Gå til innhold

Problemer med reapeterfunksjon på Jensen Air Link 59300


espfri

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å utvid mitt hjemmenettverk og har blitt anbefalt en Jensen Air Link 59300. Jeg har fulgt bruksanvisningen til punkt og prikke og har fått utvidet nettverket. Problemet er at jeg ikke får internetttilgang på reapeteren. Av og til hopper også internetttilgangen mellom reapeter og hovedmodem. Det blir håpløst å bruke. Som hovedmodem bruker jeg en Zyxel p2602.

 

Ble anbefalt av Jensen Support å skru av WPA2 sikringen og kun bruke WPA. Dette gjorde ingen forskjell.

 

Er det noen kloke hoder her som kan hjelpe meg så blir jeg veldig glad :dontgetit:

Endret av espfri
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ønsker å utvid mitt hjemmenettverk og har blitt anbefalt en Jensen Air Link 59300. Jeg har fulgt bruksanvisningen til punkt og prikke og har fått utvidet nettverket. Problemet er at jeg ikke får internetttilgang på reapeteren. Av og til hopper også internetttilgangen mellom reapeter og hovedmodem. Det blir håpløst å bruke. Som hovedmodem bruker jeg en Zyxel p2602.

 

Ble anbefalt av Jensen Support å skru av WPA2 sikringen og kun bruke WPA. Dette gjorde ingen forskjell.

 

Er det noen kloke hoder her som kan hjelpe meg så blir jeg veldig glad :dontgetit:

 

Hei

 

Når du skal sette AL59300 opp som repeater er det viktig at du bruker samme type kryptering som modemruteren har.

Anbefaler derfor først at du logger deg inn på denne og ser hvilke kryptering som er brukt. Vanligvis er dette 10.0.0.138

 

Ved oppsett av repeater er det følgende ting som er viktig:

 

1. Repeateren (AL59300) må ha samme krypteringstype og nøkkel/passord som hovedruteren. (Bruk f, eks. WPA2-AES på begge)

2. Repeateren (AL59300) må IKKE ha samme ipadresse som hovedruteren (Bruk f. eks. 10.0.0.139)

3. DHCP server på Repeateren (AL59300) må være skrudd av (Disabled).

4. Modus settes til Universal repeater i menyen Advanced Settings -> Wireless -> Basic

5. ESSID og Root AP SSID kan settes til samme. Dette vil gjøre at du unngår at pcen skifter mellom de forskjellige nettverkene.

6. Sjekk også at det ikke er aktivert noen form for mac-adresse kontroll på hovedruteren.

 

Om du ikke får det til kan du sende meg en epost på [email protected]

 

Vennlig hilsen

Tor

JensenScandinavia AS

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har gått i gjennom alle innstillinger enda en gang og alt står nøyaktig som du beskriver nå uten at jeg får internett tilgang på ruteren. Det er ikke aktivert noen Mac adresse.

 

Det eneste jeg ser at avviker er at jeg på hovedruteren har WPA-PSK. Har ikke mulighet til å velge WPA-AES slik alternativet er på reapeteren. Er det her problemet ligger.

 

Kontakter Support

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...