Gå til innhold

Anmeldelse: Metal Gear Solid: HD Collection (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal ha meg flere av disse pakkene ettersom jeg skippet mange PS2 utgivelser (mest Dreamcast, GameCube og PC for meg på denne tiden) - at ikke HD er overveldende gjør heller ikke så mye. Jeg kan fint spille gamle titler, men fint at det er kompatibelt med PS3 (ferdig koblet opp og med trådløs kontroller :))

Lenke til kommentar

Håper denne serien etterhvert går tilbake til å fokusere på gameplayet framfor de eviglange filmsekvensene.

Spillte Snake's Revenge på nes for en stund siden og skal si det var godt med et metal gear spill hvor en faktisk spillte spillet 99% av tiden.

 

Forresten så var vel Portable Ops det første Metal Gear Solid spillet til psp?

Endret av Santar
Lenke til kommentar

((I tillegg kommer Subsistence også med de to aller første Metal Gear-spillene: Metal Gear, og Metal Gear 2: Solid Snake,))

 

Skjønner ikke helt, mener du at Metal Gear 1 (PS1) kommer med substance som er i HD pakken ?

 

Den beste ekstra pakken til metal gear er fra Metal Gear Solid 1 den var mye bedre en Metal gear 2 pakken, MG2 pakken der kunne man skate XP.

 

Den første pakken kunne man løse mysterier og slåss mot soldater som var like stor som godzilla xp

 

Den beste delen som gjorde at de har endt opp med og lage Rising var når man kunne styre Grey Fox, Eller Frank Jeger, fy flate det var tøft og dodge skuddene med sverdet, Håper de forstetter med sånner ekstra pakker for det var kick ass!

 

Har fortsatt ekstrapakken, Glad for det, for nå er den ganske sjelden ^^

 

Bare sjekk denne videon,

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Historien er nært sagt umulig å skjønne uten.

 

Helt ok, og det er jeg forberedt på...

 

Men selv om jeg ikke vet alt om historien bakom Snake, så hindrer det ikke meg å nyte spillet.

 

Jeg kjøpte spillet og begynte på Snake Eater. Jeg har sett playthrough av MGS 2, og den husker jeg litt av, så var derfor jeg hoppa over den.

 

Peace Walker har jeg på PSPen.

 

Men godt kjøp så langt, synes jeg.

Lenke til kommentar

"(...)og som gjør historiens tvister og vendinger troverdige ? som om det du gjør faktisk har skjedd."

 

Unnskyld, hva? Snake Eater er tålelig med tanke på plot twists, men MGS2 må være noe av det verste skvipet jeg har hørt. Hele storyen går jo i dass i det Raiden møter presidenten. MGS1 var også spiselig, selv om jeg må innrømme at jeg himlet med øynene på slutten der også, men MGS2 ble bare for dumt.

 

Kojima burde ikke fått frie tøyler til å skrive det han ville. Jeg skal innrømme at universet han har skapt i utgangspunktet er interessant, og på papiret liker jeg at det er så omfattende. Men han burde hatt noen som kunne hjelpe ham med å skrive, for det blir altfor mye informasjon til tider, for ikke å snakke enkelte dialoger som rett og slett gjør vondt å høre på.

((I tillegg kommer Subsistence også med de to aller første Metal Gear-spillene: Metal Gear, og Metal Gear 2: Solid Snake,))Skjønner ikke helt, mener du at Metal Gear 1 (PS1) kommer med substance som er i HD pakken ?Den beste ekstra pakken til metal gear er fra Metal Gear Solid 1 den var mye bedre en Metal gear 2 pakken, MG2 pakken der kunne man skate XP.Den første pakken kunne man løse mysterier og slåss mot soldater som var like stor som godzilla xp Den beste delen som gjorde at de har endt opp med og lage Rising var når man kunne styre Grey Fox, Eller Frank Jeger, fy flate det var tøft og dodge skuddene med sverdet, Håper de forstetter med sånner ekstra pakker for det var kick ass!Har fortsatt ekstrapakken, Glad for det, for nå er den ganske sjelden ^^Bare sjekk denne videon,http://www.youtube.com/watch?v=Yav8kPmWYmw

Metal Gear og Metal Gear 2 Solid Snake er de to første spillene i serien, og er originalt utgitt på MSX. Metal Gear Solid (PS1) er faktisk det tredje spillet i serien. I Subsistence utgaven av Metal Gear Solid 3 (som er utgaven som følger med her), så følger Metal Gear og Metal Gear 2 med, som ekstrainnhold. Så det er fem spill i pakken. MG 1&2, MGS2, MGS3 og Peace Walker. Endret av Buddy Dacote
Lenke til kommentar

"(...)og som gjør historiens tvister og vendinger troverdige ? som om det du gjør faktisk har skjedd."

 

Unnskyld, hva? Snake Eater er tålelig med tanke på plot twists, men MGS2 må være noe av det verste skvipet jeg har hørt. Hele storyen går jo i dass i det Raiden møter presidenten. MGS1 var også spiselig, selv om jeg må innrømme at jeg himlet med øynene på slutten der også, men MGS2 ble bare for dumt.

 

Kojima burde ikke fått frie tøyler til å skrive det han ville. Jeg skal innrømme at universet han har skapt i utgangspunktet er interessant, og på papiret liker jeg at det er så omfattende. Men han burde hatt noen som kunne hjelpe ham med å skrive, for det blir altfor mye informasjon til tider, for ikke å snakke enkelte dialoger som rett og slett gjør vondt å høre på.

((I tillegg kommer Subsistence også med de to aller første Metal Gear-spillene: Metal Gear, og Metal Gear 2: Solid Snake,))Skjønner ikke helt, mener du at Metal Gear 1 (PS1) kommer med substance som er i HD pakken ?Den beste ekstra pakken til metal gear er fra Metal Gear Solid 1 den var mye bedre en Metal gear 2 pakken, MG2 pakken der kunne man skate XP.Den første pakken kunne man løse mysterier og slåss mot soldater som var like stor som godzilla xp Den beste delen som gjorde at de har endt opp med og lage Rising var når man kunne styre Grey Fox, Eller Frank Jeger, fy flate det var tøft og dodge skuddene med sverdet, Håper de forstetter med sånner ekstra pakker for det var kick ass!Har fortsatt ekstrapakken, Glad for det, for nå er den ganske sjelden ^^Bare sjekk denne videon,http://www.youtube.com/watch?v=Yav8kPmWYmw

Metal Gear og Metal Gear 2 Solid Snake er de to første spillene i serien, og er originalt utgitt på MSX. Metal Gear Solid (PS1) er faktisk det tredje spillet i serien. I Subsistence utgaven av Metal Gear Solid 3 (som er utgaven som følger med her), så følger Metal Gear og Metal Gear 2 med, som ekstrainnhold. Så det er fem spill i pakken. MG 1&2, MGS2, MGS3 og Peace Walker.

ah han mente Nintendo spillene.

Lenke til kommentar

Ser at Metal Gear Solid (PS1) ikke er med... jaha det ødelegger jo for hele pakka! Snake Eater er klart det dårligste spillet etter min mening i serien.. men meg om det, uansett latterlig og ikke ha en hd version av metal gear 1.. porta fra gamecube.. skulle likt og hatt muligheten til å spilt game cube versionen

Lenke til kommentar

Ser at Metal Gear Solid (PS1) ikke er med... jaha det ødelegger jo for hele pakka! Snake Eater er klart det dårligste spillet etter min mening i serien.. men meg om det, uansett latterlig og ikke ha en hd version av metal gear 1.. porta fra gamecube.. skulle likt og hatt muligheten til å spilt game cube versionen

Nintendo eier jo det spillet.

 

HD remake gjelder bare spill etter 2001

Lenke til kommentar
Ser at Metal Gear Solid (PS1) ikke er med... jaha det ødelegger jo for hele pakka! Snake Eater er klart det dårligste spillet etter min mening i serien.. men meg om det, uansett latterlig og ikke ha en hd version av metal gear 1.. porta fra gamecube.. skulle likt og hatt muligheten til å spilt game cube versionen
Nintendo eier jo det spillet.HD remake gjelder bare spill etter 2001

 

Nå har vel sony like mye rettigheter som Nintendo da Solid Snake og Metal Gear er brukt flittig av begge parter. Får håpe på en full remake en eller annen gang..

Lenke til kommentar
Ser at Metal Gear Solid (PS1) ikke er med... jaha det ødelegger jo for hele pakka! Snake Eater er klart det dårligste spillet etter min mening i serien.. men meg om det, uansett latterlig og ikke ha en hd version av metal gear 1.. porta fra gamecube.. skulle likt og hatt muligheten til å spilt game cube versionen
Nintendo eier jo det spillet.HD remake gjelder bare spill etter 2001

 

Nå har vel sony like mye rettigheter som Nintendo da Solid Snake og Metal Gear er brukt flittig av begge parter. Får håpe på en full remake en eller annen gang..

Nei jeg er så lei av MG 1 har klart det 20 ganger , make way for new games, MG 2 er litt mere sån spill man kan teste nå fordi folk har ikke spillt ræva ut av det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...