Gå til innhold

Heavy Rain-utvikler demonstrerer ny teknologi (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tør gjette at poenget var de avanserte bevegelsene som ble gjort i ansiktet og ellers med kroppen. Det var kanskje ikke så imponerende satt opp mot dagens CGI-trailere, men siden dette skal ha vært en spillmotor som ble spilt av i real-time på PS3 blir det fort mer interessant.

 

I bunn og grunn var det vel mest en demonstrasjon av nymotens motion-capture grafikk. Og kanskje også, siden det er David Cage vi snakker om, et forsøk på å spille på følelsesregisteret vårt i større grad enn det moderne spill vanligvis gjør.

Endret av ShampooMacTavish
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis det kun var bevegelsene som de skulle fram til var det jo svært lite imponerende. Har jo sett tilsvarende før(LA Noire blant annet), og grafikken er heller ingenting å skryte av. Jeg hadde håpet dette var en ny form for AI eller noe sånt..

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Hvis det kun var bevegelsene som de skulle fram til var det jo svært lite imponerende. Har jo sett tilsvarende før(LA Noire blant annet), og grafikken er heller ingenting å skryte av. Jeg hadde håpet dette var en ny form for AI eller noe sånt..

 

Grafikken er ingenting å skryte av? Det ser jo ut som en CGI-trailer. Jeg tror ikke grafikken på dette spillet kan bli i nærheten av så god som dette hvis det skal slippes på PS3.

 

LA Noire er basically en filmsnutt slengt på ansiktet til en dårlig animert kropp, og er ikke i nærheten av hva dette er.

Lenke til kommentar

Hvis det kun var bevegelsene som de skulle fram til var det jo svært lite imponerende. Har jo sett tilsvarende før(LA Noire blant annet), og grafikken er heller ingenting å skryte av. Jeg hadde håpet dette var en ny form for AI eller noe sånt..

 

Grafikken er ingenting å skryte av? Det ser jo ut som en CGI-trailer. Jeg tror ikke grafikken på dette spillet kan bli i nærheten av så god som dette hvis det skal slippes på PS3.

 

LA Noire er basically en filmsnutt slengt på ansiktet til en dårlig animert kropp, og er ikke i nærheten av hva dette er.

 

LOL, nei ser definitivt ikke ut som en CGI trailer, Grafikken her er ikke noe mer imponerende enn Uncharted grafikken. Og det er når vi snakker om PS3 grafikken, da har vi ikke begynt på PC-delen enda..

 

Nja det er jeg ikke enig i, LA noire imponererer meg like mye som denne tech demoen, eller dvs denne tech demoen imponerer ikke fordi LA Noire har gitt tilsvarende resultat.

 

http://www.youtube.com/watch?v=d2YitSqkvJo

 

------

 

Snakker om grafikk, er det ikke noe mer imponerende enn hva Quantic Dream klarte å lage i 2005. Nå er selvfølgelig mer objekter i den scenen her enn det er i denne:

 

http://www.youtube.com/watch?v=W9QbYWEd7AE

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Synes ansiktet og hendene spesielt var meget bra, spesielt med tanke på at dette ikke er pre-rendered. Men aller mest imponerende var hvordan det spilte på følelse registeret, jeg ble litt små blank i øyne underveis. Så om dem får til mer av dette i et endelig produkt så gleder jeg meg veldig. Vi trenger noe mer en en billion fps og rpg spill.

Lenke til kommentar

Hvis det kun var bevegelsene som de skulle fram til var det jo svært lite imponerende. Har jo sett tilsvarende før(LA Noire blant annet), og grafikken er heller ingenting å skryte av. Jeg hadde håpet dette var en ny form for AI eller noe sånt..

 

Grafikken er ingenting å skryte av? Det ser jo ut som en CGI-trailer. Jeg tror ikke grafikken på dette spillet kan bli i nærheten av så god som dette hvis det skal slippes på PS3.

 

LA Noire er basically en filmsnutt slengt på ansiktet til en dårlig animert kropp, og er ikke i nærheten av hva dette er.

 

LOL, nei ser definitivt ikke ut som en CGI trailer, Grafikken her er ikke noe mer imponerende enn Uncharted grafikken. Og det er når vi snakker om PS3 grafikken, da har vi ikke begynt på PC-delen enda..

 

Nja det er jeg ikke enig i, LA noire imponererer meg like mye som denne tech demoen, eller dvs denne tech demoen imponerer ikke fordi LA Noire har gitt tilsvarende resultat.

 

http://www.youtube.com/watch?v=d2YitSqkvJo

 

------

 

Snakker om grafikk, er det ikke noe mer imponerende enn hva Quantic Dream klarte å lage i 2005. Nå er selvfølgelig mer objekter i den scenen her enn det er i denne:

 

http://www.youtube.com/watch?v=W9QbYWEd7AE

 

LOL jo. Ser ut som et grafisk krafthus i den presentasjonen. Synes det ser mye bedre ut enn noe av det LA Noire klarte å vise til, og nå er jo det ene et work-in-progress og det andre et ferdigstilt spill. LA Noire ser fint ut det, men ikke like pent som dette, noe som er logisk med tanke på at et er multiplatform og et er eksklusivt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

LOL jo. Ser ut som et grafisk krafthus i den presentasjonen. Synes det ser mye bedre ut enn noe av det LA Noire klarte å vise til, og nå er jo det ene et work-in-progress og det andre et ferdigstilt spill. LA Noire ser fint ut det, men ikke like pent som dette, noe som er logisk med tanke på at et er multiplatform og et er eksklusivt.

 

Grafikken var OK, men langt ifra imponerende. De eneste som kan bli imponert av noe sånt er konsollfanboisa som aldri har opplevd ordentlig grafikk før:

 

vlcsnap-2009-10-16-15h41m10s23.jpg

 

 

At det ser bedre ut enn LA noire blir en subjektiv mening(animasjonene altså), jeg er ikke mer imponert over hva de har fått her enn hva de fikk til i LA Noire.

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar
LOL jo. Ser ut som et grafisk krafthus i den presentasjonen. Synes det ser mye bedre ut enn noe av det LA Noire klarte å vise til, og nå er jo det ene et work-in-progress og det andre et ferdigstilt spill. LA Noire ser fint ut det, men ikke like pent som dette, noe som er logisk med tanke på at et er multiplatform og et er eksklusivt.
Grafikken var OK, men langt ifra imponerende. De eneste som kan bli imponert av noe sånt er konsollfanboisa som aldri har opplevd ordentlig grafikk før.

 

å spåass ja.... vi konsol boisa får vel bare glede oss til steambox kommer. sånn at pese grafikk horene, får standardisert hw og oppgradering til det nyeste hele tiden blir overflødig..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
LOL jo. Ser ut som et grafisk krafthus i den presentasjonen. Synes det ser mye bedre ut enn noe av det LA Noire klarte å vise til, og nå er jo det ene et work-in-progress og det andre et ferdigstilt spill. LA Noire ser fint ut det, men ikke like pent som dette, noe som er logisk med tanke på at et er multiplatform og et er eksklusivt.
Grafikken var OK, men langt ifra imponerende. De eneste som kan bli imponert av noe sånt er konsollfanboisa som aldri har opplevd ordentlig grafikk før.

 

å spåass ja.... vi konsol boisa får vel bare glede oss til steambox kommer. sånn at pese grafikk horene, får standardisert hw og oppgradering til det nyeste hele tiden blir overflødig..

 

Grafikkhorer.. ja, "resten" påstår grafikk ikke er viktig, alikevel hopper dere i taket når de viser en techfilm som denne, som aldri hadde vært bra hadde det ikke vært for den nye *kremt allerede eksisterende* grafikken som er dårligere enn hva som allerede er mulig.

 

Det er kvalmt hva folk blir imponert over i dag , 6-7 år gammel teknologi, ja mye å hoppe i taket for. TENK om det faktisk hadde klart å utnytte DAGENS teknologi.. åja, det er jo FAKTISK mulig:

 

http://www.youtube.com/watch?v=RSXyztq_0uM

 

og DET er hva som kalles imponerende, og det er ikke engang nyeste Unreal Engine 4..

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

LOL jo. Ser ut som et grafisk krafthus i den presentasjonen. Synes det ser mye bedre ut enn noe av det LA Noire klarte å vise til, og nå er jo det ene et work-in-progress og det andre et ferdigstilt spill. LA Noire ser fint ut det, men ikke like pent som dette, noe som er logisk med tanke på at et er multiplatform og et er eksklusivt.

 

Grafikken var OK, men langt ifra imponerende. De eneste som kan bli imponert av noe sånt er konsollfanboisa som aldri har opplevd ordentlig grafikk før:

 

vlcsnap-2009-10-16-15h41m10s23.jpg

 

 

At det ser bedre ut enn LA noire blir en subjektiv mening(animasjonene altså), jeg er ikke mer imponert over hva de har fått her enn hva de fikk til i LA Noire.

 

Konsollfanboisa som aldri har sett ordentlig grafikk? Gå å legg deg lillegutt, og kom tilbake når du har litt mer pondus i diskusjonsmediet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Grafikkhorer.. ja, "resten" påstår grafikk ikke er viktig, alikevel hopper dere i taket når de viser en techfilm som denne, som aldri hadde vært bra hadde det ikke vært for den nye *kremt allerede eksisterende* grafikken som er dårligere enn hva som allerede er mulig. Det er kvalmt hva folk blir imponert over i dag , 6-7 år gammel teknologi, ja mye å hoppe i taket for. TENK om det faktisk hadde klart å utnytte DAGENS teknologi.. åja, det er jo FAKTISK mulig:http://www.youtube.com/watch?v=RSXyztq_0uMog DET er hva som kalles imponerende, og det er ikke engang nyeste Unreal Engine 4..

 

Haha, du må nok lære deg forskjellen på real-time og pre-rendered. Det skal nok et tiår til før forbruker-nivå datamaskiner har noe håp om å kjøre den der sekvensen i real-time med en fornuftig framerate. For du er klar over at absolutt alle sånne her tech-demoer er kjørt ut på maskiner med 2-3 av de nyeste grafikkkortene og prosessorer du ikke kommer i nærheten av før om noen år? Kara derimot er kjørt ut real-time på en standard PS3.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Konsollfanboisa som aldri har sett ordentlig grafikk? Gå å legg deg lillegutt, og kom tilbake når du har litt mer pondus i diskusjonsmediet.

 

Dere har tyldigvis ikke sett ordentlig grafikk når det blir imponert over grafikk som var mulig i 2005/06, så det er ikke jeg som trenger å legge meg her, for du har tydligvis allerede lagt deg når du ikke får med deg hva som er teknologisk mulig.

 

 

Grafikkhorer.. ja, "resten" påstår grafikk ikke er viktig, alikevel hopper dere i taket når de viser en techfilm som denne, som aldri hadde vært bra hadde det ikke vært for den nye *kremt allerede eksisterende* grafikken som er dårligere enn hva som allerede er mulig. Det er kvalmt hva folk blir imponert over i dag , 6-7 år gammel teknologi, ja mye å hoppe i taket for. TENK om det faktisk hadde klart å utnytte DAGENS teknologi.. åja, det er jo FAKTISK mulig:http://www.youtube.com/watch?v=RSXyztq_0uMog DET er hva som kalles imponerende, og det er ikke engang nyeste Unreal Engine 4..

 

Haha, du må nok lære deg forskjellen på real-time og pre-rendered. Det skal nok et tiår til før forbruker-nivå datamaskiner har noe håp om å kjøre den der sekvensen i real-time med en fornuftig framerate. For du er klar over at absolutt alle sånne her tech-demoer er kjørt ut på maskiner med 2-3 av de nyeste grafikkkortene og prosessorer du ikke kommer i nærheten av før om noen år? Kara derimot er kjørt ut real-time på en standard PS3.

 

Haha er det jeg som kan si, for den sekvensen kan bli kjørt i realtime med GTX580 i Tri-sli. Selvfølgelig er sekvensen scriptet, men det spiller ingen rolle da det er gameplay grafikk vi snakker om her , med litt mer arbeid kunne de få det til på et GTX 580. Med neste gen Nvidia kort vil det ihvertfall kunne kjøres på et kort. Men når spill lages på konsollnivå med tilsvarende grafikk vil det selvfølgelig ta år.

 

Den demoen var uannsett bare et eksempel på hva man burde bli imponert av, CryEngine 3 som allerede finnes i dag knuser "Kara" uannsett

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...