene vil gå som varme boller (Jupp, ikke hvetebrød, men boller som er tingen nå!).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det ser ut til å være spesielt merkbart på Battlefield 3, hvor GTX 680 har mer enn fire ganger så bra kantutjevning.

Eh... 1,4 ganger så bra kanskje? Eller sånn ca. 40% raskere med kantutjevning påskrudd. Tror noen var litt vel kjappe når de leste den grafen. 7970 er referansen og representeres da med tallet 1. Om GTX680 sin graf da strekker seg til 1,4 i samme testen er vel det strengt tatt ikke 4 ganger så raskt. :)

Endret av Joey1313
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det ser ut til å være spesielt merkbart på Battlefield 3, hvor GTX 680 har mer enn fire ganger så bra kantutjevning.
Eh... 1,4 ganger så bra kanskje? Eller sånn ca. 40% raskere med kantutjevning påskrudd. Tror noen var litt vel kjappe når de leste den grafen. 7970 er referansen og representeres da med tallet 1. Om GTX680 sin graf da strekker seg til 1,4 i samme testen er vel det strengt tatt ikke 4 ganger så raskt. :)

 

Hei!

 

Var kanskje litt uklar, men som jeg skriver skal kortet angivelig være 10-45 prosent raskere enn 7970, som grafen viser. Setningen om kantutjevningen blir ikke forklart med en graf, men er tatt fra sitater på NGF-forumet. :)

Lenke til kommentar

Jeg liker virkelig ikke når diagrammene er så missvisende, Når de begynner på 0,8 ser det ut som 7970 er dritt i forhold..

 

Som jeg skrev i mitt inlegg over. Grafen "begynner" på 1,0 med 7970 som referansen. På den måten ser man veldig lett og oversiktlig hvor mye raskere eller tregere GTX680 er i prosent.

Lenke til kommentar

AMD 7970 er overkill per dags dato etter min mening, jeg synes de fleste spill flyter rimelig greit med mitt AMD 4870 som jeg vurderer nå å oppgradere..

 

Hvis dette kortet yter opp til 40% bedre enn dagens toppmodell så begynner det virkelig å bli kundens marked, så sant man bare ikke driver å kjøper topmodellene.. Da man kan klare seg fremdeles med AMD 5870, som kom ut for 2 skjermkortgenerasjoner siden..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skal toppmodellen virkelig bare ha 256bit GDDR5.192gb/s er jo milevis bak AMD sine nye kort (7970 har 264).Min gamle gtx285 har jo 160, var vel siste kortet som hadde 512bit bus.

 

7970 har 384 bit. dessuten tror jeg ikke det finnes noe på 160 eller 264 bit. men jeg vet ikke alt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...