Gå til innhold

Denne gir deg to skjermer på en Mac


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Sapphire lanserer thunderbolt skjermsplitter" er vel strengt talt riktig.

To skjermer på laptop ville også vært feil, da den kun fungerer på thunderbolt. Regner med denne fungerer på alle maskiner med thunderbolt da den ikke er avhengig av OS eller programvare.

Lenke til kommentar

Så dette er rett og slett en dualhead2go/triplehead2go - Dersom den bruker display port og ikke thunderbolt er dette jo ikke noe nytt...

Jepp, er jo ikke akkurat nytt.

 

Trodde det endelig var MST hub som var kommet, da får man to inviduelle skjermer istedenfor en stor, og man kan ha forskjelige oppløsninger osv. Men man må ha displayport 1.2

Lenke til kommentar

Så "to eksterne skjermer på laptop - uansett OS" burde vært tittelen på hw.no altså. I stedet gikk dere for itavisen-varianten.

 

Jeg har endret litt på ingressen, og fylt ut ett av avsnittene i teksten. En tittel er en tittel, den har en funksjon, og skal sammen med ingresstekst, bilde og leketekst danne et bilde av det aktuelle ved saken - noe jeg føler denne gjør. Det er fleksibiliteten som for første gang drar med seg Mac på en skikkelig sømløs plug-and-play-måte som gjør dette aktuelt.

 

Så dette er rett og slett en dualhead2go/triplehead2go - Dersom den bruker display port og ikke thunderbolt er dette jo ikke noe nytt...

 

Nja, nesten. Matrox sin løsning kan også splitte bildet ut over flere skjermer, men den krever blant annet programvare, og kan være noe mer knotete å sette opp for mannen på gata. Boksen til Sapphire er det bare å koble i, så skal alt fungere.

 

"Sapphire lanserer thunderbolt skjermsplitter" er vel strengt talt riktig.

To skjermer på laptop ville også vært feil, da den kun fungerer på thunderbolt. Regner med denne fungerer på alle maskiner med thunderbolt da den ikke er avhengig av OS eller programvare.

 

Fra artikkelen, det er ikke snakk om Thunderbolt:

Vid-2X kommer i to versjoner, der den ene har tilkobling inn for DisplayPort, mens den andre mottar signaler fra en dual-link DVI-kabel. Begge gir deg to DVI-utganger.

 

Lenke til kommentar
maskinen din vil da tro den bare sender étt stort bilde på for eksempel 3840 x 1200 piksler ut til én skjerm. Når det i realiteten er to fysiske skjermer.

 

Dette høres ut som en litt halvveis ninjaløsning. Om jeg skal maksimere et vindu tipper jeg det da automatisk strekkes ut over begge skjermene?

Ikke vil det gå an å posisjonere skjermene ordentlig i forhold til hverandre heller, om skjermene f.eks. er justert i ulik høyde. Og du kan heller ikke bruke skjermer med ulik oppløsning.

Jeg står glatt over.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Ser ikke helt problemet med fullskjerm på bare en av skjermene. Med denne tingen vil jo 50% av fullskjerm være en av dem? I windows kan man fikse det ved å trykke flagg+pil høyre/venstre. Vet det også finnes alternativer for å fylle 50% av skjermen på mac, og regner med at det går på linux :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hva blir den neste Appel "nyheten" fra Hardware.no? Matriseskriver med gjennomslag for Mac?

Det morsomme med slike journalister er at de tror det er nytt det de skriver, mens det egentlig er en nyhet fra før de journalistene utviklet hukommelse. Sånn man bruker for å huske, ikke den som nullstiller seg når strømmen forsvinner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er vel akkurat det som er poenget...

Slike produkter finnes fra før på PC/Linux, men ikke MAC, derfor er den nåværende overskriften den beste, pga at det er noe nytt som den platformen aldri har hatt.

Det morsomme med slike brukere er at de tror det er "old" det som blir skrevet, mens det egentlig er en nyhet..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tidlig på morgenen, litt sløv i hodet, og var et øyeblikk sikker på at jeg var på itavisen.no

 

Reagerte også på tittelen, er det nødvendig å ha MAC i en overskrift for å tiltrekke hits?

 

Her er Matrox sin gamle (men lettere oppdaterte) Dualhead2Go.

Endret av Boye
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fantastisk *sarkastisk klapping* Gogo Itavisen.no style, trodde hw.no var noen nivå over dette.... Der tok jeg feil

 

Elendig overskrift, missvisende som vanlig.

*sukk*

 

Hva blir den neste Appel "nyheten" fra Hardware.no? Matriseskriver med gjennomslag for Mac?

Det morsomme med slike journalister er at de tror det er nytt det de skriver, mens det egentlig er en nyhet fra før de journalistene utviklet hukommelse. Sånn man bruker for å huske, ikke den som nullstiller seg når strømmen forsvinner.

 

 

Tidlig på morgenen, litt sløv i hodet, og var et øyeblikk sikker på at jeg var på itavisen.no

 

Reagerte også på tittelen, er det nødvendig å ha MAC i en overskrift for å tiltrekke hits?

 

Her er Matrox sin gamle (men lettere oppdaterte) Dualhead2Go.

 

Kan dere utdype hvorfor dere mener at tittelen på ingen måte dekker saken, så har vi muligheten til å ta en vurdering av det? Som jeg skrev i innlegget mitt over føler jeg egentlig at den så absolutt dekker saken og vel så det.

 

Som BrAtTeRn og jeg skriver det nettopp Mac-tingen som gjør dette til en nyhet, og ikke alt det andre. Hvordan mener dere da tittelen faller utenfor sakens kjerne?

 

 

Lenke til kommentar

 

Kan dere utdype hvorfor dere mener at tittelen på ingen måte dekker saken, så har vi muligheten til å ta en vurdering av det? Som jeg skrev i innlegget mitt over føler jeg egentlig at den så absolutt dekker saken og vel så det.

 

Som BrAtTeRn og jeg skriver det nettopp Mac-tingen som gjør dette til en nyhet, og ikke alt det andre. Hvordan mener dere da tittelen faller utenfor sakens kjerne?

 

Poenget er at det ikke er en nyhet, som blant annet Boye her poengterer med youtube-videoen, dette har eksistert ganske lenge med identiske løsninger slik som Matrox-boksen og med diverse "skjermsplitter" bokser fra Kramer og andre leverandører. Og de fungerer uavhengig av programvare (også på Mac).

 

Men hvis du er en iFan, så forstår jeg at man er nødt til å forkynne iJobs vers 10.7. :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg har hatt denne boksen i en måned nå.... ?

 

Funker greit, men den driver å bugger.

Får en sort linje på utkanten av "skjermen".

 

Og til dere som lurer, MacBooken kjører ut 3840 x 1200 på displayporten, som da boksen splitter til to 1920x1200. Mao, alt av bokser som er sentrerte spretter opp med rammene til skjermene midt i, og maximerer jeg noe, så sprer det seg over begge skjermene.

 

Dog, det fungerer bedre enn USB-adapterene jeg har prøvd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Kan dere utdype hvorfor dere mener at tittelen på ingen måte dekker saken, så har vi muligheten til å ta en vurdering av det? Som jeg skrev i innlegget mitt over føler jeg egentlig at den så absolutt dekker saken og vel så det.

 

Som BrAtTeRn og jeg skriver det nettopp Mac-tingen som gjør dette til en nyhet, og ikke alt det andre. Hvordan mener dere da tittelen faller utenfor sakens kjerne?

Det å splitte et signal, analogt eller digitalt, i to deler for å kunne bruke to skjermer når man bare har et signal til å begynne med, er gammel nytt. Det har ikke noe med OS'et å gjøre, men hvis OS'et ikke kan nyttegjøre seg av de resursene og blir tilgjengelig i form av en dobbelt så stor skjerm, ja da er det OS avhengig.

 

Om OSx ikke kunne tidligere gjøre nytte av denne resursen og nå kan, ja da er det en MAC'nyhet. Ellers så er det bare noe gammelt som det pusses støv av og vinkles til en "MAC nyhet" for å generere klikk. Slike vinklinger for å få "nyhetene" til å være fantastiske og vinklet mot MAC er Itavisens måte å drive en nettavis på. Måten nyhetene presenteres der på er et lavmål og er vinklet kun for å skape debatt og der er nok endel "Nico'er" (som i tegneserien Lunch) som er ansatt der. Slike nyheter har ikke Hardware vært noen leverandør av. Som du ser av de brukerne du har sitert, så er vi eldre brukere av Hardware. Den yngste ble medlem i oktober 2005. Jeg ønsker ikke å delta i et forum som på noen måter nærmer seg Itavisen sin måte å drive på i innhold. Dere vil miste verdifull kunnskap om "gamlekara" stopper å svarer på spørsmål her inne. Det er Dere ikke tjent med i det lange løp.

 

Håper dette skulle gi flere svar enn spørsmål....

Endret av Slettet-t8fn5F
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...