Gå til innhold

Hvor stor telefonskjerm synes DU er passelig?


Hvor stor telefonskjerm synes du er passelig?  

130 stemmer

  1. 1. Hvor stor telefonskjerm synes du er passelig?

    • 0-2 tommer
      3
    • 2-2,5 tommer
      0
    • 2,5-3 tommer
      0
    • 3-3,5 tommer
      6
    • 3,5-4 tommer
      29
    • 4-4,5 tommer
      57
    • 4,5-5 tommer
      24
    • 5-5,5 tommer
      9
    • 5,5-6 tommer
      0
    • Over 6 tommer
      2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv prioriterer jeg først og fremst lommevennlighet. SMS krever ikke særlig stor skjerm. Det er fotovisning og nettbruk som krever stor skjerm, men både kameradelen og nett-delen anser jeg som nød-funksjoner når jeg ikke har tilgang på skikkelig kamera eller skikkelig PC, dermed får det lav prioritet. Lommevennlighet er noe jeg merker dagen lang så det får høy prioritet. I dag har jeg 3,7 tommer, men jeg kunne godt tenkt meg en litt mindre telefon så jeg stemmer 3-3,5 tommer.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Med tanke på at jeg surfer en del, redigerer tekstdokumenter og ser video foretrekker jeg en skjerm som gir stor oversikt. Har nå en Nexus på 4.65", men kunne klart en på 4.7(Titan, Sensation XL, One X). Ser klart at hvis man kun skal ringe og sende sms blir det bare rot med så stor skjerm, bra mot batteriet er det heller ikke.

Lenke til kommentar

5-5,5"

 

Det jeg har nå er 3,9", altfor lite. Dama har 4,65, noe som går, men fortsatt litt lite i mange tilfeller. Blir vel 5"+. Hadde vært gunstig noe som kan ta over bruken for både tablets og mobiler, spesielt en løsning som hadde dockingmuligheter til et laptoplignende skal.

 

Bruker nettleseren hele tiden, og hadde vært behagelig med en større skjerm i veldig mange tilfeller. Skriveprogrammer blir også enklere å bruke mer effektivt med større skjerm. Ringe med telefonen gjør jeg svært sjeldent.

Lenke til kommentar

Syntes tidligere at 3,5" var den ideelle størrelsen. Økte deretter til 3,8" og var overbevist om at dette var enda bedre. Da jeg byttet til 4,3" syntes jeg dette kanskje var litt uhåndterlig - i ca én uke, før jeg innså at dette var den perfekte størrelsen. Du ser sikker hvor jeg vil hen med dette :p

 

Etter å ha brukt 4,3" en stund kunne jeg godt tenke meg å bytte til 4,65". Selv om Note virket litt voldsom i hendene sist jeg testet den, er jeg overbevist om at jeg etter ltt tilvenning ville hatt vanskeligheter med å bytte til noe mindre. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha brukt 4,3" en stund kunne jeg godt tenke meg å bytte til 4,65". Selv om Note virket litt voldsom i hendene sist jeg testet den, er jeg overbevist om at jeg etter ltt tilvenning ville hatt vanskeligheter med å bytte til noe mindre. :)

Note er enda større enn det igjen, den er på 5,3" (Nexus er på 4,65"). Vet ikke om det var noen sammenheng med de to første setningene, men om du ønsker noe som er litt mindre en Note kan kanskje størrelsen til Nexus være grei.

Lenke til kommentar

Det forklarer gjerne hvorfor jeg opplevde den som så voldsom :p Da jeg holdt den i hendene tenkte jeg at den ville være super til det meste, men at tekstmeldinger med 1 hånd kunne bli en utfordring. Det jeg ville frem til var at jeg tenkte slikt om SGS2 også da jeg først testet den, men etter en tids bruk er jeg blitt så vant med telefonen at jeg ikke opplever den som stor eller uhåndterlig lengre. Tvert imot får jeg litt klaustrofobi når jeg bruker en telefon på 3,5".

 

Så om valget står mellom f.eks. 3,5" og 4,3" er det ingen grunn til å gå for 3,5" bare fordi man er redd for at 4,3" vil bli for stort :)

Endret av CptAwesome
Lenke til kommentar

4" er perfekt for min del. Dog, hadde det kommet en telefon hvor skjermen hadde dekt hele fronten, skulle jeg gjerne gått opp til 4,65" som på Galaxy Nexus. Den totale størrelsen på en telefon betyr mer enn skjermstørrelsen for min del.

 

Litt rare alternativer dog. Du setter jo iPhone med sine 3,5" i samme gate som en telefon med 4". For min del er forskjellen mellom de to størrelsene til å ta og føle på.

 

Edit: Her er forresten en side hvor man enkelt kan sammenligne størrelser: http://phone-size.com/

Endret av Dummst
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har hatt alle størrelser, og har nå en Samsung Galaxy Note. Med sine 5,3" er den i grenseland av hva jeg ville anbefale for noe som skal brukes som en daglig telefon. For meg passer den perfekt, og det er den desidert beste telefonen jeg har hatt, men noe større er unødvendig, da er en oppe i nettbrett i stedet.

Lenke til kommentar

Jeg har SGS2. Vanskelig å si i dag hvor lenge jeg kommer til å ha den og hva som er på markedet når den skal byttes ut. MEN. Mindre enn dette er helt utelukket. Når jeg låner fruen sin iPhone 4 syns jeg det er helt krise. (Både størrelsesmessig og når det gjelder kontrast/farger)

Er vel liten sjans for at det blir nor annet enn SGS3,med mindre Windows8 er kommet og fungerer helt glimrende.

Lenke til kommentar

Har Galaxy Note (5,3"), og nå som jeg har hatt den en stund, kunne jeg ikke tenke meg å gå ned i størrelse. Jeg har dog såpass store hender at jeg klarer å betjene den med en hånd om jeg vil (selv om to er enklere). Genial til surfing og å vise bilder/film. Går greit ned i lommer hos meg, ihvertfall så langt. Mulig at den blir litt mye å "drasse på" til sommeren, når det blir færre og mindre lommer - vi får se. :)

Lenke til kommentar

Prioriterer: Android > Fysisk liten > CPU 1Ghz+ > Batteri 1Ah+ > Skjermoppløsning

Kjøpte nylig en Xperia Ray som har 3,3" og 296 ppi. Liten og 100g lett, får ICS, lader hver 3-4. dag. Meget fornøyd.

Synes det er viktig å skille mellom fysiske dimensjoner og skjermstørrelse. En del telefoner har mye flate skjermen ikke dekker, så telefonen er stor på tross av oppgitt liten skjermstr.

Takk til Dummst for kjekk link!

Lenke til kommentar

HTC Desire og Iphone 3GS ligger best i hånden min, men samtidig liker jeg store skjermer til spilling og weblesing. Galaxy Note er noe av det vakreste jeg har sett på mobilfronten i det siste, men er grusom å bruke med min hånd. Jeg bruker nå en HTC HD2 med Android, den virker som det beste kompromisset ift. skjermstørrelse. Kanskje jeg kan strekke meg til Nexus Prime. Altså ca. 4.5 tommer for min del :)

Lenke til kommentar
Den totale størrelsen på en telefon betyr mer enn skjermstørrelsen for min del.

Er ikke det bare å flisespikke? De fleste telefoner i dag bruker jo minst 80% av diagonalen til nettopp skjerm. Telefonstørrelsen setter jo fysiske begrensninger for hvor stor skjermen kan bli. De fleste ønsker vel også litt rammer og avrundede hjørner så man får aldri skjermens diagonal til å bli like stor som telefonens diagonal.

Lenke til kommentar
Den totale størrelsen på en telefon betyr mer enn skjermstørrelsen for min del.

Er ikke det bare å flisespikke? De fleste telefoner i dag bruker jo minst 80% av diagonalen til nettopp skjerm. Telefonstørrelsen setter jo fysiske begrensninger for hvor stor skjermen kan bli. De fleste ønsker vel også litt rammer og avrundede hjørner så man får aldri skjermens diagonal til å bli like stor som telefonens diagonal.

 

Litt uenig i at det er flisespikk. Mulig jeg flisespikker mer nå, men om man f.eks ser Samsung GS2 eller HTC Desire HD med sine 4,3" skjerm, så er ikke den særlig større enn en Nexus S med sine 4".

 

http://phone-size.com/?s=1%2C13%2C5%2C7

 

Og som nevnt over av CptAwesome, så er størrelsen på siste utspill fra SonyEricsson (Arc S) uproporsjonalt store (lange?) i forhold til skjermstørrelse. Synd den ikke finnes på siden jeg linker til så du får sammenlignet med egne øyne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...