Gå til innhold

- Facebook erstatter virkelige venner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

It's a bird!

NO! It's a plane!

NO! It's the end of social life as we know it!

 

Kjenner jeg hører hjemme i en litt annen generasjon... Når ble det å samle en gjeng venner på en pub eller ta en kopp kaffe ute helt "ut"?

 

Jeg har ikke noe ekstremt mye imot facebook.. men fa*n ta deg zuckerberg for å ødelegge definisjonen på et sosialt liv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kjenner jeg hører hjemme i en litt annen generasjon... Når ble det å samle en gjeng venner på en pub eller ta en kopp kaffe ute helt "ut"?

Det er ikke helt ut. Langt derifra. Men organiseringen og invitasjonen kommer nå via facebook i stede for å måtte avtale det dagesvis i forveien dersom man var så heldig å være hjemme når noen ringte for å høre om du hadde lyst til å ta ei øl om noen dager...

Lenke til kommentar

Kjenner jeg hører hjemme i en litt annen generasjon... Når ble det å samle en gjeng venner på en pub eller ta en kopp kaffe ute helt "ut"?

 

Jeg har ikke noe ekstremt mye imot facebook.. men fa*n ta deg zuckerberg for å ødelegge definisjonen på et sosialt liv.

Definisjonen har ikke blitt ødelagt, det sosiale tror jeg fortsatt står sterkt, om ikke sterkere med nære venner. Rett og slett fordi man kan prate med folk over alt. Det som nomore sier er korrekt. Invitasjonene kommer på Facebook og morroa fortsetter etter arrangementene med bilder, tagging og kommentarer. Det JEG ser på som det kjipeste er at vi nordmenn ikke klarer å slå av når vi er i sosiale settinger. At alt for mange tar fram mobilen rundt middagsbordet o.l.

I tillegg kjenner jeg den norske kulturen med at man ikke snakker med ukjente folk på bussen, på toget, på kafeen blir styrket som følge at det blir enklere å bare ta fram mobilen og Facebook.

Lenke til kommentar

It's a bird!

NO! It's a plane!

NO! It's the end of social life as we know it!

 

Kjenner jeg hører hjemme i en litt annen generasjon... Når ble det å samle en gjeng venner på en pub eller ta en kopp kaffe ute helt "ut"?

 

Jeg har ikke noe ekstremt mye imot facebook.. men fa*n ta deg zuckerberg for å ødelegge definisjonen på et sosialt liv.

Skip til 1:58.

 

http://www.youtube.com/watch?v=yf1OMPd6J1o#t=01m58s

Endret av Samaritan
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...