Gå til innhold

Beskylder Apple for løgn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er mulig en programvareoppdatering vil gjøre iPad i stand til å fungere i det norske LTE-nettet,

 

Det er i hovedsak å håpe på julenissen. Ulike frekvenser krever spesifikk tilpasning av antennen så vidt jeg vet, dvs jevnt over en fysisk tilpasning eller spesifikke brikker. Jeg tror faktisk realiteten er at "The new iPad" slik den er lansert i realiteten er "nesten" ubrukelig i Europa om man ønsker skikkelig mobil data. Dog ser jeg at "fansen" unnskylder med at man uansett har HSPA+.

 

Blir interessant om europeiske forbrukere faktisk er så oppegående at de velger å bruke forbrukermakt - og straffer Apple. Dessverre er jeg redd flertallet er såpass hjernevasket at dette ikke betyr en døyt.

 

@Simen1: Håper du laget en svært stor bolle - den bør jo holde noen uker.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hvis man skulle skrive en artikkel om f.eks Jehovas Vitne skulle lanseres som en ny relegion, så hadde nok de fleste av oss spådd den nedenom og hjem. Men som alle vet har denne sekten mange tilhengere, og parallellen kan faktisk dras til iPhone. Bare "selgeren" er god nok, så kjøper folk hva det skulle være. Men ut ifra et nlytralt ståsted, er jehovas vitne og apple nesten så og si like ille.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Morsomt å se den gamle lystløgneren og mediahoren John Strand gå så hardt ut mot andres angivelige løgner.

http://www.mobil.se/nyheter/apples-mobiltelefon-blir-en-flopp-1.281889.html

Det er vanskelig å spå, særlig om fremtiden, heter det. Jon Strands uttalelse er vel i klasse med en av IBM-sjefene som en gang på førtitallet sa at verdensbehovet for datamaskiner ville ligge på fem, og at den europeiske maskinen ville bli plassert i Roma (!).

 

Men uansett, mobilhistorien er full av spådommer som aldri gikk i oppfyllelse. I begynnelsen av nittitallet var det ingen som trodde at mobilpenetrasjonen i Norge ville komme over 100 %. Jeg mener at det var NetCom som håpet på 100.000 kunder, hovedsakelig plasert i det øvre lønnssjiktet.

 

Min spådom er det ikke går mange månedene før vi før utgaver av iPad som støtter LTE på de europeiske frekvensbåndene, dvs 1800 og 2600 MHz. Det er ikke SÅ vanskelig å lage chip'er som støtter fem-seks frekvensbånd. Det finnes allerede, husker ikke i farta hvem som har det, Sony eller Nokia.

Lenke til kommentar

Min spådom er det ikke går mange månedene før vi før utgaver av iPad som støtter LTE på de europeiske frekvensbåndene, dvs 1800 og 2600 MHz. Det er ikke SÅ vanskelig å lage chip'er som støtter fem-seks frekvensbånd. Det finnes allerede, husker ikke i farta hvem som har det, Sony eller Nokia.

 

Den spådommen støtter jeg - om det ikke skjer vil det trolig få konsekvenser økonomisk for Apple. Blant annet kan de ha betydelig konsekvens for Apple sitt forhold til europeiske operatører på mobilmarkedet.

 

Ellers er det svært interessant å se at enkelte klarer å kalle en aktør for lystløgner og mediahore når han faktisk er helt korrekt, og han er ikke eneste aktøren som påstår det samme. Og i henhold til blant annet norske regler for markedsføring er en god del av det Apple har skrevet om "The new iPad" faktisk å oppfatte som villende og kanskje ulovlig markedsføring. Og som de to foregående skriver, at man spår feil gjør ikke noen til lystløgner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå må vel ipad ut i europa og Apple kommentere saken før man er så utrolig sikker. Han kunne nok formulert seg på en mer, jeg tror eller jeg er redd for at. Ikke den vil ikke støtte bla bla bla.

 

Kanskje, men faktum er at denne padden er lansert, og spesifikasjonene er frigitt. Så langt, med nåværende specs, er dette et riktig. Hvor vidt dette kan løses med SW-oppdatering er usikkert.

 

Dette er en verdenslansering. Om det finnes brett med alternative specs klart for det norske/europeisek markedet (maskinene er jo nødvendig vis ferdig produsert nå) finner jeg det merkelig om disse skal holdes "hemmelige".

 

---

"The Norwegian Ipad home page early on the day linked to some operator pages selling 4G plans. The Apple text and link to these page was quickly removed from the Apple site when the press started questioning the the Ipad 4G support.

 

When the 4G issue is out-of-the-way, the only reason for Europeans to buy the new Ipad is the new high-resolution display or maybe the 5 megapixel camera? If you are coming from a Ipad 2, we can't see any other good reason to upgrade."

 

http://www.esato.com/news/apple-new-ipad-might-not-be-compatible-with-4g-networks-in-europe-2277

Endret av serpentbane666
Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg ikke er særlig opphengt i 4G-biten. Fint, flott, raskt! Dekning? Ikke særlig. Telenors sitt 4G nett er ikke i drift enda, og Netcom har stort sett bare dekning i de store byene. (https://netcom.no/dekningskart). Selv om jeg bor i Trondheim hvor det er dekning så er det ikke her jeg ev. ville valset rundt med et nettbrett. Telefonen godt plantet i lomma, og nettbrettet på et eventuelt stuebord eller med som "bagasje". Er flott med mobildataforbindelse for de gangene man IKKE er i byene imo. Enten i bilen, på ferga, på besøk hos noen som har dårligere nett enn mobilnettet. For min del påvirker i alle fall ikke 4G noen kjøpsavgjørelser enda, hverken mobil eller nettbrett.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

freddjoh: Hvis du mener at unionen av amerikanske stater er de eneste andre landene i verden så har du nok rett. Problemstillingen gjelder hele Europa.

 

Jeg prøver ikke så være frekk. Jeg bare spør, fordi jeg har ikke peiling på dette?

Lenke til kommentar

Ok, beklager formuleringen. Problemstillingen gjelder hele Europa og årsaken er at vi i Europa bruker andre frekvenser til LTE. ipad3 mangler antagelig antenne og brikkesett som støtter våre frekvenser.

 

Nå har vist også Apple bekreftet at LTE ikke vil fungere på ipad3 i Europa.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

At en tar grundig feil på en spådom betyr ikke at fyren er lystløgner. Ei heller mediahore.

Det er ikke eneste gangen Strand har tatt grundig feil, og mannen har jo vært den reneste FUD-maskinen gjennom flere år når det gjelder systematisk spredning av negative og feilaktige "spådommer" og "analyser" om iPhone, i en slik grad at man nesten må trekke konklusjonen at det er en bevisst strategi å skape et usant bilde. De som betaler John Strand tror kanskje at de får det de betaler for, men fyren er og blir en mediahore.

Endret av Newton
Lenke til kommentar
At en tar grundig feil på en spådom betyr ikke at fyren er lystløgner. Ei heller mediahore.
Det er ikke eneste gangen Strand har tatt grundig feil, og mannen har jo vært den reneste FUD-maskinen gjennom flere år når det gjelder systematisk spredning av negative og feilaktige "spådommer" og "analyser" om iPhone, i en slik grad at man nesten må trekke konklusjonen at det er en bevisst strategi å skape et usant bilde. De som betaler John Strand tror kanskje at de får det de betaler for, men fyren er og blir en mediahore.

 

Cook og Jobs er lystløgnere. De sier iPhone er verdens beste mobil, Det er ikke det.

 

Any better?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...